Velleman vraagje ?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Velleman vraagje ?

Bericht: # 128015Bericht Tweety »

Ik Heb m'n vellemankitje in de auto gemonteerd, nou vroeg ik me af betreft de aansluiting, de draden die naar de bobine lopen zijn bij mij ook op m'n verdampertje aangesloten, dus eh moet die aftakking voor of na de kit... oftewel zit de aftakking tussen de onsteking en de kit of tussen de bobine en de kit...of moet ik gewoon maar proberen en kijken of ie 't doet...? :lol:
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Velleman vraagje ?

Bericht: # 128026Bericht R4F6GTX Automaat »

Welke bobinedraad heb jij op je verdamper zitten dan? Die voor de inductie zeker? ben je toch verkeerd bezig....
plaats eens een fotootje van voor en na de ontploffing...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Velleman vraagje ?

Bericht: # 128029Bericht Tweety »

Nee die draden zitten daar al zolang, dat plof nu echt niet meer... ze hebben daar de aftakking van het contact genomen, en d'r zit ook een aftakking op de - kant van de bobine.... die naar 't puntje gaat, ik neem aan om een veiligheidsventiel aan te sturen, zal wel een weerstand tussen zitten ergens... zo van draait ie dan krijg je gas.... maar als ie normaal afgetakt wordt tussen de bobine en 't puntje, dan zal die nu wel tussen 't kitje en de bobine moeten... kitje hoort in pricipe bij de ontsteking toch ?
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Re: Velleman vraagje ?

Bericht: # 128031Bericht Rik »

kijk hier even, kan het niet meer misgaan!

http://renault4.weebly.com/velleman-kit.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Velleman vraagje ?

Bericht: # 128035Bericht Tweety »

Rik schreef:kijk hier even, kan het niet meer misgaan!

http://renault4.weebly.com/velleman-kit.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Allemaal leuk en aardig, maar geen antwoord op de vraag..... ik heb er nog eens over na gedacht, en kwam tot de conclusie dat 't weinig uit zal maken, maar om de stroom de door de puntjes gaat zo klein mogelijk te houden komt de aftakking van de veiligheidsklep van de verdamper tussen de kit en de bobine...
wel geinig om te zien dat er ook mensen zijn die wel een hoop ruimte hebben voor montage, bij mij is dat helemaal volgebouwt.,... (baai)
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Velleman vraagje ?

Bericht: # 128123Bericht Tweety »

Hij zit erin en hij doet 't....Best geinig, .... ik ga d'r nog wel een keer nieuwe puntjes in zetten deze zijn ong. 5000 km oud...Ik zit nog wel met wat andere vraagjes ivm de ontsteking zoals... is het zo dat het ontstekingstijdstip op gas later hoort te liggen dan op benzine.... ontbrandingssnelheid op gas is beduidend hoger namelijk... ik heb mijn ontstekings tijdstip al later gezet, en dat kwam het verbruik aanzienlijk ten goede....de motor begon namelijk een beetje te hikken bij hogere toeren.... Ik vermoed dat de vacuumvervroeger van de verse carburateur die ik erop heb gezet een stuk beter werkt dan die van m'n ouwe, dus misschien moet er ergens zo'n buisje met een gaatje in... vooral wanneer de gasklep een klein beetje open staat loopt ie niet zo mooi.... (beer)
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: Velleman vraagje ?

Bericht: # 128142Bericht Willem de Zwijger »

Mij is altijd geleerd: LPG heeft een heel hoge klopvastheid (octaangetal) dan benzine en het onstekingstijdstip kan daardoor vroeger. Maar vraag me niet hoeveel, en zelf heb ik er niks aan gedaan na de lpg inbouw.
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Velleman vraagje ?

Bericht: # 128149Bericht Tweety »

Ja daar staat me ook iets van bij, ik heb ook nog ff gegoogled (wat een woord zeg..) en daar vond ik inderdaad bevestiging van een verdere vervroeging....maar ja ik denk toch dat ie een paar weken terug toch echt iets aan de vroege kant stond.... wat loopt ie mooi trouwens met zo'n velleman kitje.... echt niet netjes meer...de ontsteking is op gas nog meer van belang dat weet ik wel, maar ik denk toch dat er met die van mij ook iets niet helemaal jofel was, misschien dat de condensator niet helemaal tof meer was ofzo...hij trekt weer als een beest, ik denk dat ik 'm weer ietsje armer moet zetten misschien...maar ik wacht nog ff, ik wil ook de CO wel weer 's meten en dan weer een beetje aan die kraantjes draaien.....Ik ben wel fan van Vellemankitjes nu... (love)
Plaats reactie