GEET multi fuel processor ?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ronny
Berichten: 317
Lid geworden op: zo sep 19, 2004 4:09 pm
Locatie: arnhem

GEET multi fuel processor ?

Bericht: # 114416Bericht ronny »

Hallo dan , een wondertje van technisch versnuft gevonden : de GEET multi fuel processor, hoe het principe van het ding werkt is mij nog wat onduidelijk maar je kunt er elke vloeistof ingooien, met een energetische waarde, en je motor draait erop , schoner dan orgineel en zuiniger

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 1428116315 een lange film met uitleg

http://www.geet.nl/nieuws.htm een nederlandse site
met bouwplannen
http://www.geet.nl/Free%20Geet%20Plans%20Dutch.pdf

en ik weet van een generator in Brummen dat die loopt op dit principe, misschien een mooie bestemming voor een draaiend sloop-R4-tje
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: GEET multi fuel processor ?

Bericht: # 114431Bericht RVIER »

????

krat bier voor degene die mij een lopende verbrandingsmotor laat die op koffie, zout water of bier loopt.

Fons (beer)
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: GEET multi fuel processor ?

Bericht: # 114435Bericht Tweety »

RVIER schreef:????

krat bier voor degene die mij een lopende verbrandingsmotor laat die op koffie, zout water of bier loopt.

Fons (beer)
Op whiskey loop ik wel, al waggel ik een beetje..... :o
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: GEET multi fuel processor ?

Bericht: # 114446Bericht R4F6GTX Automaat »

Ga maar een keer mee dan Fons; we hebben er een generator op lopen. Ben nu met de tweede bezig. Ik heb je al eens wat voorzichtig willen vertellen erover maar jij zit te vast in wetenschappelijke "bewijzen" die volgens jou niet anders kunnen.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: GEET multi fuel processor ?

Bericht: # 114457Bericht roberto »

Wat voor een brandstof gebruik jij Paul?
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: GEET multi fuel processor ?

Bericht: # 114463Bericht R4F6GTX Automaat »

water.....
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: GEET multi fuel processor ?

Bericht: # 114465Bericht roberto »

met wat er in?
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: GEET multi fuel processor ?

Bericht: # 114467Bericht R4F6GTX Automaat »

we proberen vanalles. koffie, thee, pis, zout, olie, etc.... het juiste nog niet gevonden al wijst dat nu naar zeewater...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: GEET multi fuel processor ?

Bericht: # 114471Bericht roberto »

R4F6GTX Automaat schreef:we proberen vanalles. koffie, thee, pis, zout, olie, etc.... het juiste nog niet gevonden al wijst dat nu naar zeewater...
Maar loop hij al op een van de bovengenoemde sappen!
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: GEET multi fuel processor ?

Bericht: # 114482Bericht Tweety »

Oow als je dat sap nou eerst wat laat fermenteren, dan denk ik dat er nog wel wat mee te doen valt...
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: GEET multi fuel processor ?

Bericht: # 114483Bericht RVIER »

@ Paul,

als ik naar de filmpjes kijk hebben ze het over allerlei vloeistoffen waarin kool-waterstoffen zitten. Een paar keer hebben ze het ook over 20% olie. Wat ik zie is dat ze die vloeistoffen proberen te verdampen, door de uitlaatgasbubbelaar en daarna te "kraken" in de warmtewisselaar op de uitlaat. Hoewel ook iemend roept dat de uitlaatgassen niet heet zijn...

Niemands claimt overigens dat je op puur water kunt rijden.
Wat opvalt is dat alle motoren die we zien onbelast draaien....

Mijn krat bier staat klaar en ik geef hem graag af na het zien van een lopende motor met een eerder gespecificeerd brandstof (hoewel dat eigenlijk niet meet het goede woord is).

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: GEET multi fuel processor ?

Bericht: # 114486Bericht R4F6GTX Automaat »

Ja, misschien loopt het ook wel op bier; dan is die vieze troep ook gelijk nuttig besteed... Afbeelding

Uitlaat wordt wel heet... kan t niet meer vastpakken. Niet roodgloeiend maar toch wel heet.

Onbelast, belast... we hebben de vorige keer iets van 5 minuten laten lopen maar het probleem is dat het lijkt of het op hol gaat, of beter gezegd dat het alleen op vol toeren wil lopen, niet rustig stationair.

Iemand in de groep heeft nu iets bedacht dat die (magnetisch-opwekkende) pen er niet in hoeft. Ik weet nog niet hoe het werkt maar dat hoop ik spoedig uit te vinden.

Zodra de weergoden wat rustiger zijn, zonder sneeuw of andere kouwe troep gaan we verder in onze niet zo goed verwarmde garage....

geduld dus.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
ronny
Berichten: 317
Lid geworden op: zo sep 19, 2004 4:09 pm
Locatie: arnhem

Re: GEET multi fuel processor ?

Bericht: # 114541Bericht ronny »

Onbelast, belast... we hebben de vorige keer iets van 5 minuten laten lopen maar het probleem is dat het lijkt of het op hol gaat, of beter gezegd dat het alleen op vol toeren wil lopen, niet rustig stationair.
lijkt me niet de oplossing voor een R4-tje ,zie de mensen al staan kijken op de parkeerplaats bij de AH als ik daar met gierende motor wegscheur omdat het ding alleen volgas loopt, en dat doet me dan weer denken aan de tijd dat ik een 2-takt brommertje zonder carb aan het lopen kreeg door eenvoudigweg het benzineslangetje in de inlaat te hangen : probleempje draaide ook alleen vol gas maar dat gaf niet want dan nog ging ie niet harder dan 40 km/h

eigenlijk lijkt die hele GEET een uit elkaar getrokken "carburateur" uit het Stenen Tijdperk, onder het mom van er komt brandbare damp uit dus kan er een motor op lopen, de dimensionering is een beetje een onder geschoven kindje in het hele bouwplan wat op internet te vinden is toch zeker als je het vergelijkt met een hedendaagse 'ouderwetse' carburateur mis ik toch de detailering ( bijvoorbeeld: in de GEET is er een venturiewerking maar die word 'gemaakt' door de vernauwing van een koppeling en dat is dan dus eigenlijk geen venturie te noemen)

Volgens mij moet er nog heel wat aan gerekend worden wil dit een bruikbaar systeem worden maw het heeft potentie maar ook niet meer dan dat momenteel
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: GEET multi fuel processor ?

Bericht: # 114560Bericht R4F6GTX Automaat »

vanwaar de haast? benzine is nog niet op. Geduld..... we komen er wel een keer uit. Tis blijven proberen en bekijken en breenstormen etc (roos)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: GEET multi fuel processor ?

Bericht: # 118675Bericht R4F6GTX Automaat »

a.s. zondag, 13 juni dus, in het dorpje Zeeland (N-Br) tijdens de Regenboog dag laat ik een Geet motortje (generator) lopen op water, koffie, rijstepap, bier en andere zeik.....
Niet van mij maar de eigenaar kan zelf niet komen dus heb ik aangeboden om het te laten zien.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Plaats reactie