Carburateur problemen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Barth
Berichten: 101
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 9:25 pm
Locatie: Munstergeleen

Carburateur problemen

Bericht: # 138764Bericht Barth »

Ik probeer een beetje greep te krijgen op de afstelling van mijn R4F4 1100cc motortje. De carburateur is laatst schoongemaakt, de kleppen zijn gesteld, nieuwe boogies... maar m'n R4 stinkt, rookt en loopt onregelmatig. Nu ben ik aan het proberen greep op de benzine toevoer te krijgen, maar hoe ik ook draai aan de stelschroef van mn Zenith 28F (?) er veranderd niets aan toerental of trekkracht. Ik heb 'm helemaal ingedraaid (arm,dacht ik), zover uitgedraaid dat de stelschroef er bijna uit dondert (rijk mengsel dacht ik), maar er veranderd niets in de prestatie.
Ik weet dat het stinken en onregelmatig lopen ook aan andere oorzaken kan liggen, maar mijn vraag is; hoe kan het dat de stelschroef geen gevolgen heeft op prestatie. iemand een idee?
Helaas sinds kort R4 loos
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5206
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Carburateur problemen

Bericht: # 138814Bericht Bertje »

Alleen als alle andere afstellingen helemaal goed zijn ga je direct iets merken van het draaien aan die stelschroef, anders moet je het echt in de garage je uitlaatgas laten meten of je bougiebeeld gaan bijhouden. In mijn ervaring is het optimaliseren van de afstelling een werk van weken: beginnen met een goede basisafstelling, na een tijdje bougiebeeld checken, afhankelijk daarvan de schroef een halve slag verdraaien, etc.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5206
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Carburateur problemen

Bericht: # 138815Bericht Bertje »

Onregelmatig lopen is trouwens een slecht teken. Spuit eens wat WD 40 op het spruitstuk bij draaiende motor, ik heb al vaker hier op het forum gelezen dat als-ie dan even anders gaat lopen, je ergens een lek hebt (zelf nooit aan de hand gehad, maar kan me er iets bij voorstellen).
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Carburateur problemen

Bericht: # 138826Bericht R4F6GTX Automaat »

Psies. Op de bevestiging van het inlaatspruitstuk tegen het blok (kop) maar ook onder de voet van de carburateur. Een gericht straaltje WD40 of remmenreiniger. Als dat het toerental doet verhogen en eventjes mooi doet lopen is een pakking kapot of wat vaker voorkomt, de voet van de carburateur krom, wat ook wel weer goed te verhelpen is. Kijk dat eerst maar eens en daarna vertellen we wel weer hoe je verder kan...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Marcel77
Berichten: 341
Lid geworden op: di nov 09, 2010 8:52 am

Re: Carburateur problemen

Bericht: # 138829Bericht Marcel77 »

Volgorde bougiekabels verwisseld?
Alpine GTA V6 Turbo '86 (rood)
Renault Rodeo 6 '77 (rood)
Gebruikersavatar
Barth
Berichten: 101
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 9:25 pm
Locatie: Munstergeleen

Re: Carburateur problemen

Bericht: # 138851Bericht Barth »

Jongens (of verstoppen er zich ook meisjes achter de schuilnamen) bedankt voor jullie reacties. Ik ga het 1 en ander eens nakijken/uitproberen. Jullie horen van me!
Helaas sinds kort R4 loos
Plaats reactie