stotteren bij gas geven

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Sousse
Berichten: 93
Lid geworden op: za aug 29, 2009 8:31 pm
Locatie: Hoofddorp

stotteren bij gas geven

Bericht: # 122255Bericht Sousse »

Hallo,

De laatste weken ben ik bezig geweest met het winter klaar maken van mijn R4 Savanne, door vragen te stellen op dit forum en veel zoeken op internet heb ik het volgende gedaan:

- Contact punten vervangen
- Olie en olie filter
- kleppen gesteld
- nieuwe luchtfilter
- nieuwe benziene filter
- Ontsteking gesteld

Auto reed na deze werkzaamheden prima en zuinig voor een aantal dagen, vandaag op de weg terug van mijn werk op de snelweg begon de auto de stotteren, in het begin zachjes en niet zo vaak en later heviger en achter elkaar.
Auto blijft rijden maar gaat heel kort schudden en pakt weer op, stationair loopt de auto goed het stotteren komt dus alleen voor tijdens gas geven en hoge snelheid. Bij lage snelheid (onder de 40 is dit niet erg merkbaar).
Ik dacht gelijk aan een vervuilde carburateur en heb carburateur reiniger in het gat van de lucht inlaat gespoten, een paar minuten wachten en dan de auto weer gestart maar dit hielp hellaas niet.

Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen en waar ik eeen pakking/revesie set kan kopen van een zenith 28 if carburateur? Of heb ik dit nit nodig als ik de carburateur ga demonteren en schoonmaken?

Alvast bedankt
ap
Berichten: 984
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:22 pm
Locatie: assen

Re: stotteren bij gas geven

Bericht: # 122256Bericht ap »

Die pakkingen kan je vaak bij de brezan oid wel krijgen maar zelf maken uit stevig papier werkt ook goed.
Het zijn maar 2 pakkingen dus veel werk is het niet om ze te maken...
Sousse
Berichten: 93
Lid geworden op: za aug 29, 2009 8:31 pm
Locatie: Hoofddorp

Re: stotteren bij gas geven

Bericht: # 122257Bericht Sousse »

Hoi Ap,

Bij Brezan ben ik vandaag geweest, maar die pakkingen verkopen ze niet.
Hoe dik mag het papier ongeveer zijn?
ap
Berichten: 984
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:22 pm
Locatie: assen

Re: stotteren bij gas geven

Bericht: # 122258Bericht ap »

De bovenste pakking maak ik met gewoon 80 grams papier en de onderste met dik mat fotopapier.
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: stotteren bij gas geven

Bericht: # 122264Bericht Willem de Zwijger »

Heb je gecontroleerd of de puntjes nog goed zijn? Ik heb wel eens gehad dat het veertje brak of ze scheef tegenover elkaar zaten na plaatsing. Kijk anders ook even naar het koolstofstiftje in de verdelerkap, of het niet vast zit. Mijn onderbuik gevoel is dat er iets elektrisch aan de hand is. Bougiekabel die half los zit, dat soort dingen.
Sousse
Berichten: 93
Lid geworden op: za aug 29, 2009 8:31 pm
Locatie: Hoofddorp

Re: stotteren bij gas geven

Bericht: # 122281Bericht Sousse »

Willem, jij mag nooit zwijgen. (nw) (nw) (nw)

Door jou tip ben ik alle aansluitingen rond om de ontsteking gaan controleren en zag dat het schroefje van de condansator los was, schroefje aangedraait en een stukje gaan rijden en ik krijg weer een brede lach op mijn gezicht. De auto rijdt beter dan ooit, al dat werk van de laaatste weken is dus niet voor niets geweest.
Ik moet alleen nog de versnellingsbak olie verversen en dan is De 4 hoopleijk klaar voor de komende 15000 km.
Ap, jij ook bedankt voor de tip over het zelf maken van pakkingen.

Groeten
Laatst gewijzigd door Sousse op do okt 28, 2010 8:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: stotteren bij gas geven

Bericht: # 122286Bericht Willem de Zwijger »

Graag gedaan, na de flater over de vacuumvervroeger kan ik wel even een opkikkertje gebruiken 8)
Plaats reactie