Kortsluiting aan alternator
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Kortsluiting aan alternator
Hallo
Mijn naam is Anthony en ik ben nieuw hier op het forum.
Ik ben bezig met het restaureren van mijn Renault R4 GTL. De GTL is van het bouwjaar in 1986.
Onlangs is het ongelukkige gebeurt: Kortsluiting aan de alternator. Alternator heeft brandt gevat en mijn Renaultje stond in vuur. Gelukkig heb ik het snel kunnen blussen.
Het probleem was dat er kortsluiting was van de zwart-gele (zwart met een gele streep) draad van contact naar alternator. De brandschade viel mee. doorgebrande bougiekabel, helft van kabelboom gesmolten en alternator stuk. Ik heb alles intussen vervangen. Wanneer ik het contact aanzet dan smelt deze dunne draad direct door.
Nu mijn vraag: Wat voor draad is dit? Wat stuurt deze aan?
Heeft er iemand een elektrisch schema of een adres waar ik het juiste handboek kan kopen.
mvg Anthony
Mijn naam is Anthony en ik ben nieuw hier op het forum.
Ik ben bezig met het restaureren van mijn Renault R4 GTL. De GTL is van het bouwjaar in 1986.
Onlangs is het ongelukkige gebeurt: Kortsluiting aan de alternator. Alternator heeft brandt gevat en mijn Renaultje stond in vuur. Gelukkig heb ik het snel kunnen blussen.
Het probleem was dat er kortsluiting was van de zwart-gele (zwart met een gele streep) draad van contact naar alternator. De brandschade viel mee. doorgebrande bougiekabel, helft van kabelboom gesmolten en alternator stuk. Ik heb alles intussen vervangen. Wanneer ik het contact aanzet dan smelt deze dunne draad direct door.
Nu mijn vraag: Wat voor draad is dit? Wat stuurt deze aan?
Heeft er iemand een elektrisch schema of een adres waar ik het juiste handboek kan kopen.
mvg Anthony
Renault R4 GTL '86
Re: Kortsluiting aan alternator
http://e-boutique.r4club.nl/product_inf ... f1nha41422
Te koop in de e-boutique van het forum.
mvg Bart
Te koop in de e-boutique van het forum.
mvg Bart
Re: Kortsluiting aan alternator
Ik heb even lopen turen op het bedradings schema, en ik vond wel een groene draad van contactslot naar de dynamo.. hoe dan ook, ik ga er van uit dat alles wel goed zat, dus dan moet de kortsluiting door een kapot onderdeel komen, en het contactslot is dan wel de hoofdverdachte.... als je een e-mail adres geeft, kan ik je het bedradingsschema opsturen, dan kan je zelf even kijken.....
Re: Kortsluiting aan alternator
Ik heb nu inmiddels het contactslot vervangen. Het was inderdaad een dikke groene kabel eerst door gesmolten. Ik heb deze vervangen en later is die zwart-gele kabel beginnen door smelten. Misschien zijn ze aan elkaar gesmolten door die ene kortsluiting?
Hoe kan het contactslot ineens een korsluiting veroorzaken?
alvast bedankt voor de reacties
mvg Anthony
Hoe kan het contactslot ineens een korsluiting veroorzaken?
alvast bedankt voor de reacties
mvg Anthony
Renault R4 GTL '86
Re: Kortsluiting aan alternator
Hallo
Vandaag verder gaan zoeken naar het mogelijke probleem.
Eerst was er inderdaad een probleem met een dikke groene kabel dat begon smelten. Na alles vervangen te hebben ( bekabeling, contactslot en alternator) was er opeens een kortsluiting aan die fijnere zwart - gele kabel.
Nu heb ik de gehele kabelboom ontbloot en alles gecontroleerd + vervangen waar nodig. Voorlopig loopt alles goed. Maar toch zoek ik een antwoord op mijn probleem. Want alles vervangen is ook geen echte oplossing.
Mvg Anthony
Vandaag verder gaan zoeken naar het mogelijke probleem.
Eerst was er inderdaad een probleem met een dikke groene kabel dat begon smelten. Na alles vervangen te hebben ( bekabeling, contactslot en alternator) was er opeens een kortsluiting aan die fijnere zwart - gele kabel.
Nu heb ik de gehele kabelboom ontbloot en alles gecontroleerd + vervangen waar nodig. Voorlopig loopt alles goed. Maar toch zoek ik een antwoord op mijn probleem. Want alles vervangen is ook geen echte oplossing.
Mvg Anthony
Renault R4 GTL '86
Re: Kortsluiting aan alternator
Hallo
Heb nu de volledige kabelboom vervangen.
Wanneer ik in contactstand 2 sta wordt het zwart-gele kabeltje abnormaal warm.
Nu heb ik geen flauw idee wat het zou kunnen zijn.
Sorry voor late respons maar ik kon hier geen berichten plaatsen.
Mvg Anthony
Heb nu de volledige kabelboom vervangen.
Wanneer ik in contactstand 2 sta wordt het zwart-gele kabeltje abnormaal warm.
Nu heb ik geen flauw idee wat het zou kunnen zijn.
Sorry voor late respons maar ik kon hier geen berichten plaatsen.
Mvg Anthony
Renault R4 GTL '86