Richtingaanwijzer kapot?!
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Als ik richting aangeef naar rechts dan doet hij dat pas als het stuur goed recht staat. De man bij wie de auto gekocht is heeft de stuurkogel vervangen en het stuur stond daardoor scheef. Ik heb het stuur recht laten zetten etc, maar nu staat en het stuur weer scheef en hij knippert weer niet goed!? Wat kan dat zijn??
Eerst kijken of alle rubbers in de voorwielophanging nog goed zijn en daarna de sporing opnieuw (laten) afstellen.
Daarna het stuur eraf halen en er recht weer op zetten.
Controleer ook of je banden nog goed zijn want ze slijten erg scheef af van dit soort grappen.
Daarna het stuur eraf halen en er recht weer op zetten.
Controleer ook of je banden nog goed zijn want ze slijten erg scheef af van dit soort grappen.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Hoi Diana, heb je de stekkerverbinding van die richtingaanwijzer al gecontroleerd ?? (binnenkant geopende motorkap) Het lijkt me een slechte of losse verbinding; ff een schuurpapiertje erover en weer goed vastzetten.PS was die rode R4L met chromen "wieldoppen" van jou, gister in De Meern ? groeten Edwin
Bord.rode GTL'84(LPG!) en 'n blauwe L'85
Op 2003-01-13 17:39, schreef Eddepet:
Hoi Diana, heb je de stekkerverbinding van die richtingaanwijzer al gecontroleerd ?? (binnenkant geopende motorkap) Het lijkt me een slechte of losse verbinding; ff een schuurpapiertje erover en weer goed vastzetten.PS was die rode R4L met chromen "wieldoppen" van jou, gister in De Meern ? groeten Edwin
Nee die is niet van mij! Ik heb een (Frans politie) kleurtje blauw. Zelf ben ik niet in De Meern geweest, maar bij het eerst volgende evenement/meeting zal ik erbij zijn!
In je clignoteurschakelaar zit een mooie pal die als je naar links of naar rechts klikt, richting je stuurhuis gaat. Aan je stuur zitten twee uitsparingen, die die pal bedienen en er voor zorgen dat je clignoteur automatisch weer terugschiet na een bocht.
Als je stuur scheef staat druk je hem niet in een uitsparing, maar tegen het stuur.
Daardoor krijg je hem niet aan, maar wel pas nadat je stuur een beetje hebt verdraaid. Ik heb dat ook soms, bij flauwe bochtjes.
Ik ben voornemens om die boel er uit te slopen en dan alles lekker àla Citroën te bedienen. Weg met die automatische terugslag. Heb je alleen maar last van.
Dat je stuur scheef gaat staan is iets wat inderdaad verdere aandacht behoeft.
Dat geknik-knak-knipperlicht is minder belangrijk.
Als je stuur scheef staat druk je hem niet in een uitsparing, maar tegen het stuur.
Daardoor krijg je hem niet aan, maar wel pas nadat je stuur een beetje hebt verdraaid. Ik heb dat ook soms, bij flauwe bochtjes.
Ik ben voornemens om die boel er uit te slopen en dan alles lekker àla Citroën te bedienen. Weg met die automatische terugslag. Heb je alleen maar last van.
Dat je stuur scheef gaat staan is iets wat inderdaad verdere aandacht behoeft.
Dat geknik-knak-knipperlicht is minder belangrijk.
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
- Locatie: wytgaard