koelvloeistof
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
hallo,
Bij mijn r4 brand het koelvloeistoflampje (of hoe dat dan ook mag heten), ik keek naar het koelvloeistof-tankje en dat was leeg. Wat moet ik voor vloeistof gebruiken om het niveau weer op peil te krijgen?
Er is toch speciale koelvloeistof voor de r4 in de handel(geslote koelsysteem).
Maar waar koop ik die.
Bij mijn r4 brand het koelvloeistoflampje (of hoe dat dan ook mag heten), ik keek naar het koelvloeistof-tankje en dat was leeg. Wat moet ik voor vloeistof gebruiken om het niveau weer op peil te krijgen?
Er is toch speciale koelvloeistof voor de r4 in de handel(geslote koelsysteem).
Maar waar koop ik die.
-
-
Job, tankje vullen tot max.! Auto laten lopen tot hij gloeiend is, ontluchten via slangetje dat uit het schutbord steekt en intussen opletten of er luchtbellen verschijnen in het tankje; zo ja, motor onmiddelijk uitzetten en niet weer starten totdat de cilinderkop gerepareerd is!! Oh ja, ontluchten met de verwarming aan.
Succes.
Dr.Quatre.
Succes.
Dr.Quatre.
-
ontluchten moet omdat er waarschijnlijk veel lucht in het koelsysteem zit, je zult zelfs een paar keer je tankje moeten bijvullen. knijp maar eens in de waterslang, waarschijnlijk zul je geborrel horen in de koeler. als het systeem ontlucht is kun je betrouwbaarder controleren of er een lek, of iets anders stuk is. je hoeft het dopje alleen maar een eind los te draaien, en ook alleen als je werkelijk ontlucht, dus niet de hele tijd los laten staan; het systeem moet druk kunnen opbouwen. in het begin hoor je alleen lucht ontsnappen, later volgt koelvloeistof. op dat moment laat je hem nog even lopen en controleer even later of er nog steeds alleen koelvloeistof uit komt, pas op ; de vloeistof is inmiddels heet!
Succes.
Dr.Quatre.
Succes.
Dr.Quatre.
-
-
-