In het boek staat:
breng de cilinderbussen zodanig aan dat ze aflopend of oplopend in hoogte zijn.
binnen de tolerantie. het verschil onderling mag niet meer dan 0.04mm zijn.
nu had ik een kapotte cilinderbus pakking en ze waren allemaal van de zelfde dikte.
wie weet waarom ze af of op lopend moeten zijn?
vrgr dick
vraag over montage cilinderbussen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- dick holtrop
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer:
vraag over montage cilinderbussen
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
niet omdat het moet maar omdat het kan
niet omdat het moet maar omdat het kan
Re: vraag over montage cilinderbussen
Nou, ik heb er nog nooit van gehoord, ik zou ze allemaal op een zelfde hoogte boven het blok zien te krijgen!
Dus met behulp van de juiste dikte van de cil. bus pakking.
gr.Jan.
Dus met behulp van de juiste dikte van de cil. bus pakking.
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Re: vraag over montage cilinderbussen
Die cilinderbuspakking scheelt zo vreselijk weinig dat het mij sterk lijkt dat je koppakking dat verschil niet opvangt.
0,04mm en dat is de maximale marge? nou dan lijkt op af aflopend wel erg sterk op vlak in het blok.
Ik heb geen idee waarom het op of aflopend zou moeten zijn...
0,04mm en dat is de maximale marge? nou dan lijkt op af aflopend wel erg sterk op vlak in het blok.
Ik heb geen idee waarom het op of aflopend zou moeten zijn...
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Re: vraag over montage cilinderbussen
Ik vermoed dat het iets is van: Stel je hebt lange en korte , als je dan die lange aan de buitenkant zet en de korte in het midden heb je kans dat de koppakking de middelste 2 niet goed aandrukt. Als je ze op een rijtje zet kan de kop scheef gaan staan om van lang naar kort te komen, en drukt hij ze beter aan. Als je snapt wat ik bedoel
Re: vraag over montage cilinderbussen
Met de aanwezige kopbouten trek je de cil.kop echt wel recht mocht hij een lichte afwijking hebben in het
100% recht zijn!! als er een cil. kop afgaat omdat de koppakking lek is zonder heetgelopen te zijn, liet ik de kop nooit vlakken!! en nooit geen probleem.
gr.Jan.
100% recht zijn!! als er een cil. kop afgaat omdat de koppakking lek is zonder heetgelopen te zijn, liet ik de kop nooit vlakken!! en nooit geen probleem.
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!