Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5).

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Rutger-peer

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 2).

Bericht: # 117847Bericht Rutger-peer »

Update:

Gister in Albertjan's loods in Niekerk de auto op de brug gehad. We hebben een koeienoog vervangen, die was flink aan eind. Dit heeft het stuurgedrag alvast flink verbeterd. Daarnaast hebben we de linker koplamp vervangen, de reflector was niet goed meer. Remvloeistof bijgevuld, de rem grijpt nu veel eerder aan. Ook het uitlaatophangrubber achter vervangen, deze was doormidden, de uitlaat hing met tie-rips vast, niet per se een bevestigingsmethode waar de APK keurmeester erg van gaat juichen ;). Hoop dat hij wel gaat juichen over de manier waarop de uitlaat nu vast zit!

Ook met Albertjan's moeder hoofdsteuntjes gewisseld, nu matchen de kleuren in mijn auto ook en die in haar auto ook!

Tevens komt er een nieuwe motorkap op t.z.t. en een nieuwe achterklep. De huidige motorkap is dermate gedeukt dat het ondoenlijk is om hem uit te deuken. De achterklep is ook niet meer je van het dus die wordt ook vervangen.

Ook heb ik het schakelaartje van de ventilateur vervangen, deze werkt nu ook maar hapert nu en dan even, iets zit nog los in de bedrading dus daar ga ik binnenkort nog even naar kijken, alsmede de zijknipperlichtjes, ook die werken niet.

Wel vonden we wat problematiek onder de auto. Alles ziet er redelijk uit (wat rotterij achter de voorwielen maar niet heel ernstig). Het enige wat niet zo mooi is, is de onderkant van het frame onder het blok, daar is het wat opengesprongen. Dus daar moet ik nog even mee bezig voor vrijdag, dan moet ie namelijk voor APK om 10 uur 's ochtends. Donderdag ga ik hem even onder handen nemen voor zover dat nog lukt en dan hoop ik dat ie door de APK komt!

Nu even aan de studie, moet ook gebeuren ;).
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Rik

Bericht: # 117850Bericht Rik »

goed bezig!
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
Rutger-peer

Bericht: # 117852Bericht Rutger-peer »

Rik schreef:goed bezig!
Ben niet van plan ook maar iets half te gaan doen aan die auto haha...
Mark4GTL
Contacteer:

Bericht: # 117856Bericht Mark4GTL »

das verstandig
met half werk ben je voordat je het weet weer geruime tijd bezig...
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Le Car
Contacteer:

Bericht: # 117870Bericht Le Car »

He leuk een viertje aan de Oosterhammerikkade.

Aan de overkant staat een loods van de auto Taxicentrale.
Daar hebben een aantal liefhebbers ook oud frans spul staan.
(ik dus :wink: )
Oud r4 monteur RobR4 heeft er ook nog zijn opslag zitten.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
ap

Bericht: # 117871Bericht ap »

Nou toen Rob als leraar begon is het meeste aan onderdelen en auto's naar mij gegaan dus hoeveel daar nog is weet ik niet. Het is natuurlijk al een jaar of 10 terug.
Rutger-peer

Bericht: # 117875Bericht Rutger-peer »

Le Car schreef:He leuk een viertje aan de Oosterhammerikkade.

Aan de overkant staat een loods van de auto Taxicentrale.
Daar hebben een aantal liefhebbers ook oud frans spul staan.
(ik dus :wink: )
Oud r4 monteur RobR4 heeft er ook nog zijn opslag zitten.

Dat is toevallig! Kom een keer langs voor een bakje koffie als je in de buurt bent! Is het ook een werkplaats of alleen een stalling?
Le Car
Contacteer:

Bericht: # 117883Bericht Le Car »

Rob heeft eigenlijk alleen nog auto's staan.
En onderdelen voor r15/17 en 16.
Momenteel staan de wagens op ,ik dacht ,speurders te koop.

En de r4 spullen uit het oude school gebouw zijn vnl naar Ap gegaan.

Sleutelen mag daar ook maar de wachtlijst is lang.
Mijn zusje woont aan de Padangstraat en das vlakbij jouw.
Ze komt nu te wonen aan het nieuwe flatgebouw einde Korreweg (bij de brug).

Ik kom wel ff kijken als je 4 er staat.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Rutger-peer

Bericht: # 117886Bericht Rutger-peer »

Hee, grappig te horen dat de R4-liefhebberij ook hier aan de overkant van het water zit. Goed, als er ooit sleutelruimte vrij komt is het misschien handig voor mij om daar nu en dan eens bezig te kunnen gaan als er iets aan de auto moet gebeuren!

Padangstraat is inderdaad erg dichtbij!

Update-je van hier: morgen ga ik de onderkant van de auto tectyleren. Hopelijk in de smeerput van mijn oom, moet hem alleen nog even bellen. En dan hopen dat ie vrijdag om 10 uur door de APK komt!
Rik

Bericht: # 117888Bericht Rik »

zou je dat niet beter na de apk doen? wie weet vertrouwen ze het weer niet als het nog half nat is van de tectyl.... nu zien ze precies hoe de wagen eruit ziet, hoef je ook niet te haasten
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
Rutger-peer

Bericht: # 117906Bericht Rutger-peer »

Had gisteravond even een grote tegenslag:

Ik zou wegrijden richting mijn oom toen mijn koppelingskabel het begaf.

Vandaag is het uiteraard Hemelvaartsdag dus geen automateriaalzaken open. Ik had even met Harry uit Emmen gemaild en die had er nog wel eentje liggen. Met de auto van mijn zus naar Harry gereden maar Harry was zelf niet thuis, zijn vrouw was thuis tot half 2 en kwam om half 7 terug.

Guess what: De straatnamen vind ik langs de N34 echt Verschikkelijk slecht aangegeven en het was een beetje gokken welke je zou moeten hebben. Uiteindelijk heb ik de goede afslag gevonden, er was echter een probleem: de straat was opgebroken. Door het zoekwerk en het omrijden kwam ik dus net 20 minuten te laat aan bij Harry en was er dus niemand meer thuis. Snel mijn ouders gebeld of zij even wouden kijken op internet, want ik wist toevallig dat er in Valthermond ook nog een koppelingskabel werd aangeboden via marktplaats. Mijn moeder heeft het nummer van de verkoper aan mij gegeven. Ik hed toen met hem gebeld en hij zei niet eerder dan 4 uur thuis te kunnen zijn. Na dat takke-eind rijden (en APK-keuring morgenvroeg) was ik niet van plan me daar door te laten afschrikken dus ik zei: ik wacht wel even.

In de tussentijd alle hoekjes van Valthe bekeken, waar een dorpsfeest was. Zelfs de eerste tekenen van menselijke beschaving in de buurt van Valthe, in de vorm van een hunnebed, zijn mij niet onopgemerkt voorbij gegaan (en ik verzeker, die staan een flink stuk het weiland bij Valthe in). Deze geïnspecteerd en goedgekeurd.
Ja, ik heb een mooi stukje Drentsch landschap bekeken in de tussentijd maar ik had ook nog tijd over om een paar wereldproblemen op te lossen dus in de tussentijd ook nog even het olielek in de middellandse zee gedicht en wat terroristen in het Midden-Oosten onschadelijk gemaakt.
Nadat ik dacht daarmee mijn tijd nuttig ingevuld te hebben belde ik de verkoper wederom, rond een uurtje of 4. Echter, alsof ik al niet genoeg goede daden had gedaan, gaf de verkoper aan dat het 5 uur ging worden. Toen heb ik maar een patatje in Valthe gehaald. Na om 5 uur een tijdje gewacht te hebben (en nog wat voedsel naar Afrika verscheept te hebben, alsmede een alternatief voor fossiele brandstoffen te hebben uitgevonden) kwam de verkoper om half 6 thuis en kon ik, tegen de gereduceerde prijs van 10 euro, een origineele Renault koppelingskabel van hem kopen.

MAAR IK HEB MIJN KOPPELINGSKABEL! Haha... wat een dramatische dag was dit zeg.

Nu nog monteren dat geval en ik hoop weer te kunnen rijden, wel een vereiste voor de APK. Het tectyleren zal er niet meer van komen dus ik hoop dat de keuringsmeester een beetje aardig gaat zijn.

Tot zover!

PS: Overigens neem ik de verkoper niets kwalijk o.i.d. Het is supermooi dat ik deze kabel gewoon zo van hem kon kopen toen ik al in de buurt was. Bedankt Raymon.

PSPS: Het is geen verstelbare kabel. Er zat er wel een verstelbare in maar ik neem dat dat verder geen punt is toch?
Rutger-peer

Bericht: # 117908Bericht Rutger-peer »

Update nummer zoveel:

Okee, de koppelingskabel past niet. Het uiteinde van mijn ouder kabel heeft een stuk schroefdraad wat door de hevel van de koppeling kan.

Deze nieuwe, door de verkoper aan mij verzekerd dat hij ook op mijn GTL past, heeft 2 vaste uiteindes (van die verdikkingen). Deze past dus niet door het warteltje wat in de hevel van de koppeling haakt, Hoera!
Mark4GTL
Contacteer:

Bericht: # 117909Bericht Mark4GTL »

Le Car schreef: Mijn zusje woont aan de Padangstraat en das vlakbij jouw.
vast niet de Padangstraat in Enschede gok ik zo...
Automobielen:

Oldtimeridioot...

Rutger-peer

Bericht: # 117911Bericht Rutger-peer »

Aangezien ik in Groningen woon en de Padangstraat dichtbij mij is, is dat niet de Padangstraat in Enschede nee :lol:. Tenzij jij Enschede ook wel dichtbij Groningen vindt, afhankelijk van jouw globaliserings-graad :wink: .

Ga nu alsnog naar Harry Velthuis, die auto moet en zal morgen APK gekeurd worden :p.
Mark4GTL
Contacteer:

Bericht: # 117912Bericht Mark4GTL »

s6 met de APK

vond het gevalletje Padangstraat nogal toevallig...
Automobielen:

Oldtimeridioot...

Plaats reactie