Overklaarbaar vreemd geluid

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Annajohanna
Berichten: 12
Lid geworden op: ma nov 22, 2010 3:08 pm

Re: Overklaarbaar vreemd geluid

Bericht: # 122936Bericht Annajohanna »

Hallo Ilona en anderen die reageerden,

Dank weer voor de feedback!

Ilona, jouw feedback bracht nieuwe mogelijke oorzaken die ik nog niet eerder hoorde. Het kunststof van t stuur. Kun je me daar wat meer uitleg over geven misschien? wat moet ik me daarbij voorstellen? Ashoes was al vervangen en mijn monteur zei dat er olie genoeg in de versnellingsbak zit ( hij heeft hier ook naar gekeken), wiellagers zijn ook al vervangen. Nu had hij het ook over de wielen maar daar zit gewoon nog genoeg profiel in. Kleine piepgeluidjes is natuurlijk geen probleem maar dat harde geschuur als ik op de snelweg rijdt en dat hij dan wat begint te schokken voelt niet bepaald prettig. ( mijn angst is dan, dat hij ineens stil kan staan, dat er iets flink kan gaan blokkeren, wellicht onterechte angst hoor) iets is niet in orde en als ik jou zo hoor Ilona dan kunnen het onverklaarbare geluiden blijven waar verder niets ernstigs mee aan de hand is. Het blijf een groot mysterie... Verder is het een top auto, ziet er prachtig uit en de bodem is nog prima in prima staat. Mijn zwager heeft het geluid ook gehoord en denkt ook aan de wielen/banden maar dat er dan er iets in het karkas wordt geraakt als de banden warm zijn gedraaid.

Groetjes,

Anja
Laatst gewijzigd door Annajohanna op wo dec 01, 2010 2:38 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Overklaarbaar vreemd geluid

Bericht: # 123003Bericht Tweety »

Nou goed als de banden iets raken doen ze dat zowel bij hoge als bij lage snelheid.... een schraapend geluid (zoals je beschrijft) zou evt. een remblok kunnen zijn wat niet meer goed vrij komt van de remschijf (das niet zo erg alleen hinderlijke herrie... )vaarg is dus hoor je het ook onder het remmen ?
een piepend bij bochten of het inveren is vaak een fusee kogel...
om iets wat echt gevaarlijk aanloopt uit te sluiten is misschien het benzine verbruik een graadmeter... slupt ie nogal wat dan kan er iets ernstig mis zijn...
nou ja weer wat dingen om te proberen..
Annajohanna
Berichten: 12
Lid geworden op: ma nov 22, 2010 3:08 pm

Re: Overklaarbaar vreemd geluid

Bericht: # 123004Bericht Annajohanna »

Hallo weer,

Nee, hij slurpt geen benzine. Mijn monteur heeft de auto weer op de brug gehad en helemaal niets kunnen vinden. Uitgebreid is er gezocht. Hij houdt het op slijtage, de feedback van Ilona lijkt mij dus het meest waarschijnlijke. Het geluid is er niet als ik rem in ieder geval.

Groetjes,

Anja
lordje
Berichten: 676
Lid geworden op: zo mar 06, 2005 9:35 pm

Re: Overklaarbaar vreemd geluid

Bericht: # 123007Bericht lordje »

Heb je toevallig andere wielen met banden, kun je die monteren en ook uitsluiten als het niet helpt, groet Lordje
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Re: Overklaarbaar vreemd geluid

Bericht: # 123024Bericht Rudi »

Ik heb de laatste dagen ook een zeldzaam raar geluid, vergelijkbaar met dat van jou.
Het lijkt of de rem aanloopt als de auto koud is, een grof schurend geluid.
Ik heb getest met indrukken koppeling, maar dan is het geluid nog aanwezig.
Het lijkt niet in de bak te zitten.
Ik kan me ook niet herinneren dat ik door een plas ben gereden, steengruis e.d.
Ik denk nu aan het wiellager, lijkt me een goede.
Als deze warm wordt verdwijnt het geluid.
Annajohanna
Berichten: 12
Lid geworden op: ma nov 22, 2010 3:08 pm

Re: Overklaarbaar vreemd geluid

Bericht: # 123025Bericht Annajohanna »

Hoi Rudi,

Bij mij ontstaat het geluid juist als de de auto warm is gereden. Helaas komt mijn auto niet meer door de keuring bleek gisteren, mijn monteur belde... de kokerbalk moet worden gelast en nog wat meer plekjes aan de bodem die beginnen door te roesten. Technisch is de auto in orde, los van dat geluid dus, niets vreemds te vinden steeds. Hij ziet er nog erg goed uit ook, nog geen 150.000 km gelopen. Nieuwe remvoering, koppelingsplaat, aandrijfassen links en rechts, wiellagers en uitlaat zitten erin en technisch verder goed onderhouden.

Hij is 25 jaar oud net, en voor iemand die hem kan lassen en verder kan onderhouden een prachtig R5je. T gaat me aan het hart hem weg te moeten doen.

Mijn vraag nu is; weet iemand die interesse heeft? of op welke site ik hem t beste te koop aan kan bieden?
Ik denk aan 300 euro verkoopprijs...

Groetjes,

Anja
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Re: Overklaarbaar vreemd geluid

Bericht: # 123027Bericht Rudi »

Hier of op marktplaats, maar als je hem serieus te koop zet kun je er toch ook serieus over nadenken om hem te laten maken.
Het forum is groot genoeg om je een heel eind op weg te helpen.
Annajohanna
Berichten: 12
Lid geworden op: ma nov 22, 2010 3:08 pm

Re: Overklaarbaar vreemd geluid

Bericht: # 123028Bericht Annajohanna »

Hoi Rudi,

Ik zou mijn R5 je graag willen houden maar t is puur een financiele keuze. Er komt ook geen andere auto voor in de plaats, anders had ik hem zeker zelf laten onderhouden.

Ik zal eens op t forum kijken waar ik een advertentie kan plaatsen met een foto erbij. Op Marktplaats komt hij sowieso.

Anja
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Overklaarbaar vreemd geluid

Bericht: # 123029Bericht Tweety »

Annajohanna schreef:Hoi Rudi,

Bij mij ontstaat het geluid juist als de de auto warm is gereden. Helaas komt mijn auto niet meer door de keuring bleek gisteren, mijn monteur belde... de kokerbalk moet worden gelast en nog wat meer plekjes aan de bodem die beginnen door te roesten. Technisch is de auto in orde, los van dat geluid dus, niets vreemds te vinden steeds. Hij ziet er nog erg goed uit ook, nog geen 150.000 km gelopen. Nieuwe remvoering, koppelingsplaat, aandrijfassen links en rechts, wiellagers en uitlaat zitten erin en technisch verder goed onderhouden.

Hij is 25 jaar oud net, en voor iemand die hem kan lassen en verder kan onderhouden een prachtig R5je. T gaat me aan het hart hem weg te moeten doen.

Mijn vraag nu is; weet iemand die interesse heeft? of op welke site ik hem t beste te koop aan kan bieden?
Ik denk aan 300 euro verkoopprijs...

Groetjes,

Anja
Voor dat bedrag is er ook hier wel interesse... wanneer verloopt de APK ??
Annajohanna
Berichten: 12
Lid geworden op: ma nov 22, 2010 3:08 pm

Re: Overklaarbaar vreemd geluid

Bericht: # 123030Bericht Annajohanna »

Apk is tot 22 januari 2011.
plakjes
Berichten: 496
Lid geworden op: do aug 09, 2007 2:43 pm

Re: Overklaarbaar vreemd geluid

Bericht: # 123092Bericht plakjes »

Annajohanna schreef:
. Helaas komt mijn auto niet meer door de keuring bleek gisteren, mijn monteur belde... de kokerbalk moet worden gelast en nog wat meer plekjes aan de bodem die beginnen door te roesten. Technisch is de auto in orde, los van dat geluid dus, niets vreemds te vinden steeds. Hij ziet er nog erg goed uit ook, nog geen 150.000 km gelopen. Nieuwe remvoering, koppelingsplaat, aandrijfassen links en rechts, wiellagers en uitlaat zitten erin en technisch verder goed onderhouden.
Het kan mischien aan mij liggen.
Maar als dat de zelfde monteur is, die dus blijkbaar de laatste tijd veel aan de auto heeft gewerkt.
En vanalles heeft vervangen: (Nieuwe remvoering, koppelingsplaat, aandrijfassen links en rechts, wiellagers en uitlaat)
Wat waarschijnlijk veel geld heeft gekost.
Had hij ook wel eerder kunnen zien dat er laswerk aan zat(te komen).
En je je r5 dus beter meteen weg kon doen, of rekening moest houden met laswerk voor de volgende keuring.

gr plakjes
Annajohanna
Berichten: 12
Lid geworden op: ma nov 22, 2010 3:08 pm

Re: Overklaarbaar vreemd geluid

Bericht: # 123097Bericht Annajohanna »

Het laswerk was al bekend, zou ook voor de nieuwe keuring moeten gebeuren. Mijn monteur is helemaal oke, is net zo begaan met mijn R5 dan ik.

Maar mijn 5je is inmiddels al verkocht!

Groet,
Anja
plakjes
Berichten: 496
Lid geworden op: do aug 09, 2007 2:43 pm

Re: Overklaarbaar vreemd geluid

Bericht: # 123103Bericht plakjes »

Oke dan had ik het verkeerd begrepen.
Annajohanna
Berichten: 12
Lid geworden op: ma nov 22, 2010 3:08 pm

Re: Overklaarbaar vreemd geluid

Bericht: # 123104Bericht Annajohanna »

t stond er ook alsof het voor mij ook een verrassing was, dus ik snapte je reactie wel :)
Plaats reactie