1100 of 850?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: vr feb 26, 2010 1:29 pm
1100 of 850?
In afwachting van de opknapbeurt van m'n 73-er F4tje, heb ik een 85-er F4 erbij gekocht. Hij heeft hier op het forum te koop gestaan, had wel wat werk nodig maar was redelijk makkelijk door de APK te krijgen en wordt nu dagelijks gereden. Ik ging ervan uit dat er een 850cc blok in zou zitten, maar toen mijn dochter ermee naar het verre Limburg ging, vorige week, bleek hij verrassend pittig te rijden. De 120km p/u werd vlot gehaald en er leek veel meer haalbaar. Toen zij mij dit meldde heb ik toch nog eens onder de motorkap gekeken. De buitenkant van de motorkap was in dezelfde kleur als de koets, maar de binnenkant was anders, dus zal er een andere motorkap op zijn gekomen. Ook zag ik op het blok C1E staan en het vermoeden kwam bij me op dat een vorige eigenaar er al wel eens een 1100cc-tje in zou hebben kunnen geknutseld. De F4 heeft (grote) remtrommels en geen schijfremmen (ik weet niet of dit ermee te maken heeft)
Vraagje(s): Zijn er F4-tjes geweest met origineel een 1100 motor?
Staan de C1E nummers voor 1100cc?
Zat er origineel een 850 motortje in deze F4?
Weet iemand meer van het verleden van de koren blauwe F4 uit 85, kentnr BL-08-BL? Hij zou bij een garage in Breda in onderhoud zijn geweest.
Bij voorbaat dank voor jullie hulp, mvrgr Paul.
Vraagje(s): Zijn er F4-tjes geweest met origineel een 1100 motor?
Staan de C1E nummers voor 1100cc?
Zat er origineel een 850 motortje in deze F4?
Weet iemand meer van het verleden van de koren blauwe F4 uit 85, kentnr BL-08-BL? Hij zou bij een garage in Breda in onderhoud zijn geweest.
Bij voorbaat dank voor jullie hulp, mvrgr Paul.
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: 1100 of 850?
Duidelijk te zien of het een 850 is of een 1100; motoren zijn heel verschillend van uiterlijk. Zit de radiateur midden boven het stuurhuis, dan heb je een 850. Zit ie net achter de grill is het een 1100 of een 956. Breed kleppendeksel ± 15 cm (=1100/956) of smal kleppendeksel ± 10 cm (=850) om maar twee duidelijke voorbeeldjes te noemen....
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: 1100 of 850?
Grappig ik heb een r4 tl van 83 en heeft een 850cc motor. Maar wel de radiator voor de gril zitten er zit geen fan op de waterpomp maar een electrische .
- dick holtrop
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer:
Re: 1100 of 850?
Ik heb twee belgische f4 tjes beide origineel 1100 cc wel met remschijfen.
Ik meende dat deze niet in nederland zijn geleverd.
Alleen in frankrijk en belgie meestal in overheids voertuigen
Groe dick
Ik meende dat deze niet in nederland zijn geleverd.
Alleen in frankrijk en belgie meestal in overheids voertuigen
Groe dick
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
niet omdat het moet maar omdat het kan
niet omdat het moet maar omdat het kan
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: vr feb 26, 2010 1:29 pm
Re: 1100 of 850?
Kleppendeksel is 12 cm breed (op het pasvlak), zoals gezegd trommelremmen, radiator achter de gril. Het bloknr eens goed schoongemaakt: C1EJ7/18 en dan het nummer. Bij de steun voor de krik is een beugeltje (netjes) bijgemaakt, lijkt het, om de dwarssteun te bevestigen.
De koppelingskabel voor m'n ex-1100 F6je uit 1983, loopt naar de zijkant van het blok, bij deze F4 loopt hij naar de voorkant van de bak.
De koppelingskabel voor m'n ex-1100 F6je uit 1983, loopt naar de zijkant van het blok, bij deze F4 loopt hij naar de voorkant van de bak.
Re: 1100 of 850?
Wat er origineel in zat staat waarschijnlijk nog als zodanig op het kenteken, .. Het motor vermogen dan... of het een 850 is lijkt me het eenvoudigst te beoordelen door naar de draairichting van de motor te kijken toch ? het kan natuurlijk ook een 956 zijn .. zeker begin jaren 80 zijn er allerlei soorten combinaties gemaakt, ze hebben in de fabrieken gewoon opgemaakt wat ze hadden (vandaar bv de handrem onder het dashbord met een hefboom onder de auto alla R6...) en wat er daarna nog door hobbyisten geknutselt is... pfff...
Re: 1100 of 850?
Goed als je koppelingskabel naar de zijkant gaat is het zeker een cleon blok maar ook daar zijn meerdere soorten van F6 blok+ bak loopt ook 120 kmh maar maakt dan bv meer toeren dan een GTL blok (668 of 688 geloof ik...) zenith 28 zat volgens mij alleen op een 1100 oorspronkelijk
Re: 1100 of 850?
@Sparkchaser,
Er zijn diverse motoren in de F4 geknutseld, afhankelijk van voor welk doel deze werden ingezet.
Als de motor op puur euro loodvrij loopt mag je er in mijn ogen vanuit gaan dat er een uit Belgique komend blokje is ingelegd, bv een 956 cc of een 1108 cc.
Ik weet dat de F4 met 850 cc de handrem links onder het stuur heeft zitten en rondom trommels heeft.
Ik rijd zelf een F4 combi (lichte vracht) maar gekeurd voor geel kenteken, met 956 cc en tank standaard euro loodvrij, ik heb schijven voor en trommels achter en net als het 1108 cc blok 34 PK.
Om de trommels zou ik me niet al te druk maken, kijk eens naar de Amerikanen uit die tijd, qua gewicht ed.
Wat de garage betreft waar je 4 in onderhoud zou kunnen zijn geweest, ik vermoed de Renault Specialist te Breda aan de Mathenessestraat, http://www.de-renaultspecialist-breda.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik beantwoord graag andere vragen gerelateerd aan de F4.
Goede groet, Rudi
Er zijn diverse motoren in de F4 geknutseld, afhankelijk van voor welk doel deze werden ingezet.
Als de motor op puur euro loodvrij loopt mag je er in mijn ogen vanuit gaan dat er een uit Belgique komend blokje is ingelegd, bv een 956 cc of een 1108 cc.
Ik weet dat de F4 met 850 cc de handrem links onder het stuur heeft zitten en rondom trommels heeft.
Ik rijd zelf een F4 combi (lichte vracht) maar gekeurd voor geel kenteken, met 956 cc en tank standaard euro loodvrij, ik heb schijven voor en trommels achter en net als het 1108 cc blok 34 PK.
Om de trommels zou ik me niet al te druk maken, kijk eens naar de Amerikanen uit die tijd, qua gewicht ed.
Wat de garage betreft waar je 4 in onderhoud zou kunnen zijn geweest, ik vermoed de Renault Specialist te Breda aan de Mathenessestraat, http://www.de-renaultspecialist-breda.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik beantwoord graag andere vragen gerelateerd aan de F4.
Goede groet, Rudi
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: vr feb 26, 2010 1:29 pm
Re: 1100 of 850?
Bij het repareren van de platen in de deur vond ik een sticker van Garage Peter Bakker Breda, volgende onderhoud moet in 2000 geschieden staat erop. De handrem zit onder het dashbord, onder het stuur. De radiator staat vlak achter de gril, niet op het stuurhuis.
Hoe zie je het verschil tussen een 956 en een 1108? Want ik denk dat het nu wel zeker geen 850 is, toch?
Hoe zie je het verschil tussen een 956 en een 1108? Want ik denk dat het nu wel zeker geen 850 is, toch?
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: vr feb 26, 2010 1:29 pm
Re: 1100 of 850?
Rondom trommels, en ik tank, zonder problemen, Euro 95.
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: 1100 of 850?
Heb de C1E net even gegoogled.
Het is de aanduiding voor de 688 of de 1108cc motor van de renault 4
We zijn er dus uit lijkt mij.
De 956cc heeft als motorcode C1C of 689
Verder zie je geen verschil met de C1E
Groet, Robert
Het is de aanduiding voor de 688 of de 1108cc motor van de renault 4
We zijn er dus uit lijkt mij.
De 956cc heeft als motorcode C1C of 689
Verder zie je geen verschil met de C1E
Groet, Robert
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: vr feb 26, 2010 1:29 pm
Re: 1100 of 850?
Kijk, daar heb ik wat aan! Bedankt. Had zelf natuurlijk ook al wat gegoogeld maar was niet helemaal zeker. Zal dus niet het originele blok zijn, nou ja, hij rijd heerlijk met dit motortje dus tís alleen maar een verbetering. Dank aan alle die geholpen hebben. Gr Paul