Ik zou voor de zekerheid het L-R paar ontluchten... als je voor een slang vervangen hebt, beide zijdes aan de voorzijde, als je achter een slang vervangen hebt beide zijdes aan de achterzijde... voor en achter zijn in principe gescheiden systemen....
Als je voor dat je iets in het hydraulisch systeem losdraait het rempedaal ingedrukt vastzet, hoef je alleen het wiel te ontluchten waar je de slang hebt losgemaakt.
Anders gewoon proberen, je weet na het ontluchten van het gedeelte van de remslang door op het pedaal te drukken of er nog lucht in zit.
Ik doe altijd even een stuk doorzichtige luchtslang aan de ontluchtingsnippels, dan draai ik ze los, pomp ik met het rempedaal en na een paar keer pompen kijk ik of er in de slang al een ononderbroken stroom remolie zit, als dat zo is, dan draai ik de nippel weer dicht. Indien niet, dan pomp ik nog even door, net zo lang tot ik een ononderbroken stroom zie. Zonder slangen er aan zie je t altijd zo beroerd. Voordeel is nu ook dat je je remmen kunt ontluchten in je eentje!