zuigers en bussen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
renol
Berichten: 22
Lid geworden op: wo jan 22, 2014 8:53 pm
Locatie: dokkum

zuigers en bussen

Bericht: # 148126Bericht renol »

mijn renault lust nog wel een slok olie 1 liter op 800km
de kop is al geviseerd en word er niet beter op (neemt nu nog meer olie)
dus het moeten wel de zuigerveren zijn
zijn er nog nieuwe zuigers , bussen enz te krijgen ?

of heeft iemand nog andere ideeën ? groet nol
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: zuigers en bussen

Bericht: # 148129Bericht harbourseal »

Dag Nol,

Heb je ook gekeken naar pakkingen en keerringen?
Zijn de bougies zwart en nat van olie?
Braakt hij blauwe rook uit?
Een liter op 800 km lijkt me wat veel voor alleen verstoken via de cilinders.

Groet, Robert
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
Gebruikersavatar
renol
Berichten: 22
Lid geworden op: wo jan 22, 2014 8:53 pm
Locatie: dokkum

Re: zuigers en bussen

Bericht: # 148133Bericht renol »

koppakking ziet er goed en droog uit.
kop is pas gereviseerd klep slijpen enz.

uitlaadklep en bougie weer heel veel kool aanslag op en best wel nat plakkerige smurrie er op ook op 2 zuigers.

als de motor warm is rookt ie ook meer

vandaar dat ik dacht dat de olie misschien langs de zuigers omhoog komt .
na de kop revisie is het juist erger geworden
G12
Berichten: 131
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 2:01 pm
Locatie: overijssel

Re: zuigers en bussen

Bericht: # 148139Bericht G12 »

als het door pakkingen en keerringen komt dan moet er toch wel elke keer een plas olie onder staan, 1 liter is erg veel voor weglekken. Lijkt me verstandig om eerst maar eens de compressie te meten. Ik begrijp alleen niet dat men de kop reviseert maar niet verder naar de motor kijkt, als hij al zo ver losgemaakt is. Enkele maanden geleden een 1289cc motor hier gehad met dezelfde problemen, oorzaak: versleten zuigerveren maar na verder zoeken bleek er geknoeid met de olie pomp, de kogel en de veer zaten niet goed, sterker nog de kogel zat er niet meer in.
4 GTL 1992, 5 L 1984
Plaats reactie