mijn renault lust nog wel een slok olie 1 liter op 800km
de kop is al geviseerd en word er niet beter op (neemt nu nog meer olie)
dus het moeten wel de zuigerveren zijn
zijn er nog nieuwe zuigers , bussen enz te krijgen ?
of heeft iemand nog andere ideeën ? groet nol
zuigers en bussen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: zuigers en bussen
Dag Nol,
Heb je ook gekeken naar pakkingen en keerringen?
Zijn de bougies zwart en nat van olie?
Braakt hij blauwe rook uit?
Een liter op 800 km lijkt me wat veel voor alleen verstoken via de cilinders.
Groet, Robert
Heb je ook gekeken naar pakkingen en keerringen?
Zijn de bougies zwart en nat van olie?
Braakt hij blauwe rook uit?
Een liter op 800 km lijkt me wat veel voor alleen verstoken via de cilinders.
Groet, Robert
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: zuigers en bussen
koppakking ziet er goed en droog uit.
kop is pas gereviseerd klep slijpen enz.
uitlaadklep en bougie weer heel veel kool aanslag op en best wel nat plakkerige smurrie er op ook op 2 zuigers.
als de motor warm is rookt ie ook meer
vandaar dat ik dacht dat de olie misschien langs de zuigers omhoog komt .
na de kop revisie is het juist erger geworden
kop is pas gereviseerd klep slijpen enz.
uitlaadklep en bougie weer heel veel kool aanslag op en best wel nat plakkerige smurrie er op ook op 2 zuigers.
als de motor warm is rookt ie ook meer
vandaar dat ik dacht dat de olie misschien langs de zuigers omhoog komt .
na de kop revisie is het juist erger geworden
Re: zuigers en bussen
als het door pakkingen en keerringen komt dan moet er toch wel elke keer een plas olie onder staan, 1 liter is erg veel voor weglekken. Lijkt me verstandig om eerst maar eens de compressie te meten. Ik begrijp alleen niet dat men de kop reviseert maar niet verder naar de motor kijkt, als hij al zo ver losgemaakt is. Enkele maanden geleden een 1289cc motor hier gehad met dezelfde problemen, oorzaak: versleten zuigerveren maar na verder zoeken bleek er geknoeid met de olie pomp, de kogel en de veer zaten niet goed, sterker nog de kogel zat er niet meer in.
4 GTL 1992, 5 L 1984