halogeen koplampen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
zeeuwsviertje
Berichten: 25
Lid geworden op: do mar 04, 2010 8:30 pm

halogeen koplampen

Bericht: # 124798Bericht zeeuwsviertje »

Goeienavond,
Weet iemand of er voor een 4 Tl uit 1992 ook passende halogeenlampen te monteren zijn?
Dank voor de informatie. Zeeuwsviertje.
deutz
Berichten: 1777
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: halogeen koplampen

Bericht: # 124801Bericht deutz »

Er zijn halogeen lampen in de handewl die zo in je bestaande reflector passen!! (niet helemaal legaal!!)
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: halogeen koplampen

Bericht: # 124805Bericht R4F6GTX Automaat »

Duitse R4 koplampen zijn (meestal) Halogeen...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
ap
Berichten: 984
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:22 pm
Locatie: assen

Re: halogeen koplampen

Bericht: # 124809Bericht ap »

zeeuwsviertje schreef:Goeienavond,
Weet iemand of er voor een 4 Tl uit 1992 ook passende halogeenlampen te monteren zijn?
Dank voor de informatie. Zeeuwsviertje.
Ja hoor er zijn H4 koplampen met E-keur dus gewoon goedgekeurd mijn vrouw rijdt er al geruime tijd mee en nog geen klachten van oom agent of de apk keurmeester gehad.
Voordeel is dat er iets zwaardere lampen in kunnen dus je hebt ook wat meer licht.
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: halogeen koplampen

Bericht: # 124860Bericht Tweety »

er zijn koplampspiegels waar standaard H4 koplampen in passen.. en ik heb ook wel eens H4 lampjes gezien die in de duplo koplampspiegels passen....
http://www.franzose.de/de/Renault/R4/Le ... /ANR14032/" onclick="window.open(this.href);return false;
zoals deze, maar omdat je altijd met 2 dezelfde moet rijden lijkt mij 3 het minimaal aantal om te bestellen, misschien groeps bestellen vanwege de 15,75 versandkoste
ap
Berichten: 984
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:22 pm
Locatie: assen

Re: halogeen koplampen

Bericht: # 124873Bericht ap »

Tweety schreef:er zijn koplampspiegels waar standaard H4 koplampen in passen.. en ik heb ook wel eens H4 lampjes gezien die in de duplo koplampspiegels passen....
http://www.franzose.de/de/Renault/R4/Le ... /ANR14032/" onclick="window.open(this.href);return false;
zoals deze, maar omdat je altijd met 2 dezelfde moet rijden lijkt mij 3 het minimaal aantal om te bestellen, misschien groeps bestellen vanwege de 15,75 versandkoste
Deze lampen kan ik je ook leveren maar!!!
Denk aan het verschil in temperatuur tussen hallogeen en gewoon licht hallogeen word veel warmer en daardoor kunnen je standaard koplampglazen knappen waardoor je er weer nieuwe koplampen in moet zetten.
Ook is het lichtbeeld van hallogeen anders en dat kan problemen bij de apk opleveren.

IK zou een beetje op ebay gaan zoeken daar worden nog regelmatig h4 koplampen aangeboden.
Heb er zelf laatst nog een setje gekocht voor 3 tientjes NIEUW. Daar ga je toch niet voor lopen prutsen??
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Re: halogeen koplampen

Bericht: # 124896Bericht Rudi »

Ik heb uit een vorige bestellertje een h4 koplamp liggen, deze heeft inderdaad een ander beeld op het glas staan.
Bij de plaatselijke Brezan werkt een 2cv malloot die speciale gele glaasje heeft om de 'van nature witte koplamp' te veranderen in een sterkere gele lamp.
Ik kwam erachter dat in een ongemonteerde verstralerset van een oude Rancho deze glaasjes ook zitten.
Zelf heb ik nog halogeen lampen liggen van 100/90, watt 12V, ALLWEATHER RALLY voor dit type lamp.

Maar om een lang verhaal kort te houden, ik wil mijn halogeen lamp/spiegel wel ruilen tegen een gewone met goede spiegel als reserve.
Plaats reactie