Gisteren moest ik naar de technische controle en bleek mijn CO meting ( gemeten aan de uitlaat op stationair toerental) niet goed. De meting was 5.7% en mocht maar 4.5 zijn. Flink hoog dus. Vorig jaar ,toen de grotere sproeier er niet in zat was er geen probleem maar misschien is er een ander probleem.
Mijn vraag voor ik de sproeier er weer uit haal: kan de grotere sproeier voor het te hoog CO gehalte zorgen of heeft ie er niets mee te maken? Ik dacht dat enkel de stationair sproeier werkte op stationair toerental of zie ik dat verkeerd? Het terug ombouwen is wel wat afstelwerk. Ik heb wel gemerkt dat mijn motor niet stil valt als ik de mengregelschroef helemaal in draai. Hij loopt dan wel wat 'vierkant' .
Ik had de schroef al terug wat in gedraaid voor ik naar de keuring ging dus normaal zou ie te arm moeten gestaan hebben. De wagen is een R4 TL met 850cc motor van 1986.
Iemand suggesties hoe ik dit best aanpakt? Een vraag op het forum zetten leek mij de best mogelijke eerste aktie

mvg Bart