Eindelijk!

Nieuwe gebruikers van het forum..

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Jan1962
Berichten: 467
Lid geworden op: zo sep 16, 2012 10:04 am
Locatie: Leveroy

Re: Eindelijk!

Bericht: # 147158Bericht Jan1962 »

Wat de voorbumper betreft:
zijn het niet de steunen van de achterbumper. Ik meen dat die een extra boogje hebben waardoor de voorbumper, die er niet bijhoort onder een hoek komt te hangen. Dat zou een verklaring kunnen zijn voor de vreemde bumper.
Voor mijn plezier rijd ik liever in een 4!
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3210
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Eindelijk!

Bericht: # 147168Bericht Hanz »

jandoe1000 schreef:Leuke vier, uit een historisch jaar! Ik zag op de foto van je dashboard dat de meest rechtse van de drie schakelaars die voor de parkeerlichtjes is. Dat is vreemd voor een originele NL R4, die dacht ik altijd oranje zij-clignoteurs had. Daarom zat er een dummy schakelaar. Het instructieboekje vermeldt dan ook dat bij sommige export modellen de schakelaar niet is aangesloten, zo ook in NL.
Hmm, de foto's die in de advertenties werden geplaatst tonen inderdaad oranje zijknippers, maar de nederlandse brochure van 1968 noemt dan weer wel met name de 'parkeerlicht-schakelaar' (zonder in te gaan op de vraag of die al dan niet aangesloten is). Voor de volledigheid hieronder de tekst uit het instructieboekje dat Jandoe1000 noemt, met onder c4 nog een aparte toevoeging 'voor bepaalde uitvoeringen' (en dan heb ik het nog niet eens over de 'verlichting met voetdimschakelaar onder c6')
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eelco
Berichten: 691
Lid geworden op: za feb 18, 2012 6:02 pm

Re: Eindelijk!

Bericht: # 147169Bericht Eelco »

Je wilt dat instructieboekje zeker niet verkopen he? :P
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3210
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Eindelijk!

Bericht: # 147170Bericht Hanz »

Eelco schreef:Je wilt dat instructieboekje zeker niet verkopen he? :P
Ik ben er niet zo aan gehecht dat het tot in der eeuwigheid in mijn boekenkast moet staan. Heb tenslotte nog genoeg andere.. Boekje is wel van oktober 1968 dus modeljaar 1969, wat verder overigens niets uitmaakt.
Gebruikersavatar
Eelco
Berichten: 691
Lid geworden op: za feb 18, 2012 6:02 pm

Re: Eindelijk!

Bericht: # 147172Bericht Eelco »

Kan je mij per pb je prijs noemen incl. verzenden? (nw)
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Gebruikersavatar
Eelco
Berichten: 691
Lid geworden op: za feb 18, 2012 6:02 pm

Re: Eindelijk!

Bericht: # 147193Bericht Eelco »

Nog wat foto's van de restauratie uit 2007.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het schijnt dat toen de vorige eigenaar lid was van deze club, (omstreeks 2004) de wagen ook een keer gefeatured heeft in het club blad.
Mocht iemand nog zo'n exemplaar hebben, dan wil ik die graag overnemen.
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Gebruikersavatar
Eelco
Berichten: 691
Lid geworden op: za feb 18, 2012 6:02 pm

Re: Eindelijk!

Bericht: # 147213Bericht Eelco »

En dit is het interieur wat in mijn auto komt. Periode correct (1969) en gegarandeerd een betere zit dan de campingstoeltjes die er nu in zitten.

Afbeelding

Afbeelding

Nog bedankt Fred! We hebben de terug reis overleeft uit Siddeburen!
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
jandoe1000
Berichten: 1724
Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am

Re: Eindelijk!

Bericht: # 147335Bericht jandoe1000 »

En wat gaat er met de campingstoeltjes gebeuren? Zijn ze in goede staat?
Gebruikersavatar
Eelco
Berichten: 691
Lid geworden op: za feb 18, 2012 6:02 pm

Re: Eindelijk!

Bericht: # 147338Bericht Eelco »

Ze zijn in zeer goede staat zelf. De bekleding is een tijdje terug geheel vervangen en zoals je ze op de foto's hierboven ziet.
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
jandoe1000
Berichten: 1724
Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am

Re: Eindelijk!

Bericht: # 147347Bericht jandoe1000 »

Zijn ze te koop? Zoja, zou je me per PB willen laten weten wat de vraagprijs is?
Gebruikersavatar
Eelco
Berichten: 691
Lid geworden op: za feb 18, 2012 6:02 pm

Re: Eindelijk!

Bericht: # 147348Bericht Eelco »

Dit project gaat pas in het voorjaar spelen hoor. Maar zal ik je dan tegen die tijd een pb sturen? Dan kan ik ook goede foto's maken er van.
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Gebruikersavatar
Eelco
Berichten: 691
Lid geworden op: za feb 18, 2012 6:02 pm

Re: Eindelijk!

Bericht: # 148070Bericht Eelco »

Zo! vanaf vanochtend is mijn 4 in de bekwame handen van Roberto gekomen.
Ik ga het chassis en bodem herstel met grote interesse volgen en ben opgelucht dat het allemaal weer goed gaat komen!
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Gebruikersavatar
Eelco
Berichten: 691
Lid geworden op: za feb 18, 2012 6:02 pm

Re: Eindelijk!

Bericht: # 148773Bericht Eelco »

1e rotte stuk is eruit en grondig aangepakt zoals te zien is.

Afbeelding

1e laag weggehaald, onderliggende laag zichtbaar en behandeld.

Afbeelding

Nieuw stuk erop.

Afbeelding

Afbeelding

en de andere kant, die aanmerkelijk beter is, maar toch rot.

Afbeelding

Afbeelding

en de afwerking aan beide zijdes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voetenbakken. Deze zijn nu in de zinkspray gezet. Tevens motorolie en bakolie verversen en toen kon ik 'r weer ophalen.

Afbeelding

Roberto, je bent een topper! bedankt voor je professionaliteit! Zo houden we de Renaultjes levend en de hobby betaalbaar!!




Renaultje staat inmiddels weer thuis. Nu is het tijd om alle goodies erop te zetten.
Vandaag was het formidabel weer en eerst de auto maar eens gewassen. Al het stof van de restauratie eraf wassen.

Ik moet als het wat warmer is maar eens goed de auto polijsten en in de was zetten. Er zit veel uitgewaaierde verf op diverse plekken wat stroef aan voelt als je er met de hand overheen wrijft. Wellicht van de 2007 klus als overblijfsel.....

Allereerst begonnen om de kofferbak mat erin te leggen van der Fransoze. Achterbank omhoog en alles netjes op zijn plek leggen. Past perfect en helpt weer iets om het gedreun en interieur herrie tegen te gaan.

Afbeelding

Daarna de zogenaamde bakkersknecht vervangen met een wat meer fris exemplaar waar de spanveer het nog goed van doet. Nog een hele toer om uit te zoeken hoe je de veer op spanning brengt en weer terug bevestigd. Teven mijn hand kunnen leggen op een origineel (NOS) afdek plaatje voor de spanveer. Erg gaaf. Bedankt Harry!

Afbeelding

Afbeelding

Daarna het kapje voor de kentekenplaat verlichting er maar eens even afgehaald. De kleur was grijs, terwijl deze altijd zwart zijn. Nadere bestudering leert dat dit gewoon sterk verkleurd zwart plastic is geweest. Plastic primer erop, semi-gloss zwarte spuitlak en weer als nieuw. Tevens de grijs gelakte kofferbak handgreep gedemonteerd en een mooi nieuw chroom exemplaar erop gezet. Enige nadeel is wel dat ik hier nu een aparte sleutel voor nodig heb. Deze zomer maar eens kijken of ik het slot kan overzetten in de handgreep.

Afbeelding

Afbeelding

Wat jaren zestig vakantiestickers bestelt, die ipv een plakzijde een waterstatische lading hebben en eenvoudig opgeplakt en weggehaald kunnen worden. Leuke detail, zeker omdat ik op al die plekken echt geweest ben.

Afbeelding

Daarna even een stukje genieten in het middagzonnetje en zoals je wel ziet heb ik ook de binnenspiegel weer op het dashboard gezet, heel apart, en zeker even wennen. had niet eens de moeite genomen om mijn handen te wassen, gewoon karren met die hap!

Afbeelding

Volgende keer is het motortje aan de beurt, deze loopt iets te rijk.
Wellicht dan ook gelijk de koplampen vervangen.

Ook nog even de hoedenplank gepast, ik heb al drie originele dragers gevonden tot dusver en een vierde (kopie) is in de maak.

Afbeelding

Ik zie nu wel dat de rubberen bumperstops er snel op moeten, staat beetje bloot zo.

Afbeelding

de F sticker heb ik er op, als hommage aan Frankrijk, ja, zelfs op een originele NLe wagen :}. Deed men vroeger wel vaker, een tweede land sticker achterop.

Afbeelding

Gisteren een tweede interieur opgehaald, de voorbank is net wat mooier en minder doorgezakt. Wel zit er een klein scheurtje in de naad op de bestuurdersplek, moet ik nog even bekijken hoe ik dit ga fixen. De welbekende Dr. Vinyl kon mij niet helpen en was erg kort en onduidelijk in hun antwoord. Had hen gevraagd of dit te maken was, zo ja, wat dit ging kosten. Krijg je een antwoord terug dat je dit ook zelf kan fiksen, echter het is geen definitieve oplossing...tsja...dat weet ik ook wel als ik het zelf doe....beetje jammer, had er meer van verwacht Mijn vraagstelling was duidelijk, compleet met foto e.d.

Ook vanmiddag gelijk de kleur van de auto laten scannen en een spuitbus en een potje lak besteld. Men kon de kleur bij 98-99% correct benaderen. Handig voor steenslag, kleine roestplekjes etc. Het was iig niet de originele kleur van het interieur, 322.
Laatst gewijzigd door Eelco op wo mar 12, 2014 3:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Eindelijk!

Bericht: # 148774Bericht harbourseal »

Goed bezig Eelco.

Ik wil geen spel breker zijn, maar stickers op de achterruit kan ik als ex traumatologie verpleegkundige niet zo goedkeuren.

Bij een aanrijding komen die die stikkers met de stukken glas als werpsterren naar voren. Maken erg lelijke wonden in de achterkant van je hoofd en nek.

Roberto heeft weer waanzinnig werk geleverd is weer voor jaren goed.

Groet, Robert
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
Gebruikersavatar
Eelco
Berichten: 691
Lid geworden op: za feb 18, 2012 6:02 pm

Re: Eindelijk!

Bericht: # 148775Bericht Eelco »

Waardeer je zorg, maar wees gerust. Zoals gezegd, dit zijn statische stickers. Er zit geen echte plaklaag op, enkel de statische lading zorgen ervoor dat ze blijven zitten. Een beetje dikke wind maakt al dat ze los zitten. Afbeelding
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Plaats reactie