R4 TL voorstellen

Nieuwe gebruikers van het forum..

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jeje
Berichten: 46
Lid geworden op: wo sep 21, 2011 8:22 pm
Locatie: Dronten
Contacteer:

R4 TL voorstellen

Bericht: # 135617Bericht jeje »

Bonjour,

Bij deze ook maar even netjes voorstellen. Ik ben Jasper, en heb afgelopen najaar een fraaie 4TL overgenomen. De hele winter druk geweest met het in goede staat brengen en houden van deze fraaie francaise. Ondertussen ben ik er achter dat ze is gebouwd rond eind januari 1986 in Boulogne Billancourt. Mag je dat dan ook een Parisienne noemen trouwens?

Ik wil alleen nog de vulling van de stoelen vervangen, die zijn erg gaar aan het worden. Gelukkig is de bekleding nog 100% origineel en gaaf. Komende week moet ze voor de APK bij de dealer, maar ik voorzie geen problemen.

Is iemand hier op het forum misschien bekend met de (Nederlandse) historie van deze R4?
Ik weet dat ze in 1997 vanuit Frankrijk is geimporteerd. Weet iemand voor mij uit welk deel van Frankrijk ze is gehaald en welk kenteken hoorde daarbij? Ze heeft nu RX-VF-68

Ik heb gezien dat één van de vorige eigenaren door nieuwe spatborden te monteren en wat slechte plekken in de bodemplaat de R4 heeft gereannimeerd. Dank hiervoor.

We hopen nog heel lang plezier van de R4 te hebben en zijn van plan om dit jaar een of meerdere ritten mee te doen. De eerste staat gepland voor 22 april, door de polder. Is een thuiswedstrijd voor ons. Als het goed is staat heel flevoland dan vol met kleurige bollenvelden; een mooie gelegenheid voor wat statiefoto's! 8)

Afbeelding
R1123 04-02-1986
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3138
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: R4 TL voorstellen

Bericht: # 135618Bericht Hanz »

Soyez le bienvenue en nee, dat mag je geen Parisienne noemen. Parisiennes zijn van 1963-1968 en zien er heel anders uit. Is die van jou niet de oude van Rik?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
jeje schreef:Mag je dat dan ook een Parisienne noemen trouwens?
Gebruikersavatar
jeje
Berichten: 46
Lid geworden op: wo sep 21, 2011 8:22 pm
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: R4 TL voorstellen

Bericht: # 135621Bericht jeje »

Toevoeging:

Ik heb de 4 overgenomen in Loenen, en daarvoor was ie uit Friesland gekomen. Op de kofferbak zit nog een sticker van garagebedrijf Oosterkamp-Oosterwolde. Daar konden ze me echter ook niet verder helpen aan historie. Ik hoop dat iemand op het forum meer weet?
R1123 04-02-1986
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Re: R4 TL voorstellen

Bericht: # 135908Bericht Rik »

nope niet van mij
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
Gebruikersavatar
jeje
Berichten: 46
Lid geworden op: wo sep 21, 2011 8:22 pm
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: R4 TL voorstellen

Bericht: # 135988Bericht jeje »

Jaaaaaaa, APK gehaald!
Alleen één achterband was wegens droogtescheurtjes een afkeurpunt. Meteen nieuwe laten plaatsen en dat was voldoende. Met de complimenten van de renault dealer :wink:
Kan weer even vooruit dus.
R1123 04-02-1986
Plaats reactie