LPG bougies ?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

LPG bougies ?

Bericht: # 128458Bericht R4F6GTX Automaat »

Iemand vertelde me dat ik beter voor LPG met andere speciale bougies moest rijden. Nou rij ik geen R4 meer maar ben toch benieuwd wat hij bedoelde maar kon het me niet uitleggen. Iemand hier wel misschien?
Welke en waarom?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
ervaar.R4
Berichten: 464
Lid geworden op: ma jan 10, 2011 2:02 pm

Re: LPG bougies ?

Bericht: # 128460Bericht ervaar.R4 »

Recommendation:

To eliminate the influence of L.P.G. and to obtain optimum spark plug performance, NGK recommends:

-The use of a spark plug with one heat range colder (if possible) than that listed in the catalogue: eg, BPR6EFS-13 (L.P.G.) instead of BPR5EFS-13 (petrol) for VN 6 Cylinder Commodore.

> http://www.autogasrijders.nl/tips-bij-rijden-op-lpg/" onclick="window.open(this.href);return false; ( Tips & Uitleg )

> http://www.ngk.de/de/produktfinder/prod ... HIX/13021/" onclick="window.open(this.href);return false; ( R4-bougie )

KLIK:
Wie het kleine niet eert, ...koopt geen pony, ...maar 'n peerd...
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: LPG bougies ?

Bericht: # 128461Bericht R4F6GTX Automaat »

Dank u.... (roos)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: LPG bougies ?

Bericht: # 128527Bericht Tweety »

Reden is uiteraard de wat hogere verbrandingstemperatuur waardoor een minder diepe schacht voorkomt dat de bougie gaat gloeien en evt. voorontbranding kan ontstaan... ook gaan ze dan wat langer mee...
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: LPG bougies ?

Bericht: # 128556Bericht R4F6GTX Automaat »

Nou, nieuwe bougies zitten erin, niet die dure van de link BPR6HIX voor 20 euro per stuk maar 'gewone' van 3 euro per stuk, wel NGK. Start meteen, ontsteking goed gezet en hij loopt weer lekker. De uitlaatpot was eraf gevallen dus even een tweedehansje erop gezet tot ik geld heb voor een nieuwe. Onderweg ineens een sissend geluid, zit ineens die stomme demper verstopt. Met die regenbui ga ik niet veel verder sleutelen dus met een rustig gangetje naar huis gereden. Wel effe de twee moeren bij het spruitstuk iets los gedraaid zodat ie zijn uitlaatgassen kwijt kan, met een sisssssss. Wind en regen op de kop, kon niet harder dan 60km/h :wink:
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
deutz
Berichten: 1777
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: LPG bougies ?

Bericht: # 128558Bericht deutz »

Demper ineens verstopt? hoe kan dat nu gebeuren?
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: LPG bougies ?

Bericht: # 128562Bericht R4F6GTX Automaat »

Hij zal van binnen wel aan het roesten zijn gegaan en werd nu alles eens doorgeblazen en de stukken zullen wel groter zijn als het gat van de pijp...
't was een gebruikte demper... :wink:
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Plaats reactie