Richtingaanwijzer kapot?!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Diana
Berichten: 305
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Bericht: # 13471Bericht Diana »

Als ik richting aangeef naar rechts dan doet hij dat pas als het stuur goed recht staat. De man bij wie de auto gekocht is heeft de stuurkogel vervangen en het stuur stond daardoor scheef. Ik heb het stuur recht laten zetten etc, maar nu staat en het stuur weer scheef en hij knippert weer niet goed!? Wat kan dat zijn??
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 13472Bericht an3s »

Eerst kijken of alle rubbers in de voorwielophanging nog goed zijn en daarna de sporing opnieuw (laten) afstellen.

Daarna het stuur eraf halen en er recht weer op zetten.

Controleer ook of je banden nog goed zijn want ze slijten erg scheef af van dit soort grappen.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Eddepet
Berichten: 9
Lid geworden op: ma apr 22, 2002 2:00 am
Locatie: Amsterdam

Bericht: # 13473Bericht Eddepet »

Hoi Diana, heb je de stekkerverbinding van die richtingaanwijzer al gecontroleerd ?? (binnenkant geopende motorkap) Het lijkt me een slechte of losse verbinding; ff een schuurpapiertje erover en weer goed vastzetten.PS was die rode R4L met chromen "wieldoppen" van jou, gister in De Meern ? groeten Edwin
Bord.rode GTL'84(LPG!) en 'n blauwe L'85
Gebruikersavatar
Diana
Berichten: 305
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Bericht: # 13476Bericht Diana »

Op 2003-01-13 17:39, schreef Eddepet:
Hoi Diana, heb je de stekkerverbinding van die richtingaanwijzer al gecontroleerd ?? (binnenkant geopende motorkap) Het lijkt me een slechte of losse verbinding; ff een schuurpapiertje erover en weer goed vastzetten.PS was die rode R4L met chromen "wieldoppen" van jou, gister in De Meern ? groeten Edwin

Nee die is niet van mij! :smile: Ik heb een (Frans politie) kleurtje blauw. Zelf ben ik niet in De Meern geweest, maar bij het eerst volgende evenement/meeting zal ik erbij zijn! :smile:
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 13489Bericht Ron »

In je clignoteurschakelaar zit een mooie pal die als je naar links of naar rechts klikt, richting je stuurhuis gaat. Aan je stuur zitten twee uitsparingen, die die pal bedienen en er voor zorgen dat je clignoteur automatisch weer terugschiet na een bocht.
Als je stuur scheef staat druk je hem niet in een uitsparing, maar tegen het stuur.
Daardoor krijg je hem niet aan, maar wel pas nadat je stuur een beetje hebt verdraaid. Ik heb dat ook soms, bij flauwe bochtjes.

Ik ben voornemens om die boel er uit te slopen en dan alles lekker à la Citroën te bedienen. Weg met die automatische terugslag. Heb je alleen maar last van.

Dat je stuur scheef gaat staan is iets wat inderdaad verdere aandacht behoeft.
Dat geknik-knak-knipperlicht is minder belangrijk.
Gebruikersavatar
Diana
Berichten: 305
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Bericht: # 13520Bericht Diana »

Ik ga vanmiddag even naar de banden service daar laat ik mijn stuur rechtzetten + mijn banden uitbalanseren(?) bij aanschaf is namelijk de stuurkogel vervangen. Misschien heeft het daar mee te maken. Ik laat er in ieder geval wel naar kijken! :smile:
viva la fryslan
Berichten: 43
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: wytgaard

Bericht: # 13555Bericht viva la fryslan »

volgens mij was de rode 4 L van marc, onze nazitter.
jogging, joggingaanhanger, F6 Service, rode tl, estafette, klassieke sleurhut, klassieke vouwwagen, dauphine gordini, fuego gtl en rodeo 6, 4 club boutique
Plaats reactie