gezocht nokhoogte gtl nokkenas

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dick holtrop
Berichten: 1283
Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
Locatie: frentsjer
Contacteer:

gezocht nokhoogte gtl nokkenas

Bericht: # 129870Bericht dick holtrop »

wie heeft een losse gtl nokken as liggen van een 688d7/12 motor? en wil hiervan de breedte en de hoogte van de nokken opmeten?

zelf heb ik een 688e7/13 motor met 32 mmm carburateur (45Pk)

ik ben benieuwd of deze motor een scherpere nok heeft, dus meer vullling.

ik hoor het graag.
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.

niet omdat het moet maar omdat het kan
deutz
Berichten: 1777
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: gezocht nokhoogte gtl nokkenas

Bericht: # 129875Bericht deutz »

Dick, ik heb eeb losse nokkenas liggen, van een R4,maar ik weet niet welk type. er zitten wel een partij nummers op, is dus wel te vergelijken met een 4gtl nokkenas.
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Gebruikersavatar
dick holtrop
Berichten: 1283
Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
Locatie: frentsjer
Contacteer:

Re: gezocht nokhoogte gtl nokkenas

Bericht: # 129886Bericht dick holtrop »

weet je niet uit welke motor deze nokkenas komt?

ik heb de codes van een gtl nokkenas niet!

dus wat te doen?
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.

niet omdat het moet maar omdat het kan
lordje
Berichten: 676
Lid geworden op: zo mar 06, 2005 9:35 pm

Re: gezocht nokhoogte gtl nokkenas

Bericht: # 129892Bericht lordje »

Ik heb een nokkenas liggen uit een 688 motor afkomstig van r5. Nokhoogte is 31,5 mm totaal, misschien kun je hier iets mee Groet Lordje.
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: gezocht nokhoogte gtl nokkenas

Bericht: # 129894Bericht RVIER »

heren,

kan me bijna niet voorstellen dat de nokhoogte verandert bij een snellere nokkenas. De lichthoogte van de kleppen is doorgaans 1/4 van de diameter van het aanzuigkanaal. Dan is de uitstroomopening ongeveer even groot als het inlaatkanaal. Als je meer vulling wilt zal de klep eerder moeten opnemen en later moeten sluiten (en dat kan niet altijd straffeloos). De nokken zijn dan niet scherper maar juist boller.
De lichthoogte kun je eenvoudig bepalen. Je meet de grootste en de kleinste maat van een nok en trekt die van elkaar af :-).
Ik denk dat je meer kunt verdienen door het inlaatkanaal wat te bewerken en er een goede uitlaatspruitsuk aan te hangen, die klop gietijzer die er nu aanhangt mag nauwelijks de naam spruitstuk hebben.


vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Plaats reactie