Groentje

Nieuwe gebruikers van het forum..

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
ervaar.R4
Berichten: 464
Lid geworden op: ma jan 10, 2011 2:02 pm

Re: Groentje

Bericht: # 126204Bericht ervaar.R4 »

elfje4tl schreef:Hoi Nienke,

ik ben dus zo'n sleutelende/klussende vrouw !
Ik vind het heerlijk om zo met m'n karretje bezig te zijn en kan ook niet wachten tot ik weer beginnen kan met klussen...
Je bedoelt "wachten met klussen; omdat de temperatuur er nog niet echt naar is...?"

Ik heb zo'n Zibro petroleumkacheltje in de garage staan... Ideaal !

Deurtje op een kier voor de frisse lucht, opstoken tot 10 graden ongeveer, jasje aan...

(Dr zit zo'n digi-thermometer op...,

geeft temperatuur aan VOOR het opstoken en gewenste temperatuur...)

Gewenste temperatuur kun je "vastzetten"...,

dan slaat 'ie af bij die 10 graden en springt weer aan als het afkoelt...

Ook automatische afslag bij teveel koolmonoxide, maar daarom zet ik de deur ook op een kier...

Lekker werken, hoor...

Nu, met dit weer heb ik uiteraard geen kachel aan...
Wie het kleine niet eert, ...koopt geen pony, ...maar 'n peerd...
Gebruikersavatar
elfje4tl
Berichten: 85
Lid geworden op: vr okt 15, 2010 10:22 am
Locatie: Losser

Re: Groentje

Bericht: # 126211Bericht elfje4tl »

ervaar.R4 schreef:
elfje4tl schreef:Hoi Nienke,

ik ben dus zo'n sleutelende/klussende vrouw !
Ik vind het heerlijk om zo met m'n karretje bezig te zijn en kan ook niet wachten tot ik weer beginnen kan met klussen...
ervaar.R4 schreef:Je bedoelt "wachten met klussen; omdat de temperatuur er nog niet echt naar is...?"
Ja inderdaad, volgens mij moet ik voor plamuren en verven toch een minimale temperatuur van 15 graden hebben wil ik een goed resultaat krijgen.

Mijn garage is een enkelsteens gebouwtje wat met een kachel o.i.d niet warm te stoken is..... :-?
My Little Tanky + Comme ci, Comme ça
Gebruikersavatar
ervaar.R4
Berichten: 464
Lid geworden op: ma jan 10, 2011 2:02 pm

Re: Groentje

Bericht: # 126220Bericht ervaar.R4 »

Ik heb zo'n houten zelfbouw blokhut-achtige garage...
Ook niet echt lekker geisoleerd, dus.
Maar..., als de omgevingstemperatuur maar aangenaam is, dan werkt het wel lekker, hoor...

In de zomer, als de zon erop staat, kan het wel erg warm worden... ' Vorig jaar wel gemerkt... (omg)
Ik zet de schutting er maar weer voor... (Langs de zijkant...) Dan vangt die de meeste warmte...
Wie het kleine niet eert, ...koopt geen pony, ...maar 'n peerd...
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Re: Groentje

Bericht: # 126221Bericht Mark4GTL »

voor plamuur en verf is 15 graden idd het minimum.

eronder kan wel, maar geeft zeker een langere werktijd en een minder eindresultaat.

Maar voor de gewone sleutelklusjes kan het zelfs bij -1. Dit werkt wat moeilijker, maar kan voor de simple en hoognodige dingen wel....

En je mag ook zonder r4 komen op het evenement, met een r4 is het natuurlijk leuker.
Maar er is altijd wel iemand bij wie je mee kan rijden met de rondrit.
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Nynus1
Berichten: 47
Lid geworden op: do mar 17, 2011 12:29 pm

Re: Groentje

Bericht: # 126336Bericht Nynus1 »

Hihi, en dat allemaal n.a.v. het feit dat ik me voorgesteld heb... :-?
Maar wel leuke informatie!
In ieder geval hoop ik Mark, dat ik rond de tijd van het eerstvolgende evenement zelf een
prachtige R4 heb...
Nynus1
Berichten: 47
Lid geworden op: do mar 17, 2011 12:29 pm

Re: Groentje

Bericht: # 126442Bericht Nynus1 »

elfje4tl schreef:Hoi Nienke,

ik ben dus zo'n sleutelende/klussende vrouw! Ik vind het heerlijk om zo met m'n karretje bezig te zijn en kan ook niet wachten tot ik weer beginnen kan met klussen. M'n auto heeft nu drie verschillende kleuren en het is de bedoeling om alle deukjes, gaatjes en oneffenheden weg te krijgen en de auto in één kleur te krijgen.
Motorisch begin ik ook steeds meer van m'n auto te begrijpen en dankzij alle topics kan ik, als ik een probleem heb, toch behoorlijk uit de voeten met de "tips and trics" die hier worden geschreven.
Ik wens je veel plezier met je toekomstige 4! :D

Annette
Hee! Je woont niet eens zo ver weg van Lochem!
Leuk dat je een sleutelaar bent....ik nog niet echt hoor, maar dat komt vanzelf als ik een
R4 heb :wink:
"Normale" dingen doe ik trouwens de afgelopen 20 jaar al wel hoor, zoals lekke banden wisselen (vond mijn vader vroeger heel erg
belangrijk dat ik dat zelf kon), en gisteren bijvoorbeeld heb ik het dashboard plus "klokkenspel" en complete
stuurkolom van mijn Citroën gedemonteerd ivm defekte verlichting - en alles dus ook weer keurig in elkaar
gezet, en alles doet het weer, jaja....
Knutselen vind ik leuk.
En binnenkort ga ik de grasmaaier helemaal demonteren en ook dan is het de bedoeling om hem weer in elkaar te zetten. (Dat ga ik doen onder supervisie van mijn vriend, die vermaakt zich bij voorbaat al kostelijk).
Gewoon om eens een motortje te "ervaren".
Als ik een grote schuur had kocht ik een loop/sloopauto om daar mee bezig te gaan, ik denk dat dat de beste manier is om alles onder de knie te krijgen...

Gr Nienke
Gebruikersavatar
elfje4tl
Berichten: 85
Lid geworden op: vr okt 15, 2010 10:22 am
Locatie: Losser

Re: Groentje

Bericht: # 126466Bericht elfje4tl »

Ik heb m'n auto ook pas een jaar, maar de drempel om zelf te gaan klussen is met m'n vier een stuk lager dan de toyota die ik ook nog heb. Als ik iets los moet halen (bijvoorbeeld iets met veel kabeltjes) dan maak ik ook nog wel eens foto's van de oorspronkelijke situatie, zodat ik iets achter de hand heb waarop ik kan zien hoe het ook alweer zat. (toch beter dan toegeven dat je het gewoon niet meer weet :lol: )
My Little Tanky + Comme ci, Comme ça
Nynus1
Berichten: 47
Lid geworden op: do mar 17, 2011 12:29 pm

Re: Groentje

Bericht: # 127001Bericht Nynus1 »

Hee ja, dat is een super tip :D , zal dat ook zéker gaan toepassen...!
Plaats reactie