versnellingsbakrubber

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
coen
Berichten: 14
Lid geworden op: zo mei 26, 2002 2:00 am
Locatie: amsterdam

Bericht: # 13903Bericht coen »

Bij mij is dat rubber aan de voorkant van de versnellingsbak versleten waardoor de uitlaat tegen het scherm bonkt. Heb een nieuw rubber gehaald bij de club. Even vlug gekeken of dat makkelijk te doen is maar ik ging twijfelen of ik de motorkap er moet afhalen en/of de plaat aan de onderkant die de bak beschermt om er beter bij te kunnen.
Oftewel, waar begin ik met deze waarschijnlijk simpele reparatie? Welke moeren zal ik eerst eens los draaien? Tips zijn welkom.
Leuverink
Berichten: 177
Lid geworden op: do dec 27, 2001 2:00 am
Locatie: Gaanderen

Bericht: # 13907Bericht Leuverink »

Bedoel je dat rubbere plaatje aan de versnellingsbak van de ophanging van de motor...hoe heet dat ook al weer.

Dat is gewoon te verwijderen met de vier bouten vooraan de auto. daar kun je zo bij en hoef je de motorkap niet voor weg te halen (rotwerk).
Je kunt het plaatje er dan zo onderuit laten zakken. en een nieuwe erop schuiven. bouten erweer in...Beetje de bouten eerst laten schrikken, ik heb ook -1 bout (afgeknapt).
Bauke
Berichten: 450
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 13910Bericht Bauke »

Ik heb net zelf de hele uitlaat vervangen en ben gen connectie met de versnellingsbak tegengekomen, welk rubber bedoel je precies? Misschien rij ik nu gewoon zonder, maar voorlopig snap ik nog niet welke je bedoelt.
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 13914Bericht an3s »

Hij bedoelt gewoon de baksteun. Als die versleten is ligt de motor nogal heen en weer te schudden en slaat de uitlaat tegen de randen van het gat in het binnenscherm.

Voor de OP:
Ik neem aan dat je zeker weet dat die baksteun slecht is? Als je de uitlaat namelijk onder een iets te grote hoek op het spruitstuk monteert krijg je ook dat ie tegen het scherm tikt.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Bauke
Berichten: 450
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 13918Bericht Bauke »

Oh, die rubbers. Volgens mij zou je wel wat meer last hebben dan alleen maar een tikkende uitlaat, op het moment dat je bakrubbers versleten zijn. Dus die bevestigingstheorie kan best kloppen. In dat geval moet je de 4 losse onderdelen even opnieuw positioneren en opnieuw vastklemmen (eventueel de klemmen vervangen) om alles netjes dicht te krijgen wat gungum tussen de koppelingen, die hard uit onder hoge temperaturen en zorgt zo voor een luchtdichte afsluiting. (stink ff je eerste ritje, maar tzit wel zicht) Als het toch je rubber is heb je niks aan deze info, maargoed. Succes. :roll:
job erps r4
Berichten: 30
Lid geworden op: wo dec 18, 2002 2:00 am
Locatie: zutphen

Bericht: # 13919Bericht job erps r4 »

hoe laat je zo n bout schrikken dan???

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: job erps r4 op 2003-01-23 12:59 ]</font>
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 13927Bericht jbeekmann »

BOEOE!!!!
zo!
neh, alle gekheid op een rubbertje, even een tik met de hamer. Spuit het zaakie eerst even in met WD40 of soortgelijk spul (ouderwetsche kruipolie werkt ook prachtig) en ga dan eerst een koppie koffie drinken.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
coen
Berichten: 14
Lid geworden op: zo mei 26, 2002 2:00 am
Locatie: amsterdam

Bericht: # 13938Bericht coen »

Bedankt voor de tips. Als het rubber versleten is dan schijnt de bak omhoog te komen als je optrekt. Ik heb dat getest en mijn assistent dacht dat ie wat omhoog kwam, maar ik zal het allemaal nog eens goed onderzoeken.

Coen
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 13941Bericht Ron »

Je kan ook je bak omhoog krikken en kijken of de auto meekomt.
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 13966Bericht an3s »

Dan moet je hem wel eerst uit de vering tillen anders komt ie geheid wat omhoog
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 20, 2002 2:00 am
Locatie: Zeist

Bericht: # 13973Bericht Tommy »

tja dat probleem heb ik ook gehad gewoon die baksteun vervangen, want alleen dat rubber gaat volgens mij niet, daar zit een schroef in die je weer nodig hebt.

Ik heb het op de volgende manier gedaan,
krik onder de versnellings bak oude eraf nieuwe erop iets omhoog krikken tot de goede hoogte bouten vast krik weg en gaan maar weer.

Ik ben echt nog een leek op sleutel gebied maar vond het heeeel goed te doen.
ps maar de bouten goed schoon bij mij waren ze erg vuil en dat schroeft niet zo makkelijk.
coen
Berichten: 14
Lid geworden op: zo mei 26, 2002 2:00 am
Locatie: amsterdam

Bericht: # 14063Bericht coen »

Gelukkig heb ik nog eens goed gekeken. Bleek toch de demper op half zeven te hangen, bij de verbinding naar onder een klein stukje gescheurd, was moeilijk te zien.
Ga die baksteun dus ruilen voor een demper, dat kan vast bij het clubmagazijn.

Coen
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 14064Bericht an3s »

Laat me raden: F6 met demper onder voorscherm.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
coen
Berichten: 14
Lid geworden op: zo mei 26, 2002 2:00 am
Locatie: amsterdam

Bericht: # 14075Bericht coen »

bijna..... F4 met demper onder voorscherm....

Coen
Plaats reactie