1.4 in gtl bouwen mogelijk ?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

zwergje
Berichten: 657
Lid geworden op: vr mar 12, 2010 3:58 am

Re: 1.4 in gtl bouwen mogelijk ?

Bericht: # 126895Bericht zwergje »

Ben niet ziek hoor, maar toch bedankt.
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk: beetje ongevraagd het forum doorspitten, mensen citeren, en nog een hoop lastige vragen stellen op de koop toe: wat mot dat, huh (ehh) ?

Wel bijzonder, zo iemand op het forum die ook buiten de autotechniek zo goed kan vertellen wat een ander wel en niet moet doen .
Altijd bereid een ander dat stukje zekerheid te geven dat hij/ zij nodig heeft om zich prettig te voelen en te weten wat ie moet doen, als ie het zelf niet ziet (nw).
Hier in Amsterdam hebben we ook zo iemand, Johan Cruyff heet ie :D .

Genieten van mijn 4 doe ik elke dag.
Zo zelfs, dat ik er nog een heb gekocht.
En alle mogelijkheden wil kennen om uit te vinden wat ik met het blok kan, aangezien er toch een ander blok in moet.

Als de combinatie van enthousiasme en onwetendheid sommigen hoofdpijn bezorgt, zou ik mijn vragen willen beperken tot diegenen die er plezier in hebben ze te beantwoorden, te lezen of mee te denken.

Hoor je daar niet bij, voel je dan niet geroepen, (of sla het lekker over of zo, zou het natuurlijk niet op mijn geweten willen hebben iemands goede humeur te bederven (uhh) ).
Of ga flauwekul uitkramen, da's natuurlijk ook altijd interessant voor de andere forumgebruikers :roll: .
Maar inderdaad , moet ik toegeven, dat een mens in sommige situaties er beter het zwijgen toe doet.

Ik probeer geen racemonster te bouwen, dan was ik wel voor een alpine gegaan, toch?
Inderdaad een f6 die net iets beter meekan met het huidige verkeer, waarbij het project van Jeffrey wat mij betreft het interessantste is, maar voor mij nog een paar bruggen te ver, helaas.
Wat dat aangaat wacht ik de ontwikkelingen met de monopoint injectie in spanning af!

In elk geval ben ik er, in mijn niet te stuiten inventarisatiedrift, achter dat ook de nokkenas van een 1100 f6 motor, niet hetzelfde is als van de 1100 gtl (geen vraag Paul, een mededeling, ook al natuurlijk spuit 11 voor jouw :wink:, maare, ach, wellicht heb je mijn advies ter harte genomen en lees je dit helemaal niet?? :lol: ).
Deze mededeling in de hoop dat er ook mensen zijn die dat toch interessant vinden om te weten, of er misschien nog meer over kunnen (en willen!) vertellen.
Ik zet het topic voort onder een nieuw kopje nokkenassen, weet je wat je NIET wil lezen :wink: .

Iedereen hartelijk bedankt die de moeite heeft genomen mij in mijn niets ontziende vraagnijd te informeren, juist ook Paul en Willem!
(baai)
Laatst gewijzigd door zwergje op di apr 26, 2011 5:47 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Mensen met visie? IK zie ze niet.....;)
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: 1.4 in gtl bouwen mogelijk ?

Bericht: # 126907Bericht Willem de Zwijger »

Ga zo door, en maak een fotoserietje van zo'n nokkenas vervanging en wat er bij komt kijken, dat wil ik graag eens van dichtbij zien.
En al dat gemiezemuis over nut en noodzaak van een 1400 motor in een R4: jij en ik weten wel beter :wink:
De F6 vraagt er gewoon om...
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: 1.4 in gtl bouwen mogelijk ?

Bericht: # 126912Bericht jeffr4 »

W. de Zwijger heeft gesproken en niet gezwegen :D Ik kan mij helemaal vinden hierin en vooral doorgaan
en ook ik hou van fotootjes en ook van aangepaste nokkenassies!En van... en van...

Al was het met deze Cleon, de kamelion, net zoals bij mij voor de fun en gesleutel.
@Chief ook beterschap, gezondheid is het belangrijkste goed in het leven.
Gebruikersavatar
ervaar.R4
Berichten: 464
Lid geworden op: ma jan 10, 2011 2:02 pm

Re: 1.4 in gtl bouwen mogelijk ?

Bericht: # 126913Bericht ervaar.R4 »

Afbeelding

Voowral doowrgaawn !

:) (Barry Stevens) :)
Wie het kleine niet eert, ...koopt geen pony, ...maar 'n peerd...
zwergje
Berichten: 657
Lid geworden op: vr mar 12, 2010 3:58 am

Re: 1.4 in gtl bouwen mogelijk ?

Bericht: # 126915Bericht zwergje »

Wat je zegt is ook mijn gevoel, Willem, vandaar de 1400.
Fototjes gaan er zeker komen.
Wel vraag ik geduld, want als ik, die weinige dagen die ik vrij ben, ook nog vooral met sleutelen en zaken eromheen bezighoud, denkt m'n vriendin straks dat ik meer van m'n vier houd dan van haar.
En da's niet goed :D .

Bovendien moet ik eerst op een rijtje krijgen welke nokkenassen geschikt zijn om het blok om te bouwen naar 4 set up ( ik denk aan de assen uit de oer 5 blokjes, de r6 nokkenas, gtl/ f6 nokkenas van de 4 ) zonder zagen, lassen, afdraaien.
Dat laatste is natuurlijk hardstikke leuk, heb er helaas apparatuur noch ruimte nog tijd voor op dit moment,
en als het resultaat een dorstig scheurijzer is, schiet het toch ook mijn doel voorbij.

Nogmaals, slechts ter inventarisatie en begrip van de effecten, voor mijzelf, maar hopelijk ook voor die 4 fans die hun auto ook nog niet van a tot z kennen interessant, kans is groot, dat ik, als ik op een rijtje heb welke mogelijkheden er zijn, of juist niet, ga voor een gewone gtl 1100 nokkenas.


@Chief ook beterschap, gezondheid is het belangrijkste goed in het leven
Ook hier sluit ik mij bij aan.
Mensen met visie? IK zie ze niet.....;)
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
Plaats reactie