Carburateur problemen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Carburateur problemen
Ik probeer een beetje greep te krijgen op de afstelling van mijn R4F4 1100cc motortje. De carburateur is laatst schoongemaakt, de kleppen zijn gesteld, nieuwe boogies... maar m'n R4 stinkt, rookt en loopt onregelmatig. Nu ben ik aan het proberen greep op de benzine toevoer te krijgen, maar hoe ik ook draai aan de stelschroef van mn Zenith 28F er veranderd niets aan toerental of trekkracht. Ik heb 'm helemaal ingedraaid (arm,dacht ik), zover uitgedraaid dat de stelschroef er bijna uit dondert (rijk mengsel dacht ik), maar er veranderd niets in de prestatie.
Ik weet dat het stinken en onregelmatig lopen ook aan andere oorzaken kan liggen, maar mijn vraag is; hoe kan het dat de stelschroef geen gevolgen heeft op prestatie. iemand een idee?
Ik weet dat het stinken en onregelmatig lopen ook aan andere oorzaken kan liggen, maar mijn vraag is; hoe kan het dat de stelschroef geen gevolgen heeft op prestatie. iemand een idee?
Helaas sinds kort R4 loos
Re: Carburateur problemen
Alleen als alle andere afstellingen helemaal goed zijn ga je direct iets merken van het draaien aan die stelschroef, anders moet je het echt in de garage je uitlaatgas laten meten of je bougiebeeld gaan bijhouden. In mijn ervaring is het optimaliseren van de afstelling een werk van weken: beginnen met een goede basisafstelling, na een tijdje bougiebeeld checken, afhankelijk daarvan de schroef een halve slag verdraaien, etc.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Carburateur problemen
Onregelmatig lopen is trouwens een slecht teken. Spuit eens wat WD 40 op het spruitstuk bij draaiende motor, ik heb al vaker hier op het forum gelezen dat als-ie dan even anders gaat lopen, je ergens een lek hebt (zelf nooit aan de hand gehad, maar kan me er iets bij voorstellen).
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: Carburateur problemen
Psies. Op de bevestiging van het inlaatspruitstuk tegen het blok (kop) maar ook onder de voet van de carburateur. Een gericht straaltje WD40 of remmenreiniger. Als dat het toerental doet verhogen en eventjes mooi doet lopen is een pakking kapot of wat vaker voorkomt, de voet van de carburateur krom, wat ook wel weer goed te verhelpen is. Kijk dat eerst maar eens en daarna vertellen we wel weer hoe je verder kan...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: Carburateur problemen
Volgorde bougiekabels verwisseld?
Alpine GTA V6 Turbo '86 (rood)
Renault Rodeo 6 '77 (rood)
Renault Rodeo 6 '77 (rood)
Re: Carburateur problemen
Jongens (of verstoppen er zich ook meisjes achter de schuilnamen) bedankt voor jullie reacties. Ik ga het 1 en ander eens nakijken/uitproberen. Jullie horen van me!
Helaas sinds kort R4 loos