Idd verluchting.... Veel van de schuimpjes die je voor vulling kan gebruiken houden water vast, en gaat de balk dus sneller roesten als zonder dat materiaal. Er is hier op het forum vaker over geschreven.
Vol spuiten met een vettige substantie zou een goed idee zijn, het veel besproken Mike Sanders vet bijvoorbeeld maar als je het er achter in spuit komt het niet op de plekken waar het meeste roest gecreëerd wordt dus zomaar achter in de balk spuiten is geen optie. Je moet weten hoe het er daarbinnen uitziet voor je van die dingen gaat doen en Tweety, niet iedereen woont hier op het forum dus zulke
Tweety schreef:Ja laten we het hier niet meer over hebben...
antwoorden zijn erg kortzichtig, vind ik
Toppunt van arrogantie ? ..... Denken dat je op mij lijkt.
De meningen zijn zodanig verdeelt hierover en iedereen is absoluut overtuigt van zijn/haar gelijk...dus ach om mij nu weer gelijk kortzichtig te noemen vind ik ook weer zowat....daarom wilde ik het er eigenlijk niet meer over hebben, een beetje zoeken op het forum moet voldoende informatie opleveren om voor een ieder zelf een mening te vormen....en die eventueel te uiten zonder te schelden...
niet de bedoeling om een discussie uit te lokken? Het is toch een forum?
maar er zijn idd vele meningen (en ook al aardig wat zaken over geschreven. Je kan zoeken met de zoekfunctie hierboven en ja zal veel vinden!)
Ik zelf ben van mening dat je beter de ventilatie/ontwatering van je balken in takt kan laten omdat vocht opsluiten veel ellende geeft. Als de balken nu nog goed zijn is een inwendige bescherming tegen roest een goed idee. Hier zijn vele soorten mogelijk. Voor ieder zijn smaak en portemonnee is wel wat te doen. Ook hiervoor geld: zoeken op roest/corrosie/chassis/Mike Sanders/Dinitrol en dat soort woorden zal je al een hoop wijzer maken.
Maar als er nog vragen zijn moet je die vooral stellen natuurlijk!
ondanks alle discussie en verschillende meningen dacht ik dat iedereen het er wel over eens was dat schuim in de balken zo'n beetje het slechtste is wat je kan doen.