versnellingsbakrubber
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Bij mij is dat rubber aan de voorkant van de versnellingsbak versleten waardoor de uitlaat tegen het scherm bonkt. Heb een nieuw rubber gehaald bij de club. Even vlug gekeken of dat makkelijk te doen is maar ik ging twijfelen of ik de motorkap er moet afhalen en/of de plaat aan de onderkant die de bak beschermt om er beter bij te kunnen.
Oftewel, waar begin ik met deze waarschijnlijk simpele reparatie? Welke moeren zal ik eerst eens los draaien? Tips zijn welkom.
Oftewel, waar begin ik met deze waarschijnlijk simpele reparatie? Welke moeren zal ik eerst eens los draaien? Tips zijn welkom.
Bedoel je dat rubbere plaatje aan de versnellingsbak van de ophanging van de motor...hoe heet dat ook al weer.
Dat is gewoon te verwijderen met de vier bouten vooraan de auto. daar kun je zo bij en hoef je de motorkap niet voor weg te halen (rotwerk).
Je kunt het plaatje er dan zo onderuit laten zakken. en een nieuwe erop schuiven. bouten erweer in...Beetje de bouten eerst laten schrikken, ik heb ook -1 bout (afgeknapt).
Dat is gewoon te verwijderen met de vier bouten vooraan de auto. daar kun je zo bij en hoef je de motorkap niet voor weg te halen (rotwerk).
Je kunt het plaatje er dan zo onderuit laten zakken. en een nieuwe erop schuiven. bouten erweer in...Beetje de bouten eerst laten schrikken, ik heb ook -1 bout (afgeknapt).
Hij bedoelt gewoon de baksteun. Als die versleten is ligt de motor nogal heen en weer te schudden en slaat de uitlaat tegen de randen van het gat in het binnenscherm.
Voor de OP:
Ik neem aan dat je zeker weet dat die baksteun slecht is? Als je de uitlaat namelijk onder een iets te grote hoek op het spruitstuk monteert krijg je ook dat ie tegen het scherm tikt.
Voor de OP:
Ik neem aan dat je zeker weet dat die baksteun slecht is? Als je de uitlaat namelijk onder een iets te grote hoek op het spruitstuk monteert krijg je ook dat ie tegen het scherm tikt.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Oh, die rubbers. Volgens mij zou je wel wat meer last hebben dan alleen maar een tikkende uitlaat, op het moment dat je bakrubbers versleten zijn. Dus die bevestigingstheorie kan best kloppen. In dat geval moet je de 4 losse onderdelen even opnieuw positioneren en opnieuw vastklemmen (eventueel de klemmen vervangen) om alles netjes dicht te krijgen wat gungum tussen de koppelingen, die hard uit onder hoge temperaturen en zorgt zo voor een luchtdichte afsluiting. (stink ff je eerste ritje, maar tzit wel zicht) Als het toch je rubber is heb je niks aan deze info, maargoed. Succes.
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: wo dec 18, 2002 2:00 am
- Locatie: zutphen
tja dat probleem heb ik ook gehad gewoon die baksteun vervangen, want alleen dat rubber gaat volgens mij niet, daar zit een schroef in die je weer nodig hebt.
Ik heb het op de volgende manier gedaan,
krik onder de versnellings bak oude eraf nieuwe erop iets omhoog krikken tot de goede hoogte bouten vast krik weg en gaan maar weer.
Ik ben echt nog een leek op sleutel gebied maar vond het heeeel goed te doen.
ps maar de bouten goed schoon bij mij waren ze erg vuil en dat schroeft niet zo makkelijk.
Ik heb het op de volgende manier gedaan,
krik onder de versnellings bak oude eraf nieuwe erop iets omhoog krikken tot de goede hoogte bouten vast krik weg en gaan maar weer.
Ik ben echt nog een leek op sleutel gebied maar vond het heeeel goed te doen.
ps maar de bouten goed schoon bij mij waren ze erg vuil en dat schroeft niet zo makkelijk.