ontsteking afstellen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 11495Bericht Folkert »

Psies! Helemaal correct... (Slechte bougies geven hetzelfde effect (volgens mij))...
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 11520Bericht Willem de Zwijger »

Folkert, krijg ik het idee dat jij een echte prof bent met een aanzienlijke opleiding mbt verbranding ?
Overigens, ik heb inmiddels zitten lurken aan de vac.vervroeger en mijn ergste vermoedens zijn waarheid gebleken:lek. Gelukkig heb ik nog een afdankertje van de vorige R4 liggen en die heeft de lurktest goed doorstaan, dus wellicht gaat die er zondag op.
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 11523Bericht Folkert »

Yep... o.a. in Apeldoorn gestudeerd...
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 11560Bericht Willem de Zwijger »

Nou inmiddels heb ik de vacuumvervroeger vervangen, en nou loopt ie nog mooier ! Hij loopt nu nog beter stationair, alleen is de 'pets' bij afremmen op de motor er nog nog steeds een klein beetje, maar goed, boeit niet. Nog een tip voor degene die dit ook eens wil doen: opletten als je de ontsteking eraf haalt (en dat moet wel, anders kun je een schroefje niet los krijgen), want er zit nog een pakkingringetje tussen. Ik wilde dat ding even schoonpoetsen en hij brak in mijn handen uit elkaar. Gelukkig had ik enkele jaren geleden eens eens complete set pakkingen bij Wind besteld, dus kon het het meteen vervangen.
Alleen knaagt nog een twijfelpuntje: dit ding heeft een afstel mogelijkheid, maar wie weet hoe je dit af zou moeten stellen ? De oude zat 4 tandjes van uiterst rechts, en die er nou op zit zat oorspronkelijk 4 tandjes van links. Ik heb hem maar een beetje in het midden gezet.
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 11563Bericht Folkert »

ik niet.
Plaats reactie