benzinetoevoer probleem

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dirkoosterhoff
Berichten: 865
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
Locatie: Enschede

benzinetoevoer probleem

Bericht: # 146518Bericht dirkoosterhoff »

Hallo,
Zoals in een eerder bericht omschreven heb ik het probleem dat na een stukje rijden de benzine eventjes blijft doorstromen in de carburateur waardoor de auto enorm naar benzine stinkt en hij daarna ook weer moeilijk te starten is.
Dit is bij de oudere viertjes een bekent probleem waar Renault zelf een modificatie voor heeft bedacht zoals omschreven in de Haynes op pagina 251 punt 12.8 nr. 3.
Een tekening van de oplossing staat op pagina 249 fig. 12.18.
Nu wil ik deze modificatie gaan uitvoeren maar blijkt het heel moeilijk te zijn om aan de omschreven T stukjes te kunnen komen.
Het moeten T stukjes zijn met een gekalibreerde opening.
Ook mijn Renault dealer wist niet of daar nog aan te komen is.
Iemand een idee hoe hier aan te komen is?
Ik zou er enorm mee geholpen zijn.
Groet,Dirk

p.s. op de site van Der Fransose heb ik wel T stukjes gevonden voor in de benzine leiding in 3,4,en 5 mm maar ik weet dus niet of deze geschikt zijn en welke diameter dan gebruikt moet worden.
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: benzinetoevoer probleem

Bericht: # 146519Bericht Tweety »

Eh gecalibreerde opening..? maar die zou in principe ook in de leiding voorbij het T-stukje kunnen zitten natuurlijk.. dat moet dan nog wel te doen zijn..
deutz
Berichten: 1777
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: benzinetoevoer probleem

Bericht: # 146526Bericht deutz »

Zou het niet zo zijn dat je vlotternaald niet goed afsluit? (oioi)
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Gebruikersavatar
dirkoosterhoff
Berichten: 865
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
Locatie: Enschede

Re: benzinetoevoer probleem

Bericht: # 146530Bericht dirkoosterhoff »

daar ben ik inderdaad ook mee bezig en heb al een revisie setje in bestelling.
Maar voor het geval dat dat het niet is wil ik de andere oplossing graag achter de hand hebben.
Ik vind het ook opmerkelijk dat het probleem zoals ik dat heb precies zo in de haynes staat beschreven en dat het een probleem is van de oudere viertjes.
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: benzinetoevoer probleem

Bericht: # 146533Bericht Tweety »

Vlotternaald is te checken natuurlijk, bovenste deel van de carb af, naaldje dicht duwen, en blazen op de benzine ingang... heb je een zenith, dan kan je het tuitje verwijderen en daarachter zit een filtertje, 't heeft wel zin om dat schoon te maken.
Plaats reactie