Remlichten doen niks

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Remlichten doen niks

Bericht: # 125184Bericht Tweety »

Ik zou dan alleen het palletje wat minder ver uitdraaien, waardoor de vrije slag wat groter wordt, toch heb ik denk ik liever een schakelaartje onder het pedaal.....
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Re: Remlichten doen niks

Bericht: # 125207Bericht Mark4GTL »

Thijsio schreef:Even geprobeerd, de kachel deed ook niks. Er was geen zekering stuk, maar na wat geschuif van de stekkertjes en de zekeringen doet alles het weer.
Dit had ik zelf ook kunnen verzinnen maar heel erg bedankt.

Toch branden mijn remlichten pas op bij hard remmen. Heeft iemand daar ook een oplossing voor?
zekering voor de remlichten is goed en maakt goed contact?
toevallig laatst gehad.
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: Remlichten doen niks

Bericht: # 125225Bericht RVIER »

Heren,

dit topic is een voorbeeld van gevaarlijk denken (ik zeur overigens naar niemand persoonlijk maar belicht het gebeuren zoals ik het zie gebeuren)

Er is een probleem met de remlichten, NIET met het remmen als proces. Daar is dus kennelijk niets mis mee. Toch wordt er voorgesteld om de vrijeslag van de hoofdremcilinder te veranderen, terwijl hier maximaal had mogen staat, controleer de vrije slag van de hoofdremcilinder en stel die eventueel bij tot 1 mm.
Daarmee is dan het remmengebeuren gecontroleerd en klaar.
Het remlichtengebeuren is volgordelijk.misschien schakelaar kapot etc, maar blijf van het goed werkende remsysteem af.

Vervolgens had het advies kunnen zijn:
1) branden de remlichten als je de contacten aan het einde van de remcilinder doorverbindt?
(als dat zo is werkt alles vanaf de schakelaar, als dat niet zo is moet je vanaf hier gaan zoeken)
2)als 1) werkt ligt het probleem bij de schakelaar.

Uiteindelijk blijkt het (niet onverwacht) een elektrisch probleem te zijn als onder 1)
Het nieuwe probleem dat nu opkomt is een probleem dat nu opnieuw start bij 1) als je de contacten doorverbindt en de lampen branden direct goed is het de schakelaar anders niet. Ik gok op een defect schakelaar/schakelcontact.

Het oplosproces in dit topic leek een beetje op de wagenhoogte corrigeren met de bandenspanning.

vr gr fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Re: Remlichten doen niks

Bericht: # 125226Bericht schoapke »

was ook het eerste wat ik aandroeg. controleer eerst of de bedrading van en naar de schakelaar correct is.

echter werd er gesteld dat de remlichten het doen bij hard intrappen van het pendaal. een mogelijkheid kan dan zijn dat er in de hoofdremcilinder teweinig druk wordt opgebouwd bij normaal intrappen . Vandaar dat ik op de afstelling van het rempendaal kwam.
Er van uitgaande dat wel de juiste hoofdremcilinder gemonteerd is, want daar zijn bij de oude viertjes ook een paar variaties in
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Remlichten doen niks

Bericht: # 125235Bericht Tweety »

Tja en als de schakelaar dan ook nog 's op de hoofdremcylinder zit.... ik zei nog ik heb liever een scahkelaar op het pedaal....
Plaats reactie