wielstanden

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
tio bueno
Berichten: 81
Lid geworden op: do aug 03, 2006 1:58 pm

wielstanden

Bericht: # 129770Bericht tio bueno »

Hoi,
De voorwielen van mijn gtl '79 staan niet in een lijn. Ik heb begrepen dat je dit kunt afstellen door de twee bouten los te halen waarmee het stuurhuis vast zit. Er zitten ook twee vulplaatjes op die plek. Ik heb dit gedaan, los gedraaid en de wielen rechtgezet en weer vastgedraaid. Op het oog stonden ze toen recht. Echter na een stukje rijden stonden ze weer uit het lood. Wie kan mij hier iets over vertellen? Moet er nog iets anders losgedraaid worden, bijvoorbeeld?

gr. Hans
Hola, yo soy Hans
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: wielstanden

Bericht: # 129771Bericht R4F6GTX Automaat »

Nee, afstellen doe je door de stuurkogels wat in of uit te draaien. Dit moet trouwens wel wat nouw staan, uitlijnen heet dat....

Is dat zo opeens gekomen? Kijk dan je stuurkogels een na of er geen speling op zit, of de fuseekogels...
Bij stilstand moeten de wielen naar voren gezien iets naar buiten wijzen. (een voorwielaandrijver trekt ze recht zodra de wagen rijdt. Een achterwielaandrijver kijkt iets scheel naar binnen want die komen wat naar buiten als de wagen voortgestuwd wordt...
Die plaatjes van het stuurhuis kun je misschien wel vulplaatjes noemen maar heeft niks met de stand van de voorwielen te maken; daardoor komt het niet goed; is ook raadzaam om ze weer terug te zetten wat met de veiligheid van het stuurhuisbevestiging te maken heeft...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: wielstanden

Bericht: # 129773Bericht roberto »

Dit zijn werkzaamheden die aan een bandenspeciaal zaak moet overlaten zij hebben de juiste afstel gegevens en apparatuur om dit af te stellen anders slijten de banden zo hard af dat je om de 5000km nieuwe banden kunt kopen
tio bueno
Berichten: 81
Lid geworden op: do aug 03, 2006 1:58 pm

Re: wielstanden

Bericht: # 129777Bericht tio bueno »

Dank voor jullie reactie. De wielen stonden inderdaad beide iets naar buiten, na het stukje rijden. Dus aan jou reactie kan ik opmaken dat dit juist is. Dank,
Hans
Hola, yo soy Hans
Plaats reactie