asymmetrisch ?

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Harald
Berichten: 9
Lid geworden op: do nov 11, 2010 3:29 pm

asymmetrisch ?

Bericht: # 124213Bericht Harald »

Beste R4 vrienden,

Is de R4 asymmetrisch gebouwd? Ik ben mijn R4 helemaal aan het strippen en ben vandaag bezig geweest de achterwielophanging in z'n geheel te demonteren.

Ik heb foto's gemaakt maar heb geen idee hoe ik die hier op het forum krijg :-?

Wat mij opviel is dat de 3 bouten waarmee de ophanging van de achterpoten vastzitten aan de rechterzijde van de auto vrij toegankelijk zijn en aan de linkerkant half achter de drempel/achterscherm verstopt zit ??

Je zou er toch van uit gaan dat dit symetrisch zou moeten zijn? Wie weet of dit normaal is?

Overigens is de hobbyist die voordat ik deze auto onder handen nam een crimineel in mijn ogen. De ophangpunten zijn verrot maar dit is weggewerkt met zwarte kit. Overal kom ik kit tegen. Als je met deze R4 een noodstop moest maken dan had je grote kans gehad dat de hele achterwielophanging van de auto af zou zijn gebroken.
Sake
Berichten: 136
Lid geworden op: wo jun 30, 2010 12:57 am

Re: asymmetrisch ?

Bericht: # 124214Bericht Sake »

JA dat hoort zo, kun je ook zien aan je spatbordrand, links en rechts is ook anders.
Als ik me niet vergis heeft dit te maken met het recht uit rijden, omdat er rondom torsievering zit.
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: asymmetrisch ?

Bericht: # 124216Bericht harbourseal »

De torsie staven liggen achter elkaar daardoor is er verschil in de rechter en linkerkant van de achterwielen.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Re: asymmetrisch ?

Bericht: # 124217Bericht Mark4GTL »

foto`s mag je mij wel mailen
zal ze dan hier plaatsen

mark.spoelstra@gmail.com

dat van assymetrisch klopt, kijk maar eens goed onder de auto. (maar dat zeggen de 2 boven mij ook al :wink: )
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Harald
Berichten: 9
Lid geworden op: do nov 11, 2010 3:29 pm

Re: asymmetrisch ?

Bericht: # 124224Bericht Harald »

Hieronder de foto's van het project

https://picasaweb.google.com/1177302247 ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;

Inderdaad, ik zie dat het geheel asymmetrisch is gebouwd. Ik hoop dat ik de boel er weer een beetje fatsoenlijk onder krijg straks aangezien de torsiestangen ervoor zorgen dat de bevestigingspunten niet meer eenvoudig tegenover de gaten in de balken komen te staan. Iemand daar ervaring mee?

Zijn de balken voor de R4 inclusief de punten waar de schokbrekers aan vast komen te zitten in z'n geheel verkrijgbaar of moet ik zelf aan de slag met hamer en aambeeld?
Laatst gewijzigd door Harald op wo apr 13, 2011 9:04 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: asymmetrisch ?

Bericht: # 124225Bericht roberto »

Hoi Herald, misschien heb je hier wat aan dan hoef je het wiel niet meer uit te vinden! succes!!
http://renault4.weebly.com/renault4-latif.html
Harald
Berichten: 9
Lid geworden op: do nov 11, 2010 3:29 pm

Re: asymmetrisch ?

Bericht: # 124242Bericht Harald »

Hoi Roberto,

Ik heb je site bekeken. Indrukwekkende restauratie. Het was mooi geweest als je de stappen om de balken te vervangen had beschreven. Op zich zie ik niet op tegen het lassen, maar ik weet nog niet goed hoe ik de gaten waar later de bouten van achterwielophanging doorheen gaan goed uitgelijnd krijg. 2 mm verschil en de boel past niet meer of de auto spoort niet goed.

Heb jij een paar tips voor mij?
Plaats reactie