Sleutelhulp Zuid Limburg

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Barth
Berichten: 101
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 9:25 pm
Locatie: Munstergeleen

Sleutelhulp Zuid Limburg

Bericht: # 113562Bericht Barth »

Een klein jaar geleden heeft Rob uit Nijmegen mijn R4F4 Zo opgeknapt dat deze de weg weer op kan. Prima gedaan Rob! Maar nu moeten er weer enkele dingetjes aan m'n R4 gebeuren die ik denk ik ook zelf kan (heb technische achtergrond) maar waar die ik eerst graag met een ervarener sleutelaar wil doen, of wil doorspreken (waar moet ik beginnen, waar moet ik op letten en dergelijke). Ik zoek deze persoon een beetje hier in de buurt, dat is Zuid Limburg. Ik woon zelf in Munstergeleen bij Sittard.
Gezien het hoge verbruik van 1:10 (was eerst 1:14) denk ik dat eerst eens goed naar de afstelling en de kleppenspeling gekeken moet worden.

Is er hier in het Zuiden die me daar mee kan helpen?
Helaas sinds kort R4 loos
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: Sleutelhulp Zuid Limburg

Bericht: # 113563Bericht roberto »

Heee Barth, alles nog goed met de auto? dat verbruik zou kunnen zijn dat het luchtfiter dicht zit, als die niet genoeg lucht doorlaat dan zuigt hij meer benzine op, probeer dat eerst even misschien is het probleem op gelost.
gr.
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5181
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Sleutelhulp Zuid Limburg

Bericht: # 113564Bericht Bertje »

Kleppen stellen is niet erg moeilijk en wordt op het forum goed uitgelegd; zie bijvoorbeeld thread http://www.r4club.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=11228" onclick="window.open(this.href);return false;. En anders wil ik je wel een keer helpen; ik ga in het weekend nogal eens op bezoek bij mijn ouders in Schimmert.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Barth
Berichten: 101
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 9:25 pm
Locatie: Munstergeleen

Re: Sleutelhulp Zuid Limburg

Bericht: # 113649Bericht Barth »

@Rob
De auto doet het prima. Alleen dat verbruik??? Heb luchtfilter zo'n maandje na het restauratiebezoekje bij jou vervangen met een nieuwe. Maar goed ik zal eens kijken. Heb ook het idee dat ie geen power heeft. 't is nooit een racewagen geweest, en dat hoeft ook niet, maar ik vindt 'm de laatste tijd noggal mat, daarom dacht ik (in combinatie met het verbruik) aan de kleppen. Of kan dat niet? had jij daar nog iets aan gesteld?
Nu in de winter, met die sneeuw, blijft hij nat vanbinnen (Heb er geen matten in liggen). Hoop dat hij niet te veel te leiden heeft van het overmatige zout op de wegen op dit moment. Moet de geplamuurde plekken nog steeds bijwerken. Ben nog steeds aan 't twijfelen over de buitenkant.
Ik geniet er nog steeds van, en sinds kort mijn vrouw ook (Toyota was kapot, toen moest ze wel).
Helaas sinds kort R4 loos
Gebruikersavatar
Barth
Berichten: 101
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 9:25 pm
Locatie: Munstergeleen

Re: Sleutelhulp Zuid Limburg

Bericht: # 113650Bericht Barth »

@Bertje
Ik ga eens kijken naar die link. Denk ook niet dat 't zo moeilijk is, maar een sleutelmaatje in de buurt lijkt me ook wel fijn en praktisch.
Ik heb zelf geen garage, moet het op straat doen, dus ben via via ook opzoek naar een sleutelruimte.
Helaas sinds kort R4 loos
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: Sleutelhulp Zuid Limburg

Bericht: # 113651Bericht roberto »

Hoi Barth, hoe loopt de motor stationair rustig of staat hij wat te wiebelen?
Gebruikersavatar
Barth
Berichten: 101
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 9:25 pm
Locatie: Munstergeleen

Re: Sleutelhulp Zuid Limburg

Bericht: # 113653Bericht Barth »

Ansich loopt hij stationair vrij rustig en regelmatig. Ook niet overdreven hoog of laag in toeren. Het varieert wel een beetje tussen normaal en iets te laag heb ik de indruk. Wiebelen, schudden, doet hij 'n beetje, maar ik heb absoluut niet de indruk dat de moter op minder dan 4 cilinders stationair draait.
Ik heb eerst nog effe gedacht aan een bezine lek, maar ik kan niets vinden. Ruik ook geen overdreven bezine lucht. Olieverbruik is minimaal tot niks.

Sjiek om weer met je in contact te zijn. Was door een computercrash al je gegevens kwijt. Onlangs weer gevonden na reanimatie van m'n harde schijf.
Helaas sinds kort R4 loos
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5181
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Sleutelhulp Zuid Limburg

Bericht: # 113655Bericht Bertje »

Barth schreef:@Bertje
(...) maar een sleutelmaatje in de buurt lijkt me ook wel fijn en praktisch (...)
Nou, je weet nu waar je terecht kunt (als ik er ben, natuurlijk) :D
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: Sleutelhulp Zuid Limburg

Bericht: # 113656Bericht roberto »

Barth, de kleppen heb ik toen gesteld maar het kan ook zijn dat er valse lucht tussen het spruitstukpakking of de carburateur pakking komt als de motor draait spuit er wat WD40 op en kijk of er een kleine verandering is.
Plaats reactie