Zwarte rook

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kpr
Berichten: 134
Lid geworden op: do jun 18, 2009 4:07 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Zwarte rook

Bericht: # 110869Bericht kpr »

Toen ik vandaag met het ontluchten van de radiateur bezig was en ik de motor dus een tijdje stationair had lopen, ontdekte ik een flinke zwarte vlek bij de uitlaat. Er lijkt dus zwarte rook uit de uitlaat te komen. Nu is mijn vraag: Wat is de oorzaak en kan dit kwaad(naast dat de straat vies wordt)? Ik had wel de choke wat uitgetrokken.

Hieronder een foto van de vlek:

Afbeelding

Dan nog een tweede vraag: ik wilde de olie vervangen en kreegt de dop onder de auto maar niet los, zijn hier tips voor?

mvg,


Gerrit
R6TL uit '73 - 71-YB-85 / R6L uit '77 - 50-RF-63
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Zwarte rook

Bericht: # 110873Bericht Tweety »

Zwarte rook duid op langdurige onvoledige verbranding... mijn gok, de Puntjes moeten vervangen worden...
ik denk dat je motor ook niet zo mooi meer loopt, en snel afslaat....
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Zwarte rook

Bericht: # 110874Bericht Tweety »

Oh ja... voor de APK keuren ze 'm zo wel af denk ik...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3133
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Zwarte rook

Bericht: # 110887Bericht Hanz »

kpr schreef:Dan nog een tweede vraag: ik wilde de olie vervangen en kreegt de dop onder de auto maar niet los, zijn hier tips voor?
ik neem aan dat je de carterplug bedoelt? Zie hier voor een creatieve oplossing
Gebruikersavatar
kpr
Berichten: 134
Lid geworden op: do jun 18, 2009 4:07 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Zwarte rook

Bericht: # 110889Bericht kpr »

Hanz schreef:
kpr schreef:Dan nog een tweede vraag: ik wilde de olie vervangen en kreegt de dop onder de auto maar niet los, zijn hier tips voor?
ik neem aan dat je de carterplug bedoelt? Zie hier voor een creatieve oplossing
Ja, die plug ja. Die oplossing had ik ook al geprobeerd na zoeken op het forum met als gevolg dat onze WC nu een scheve deurklink heeft en de plug er nog steeds in zit.

Dan een andere vraag: hoe kom ik aan de juiste contactpuntjes en hoe plaats ik die? Ik had al eerder geprobeerd contactpuntjes te bestellen, maar toen werden de verkeerde geleverd.
R6TL uit '73 - 71-YB-85 / R6L uit '77 - 50-RF-63
Erik
Berichten: 664
Lid geworden op: vr aug 09, 2002 2:00 am
Locatie: Leidschendam

Re: Zwarte rook

Bericht: # 110899Bericht Erik »

Dag Gerrit,

Wat betreft carter plug. Tip koop bij de ijzerhandel een deurkrukverloopstukje massief daar past stekksleutel 8 op. Denk dat jou deurkruk hol is.

Wat betreft de contactpunten jij hebt dacht ik een duccelier? Moet je gewoon kunnen krijgen. Bel anders MArk even woont in de buurt en heeft hem zo weer goed .... Hij weet ook wel waar je voor punten daar moet zijn. Als je zondag de 18 naar eendagsevenement komt heb ik nog wel een vellemankitje voor je. Is leuk om te plaatsen. (gratis)


Bij deze gr erik
Project rodeo6b schiet op.
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Zwarte rook

Bericht: # 110913Bericht Tweety »

Kan je een wat grotere foto van je auto plaatsen ... hij lijkt me wel mooi...
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Re: Zwarte rook

Bericht: # 110917Bericht Mark4GTL »

gerrit
anders moet je zaterda ff bellen rond 10 uur

anders kun je het beste even langs Het Oosten gaan (Hulsmaatweg)
daar kunnen ze je vast wel helpen (naar mijn mening beter dan de Twimfa)
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Gebruikersavatar
kpr
Berichten: 134
Lid geworden op: do jun 18, 2009 4:07 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Zwarte rook

Bericht: # 110921Bericht kpr »

Tweety schreef:Kan je een wat grotere foto van je auto plaatsen ... hij lijkt me wel mooi...
Er staan een paar op Flickr: een, twee en drie.

@Erik de deurkruk was inderdaad hol, nu krom :). Ik laat nog wel weten of ik bij het eendagsevenement ben, hangt er een beetje van af of deze week nog nieuwe banden zijn te regelen, nu zit er een reservewiel onder de auto zonder enig profiel. Die vellemankit klinkt als een leuk projectje.

@Mark, ik bel je morgen wel even. De Twimva heb je idd niet veel aan, ze kennen daar alleen Renault’s met motoren van minimaal 1100 cc.
R6TL uit '73 - 71-YB-85 / R6L uit '77 - 50-RF-63
Gebruikersavatar
kpr
Berichten: 134
Lid geworden op: do jun 18, 2009 4:07 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Zwarte rook

Bericht: # 111018Bericht kpr »

Mark4GTL schreef:anders kun je het beste even langs Het Oosten gaan (Hulsmaatweg)
daar kunnen ze je vast wel helpen (naar mijn mening beter dan de Twimfa)
Ze hebben mij daar uitstekend geholpen. Dat wil zeggen, aan de onderdelennummers: de verdeler blijkt een duccelier uit een R5 uit 79 te zijn en daar is niets meer voor te krijgen wist de beste man mij te vertellen.
R6TL uit '73 - 71-YB-85 / R6L uit '77 - 50-RF-63
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: Zwarte rook

Bericht: # 111022Bericht Willem de Zwijger »

Die zwarte troep kan ook heel goed komen van onjuiste afselling van de stationairsproeier, zoals ik vanochtend bij de APK merkte...
Erik
Berichten: 664
Lid geworden op: vr aug 09, 2002 2:00 am
Locatie: Leidschendam

Re: Zwarte rook

Bericht: # 111032Bericht Erik »

Gerrit laat je niet uit het veld slaan! Ook voor deze onsteking kun je punten krijgen. Magazijn en anders wind. Je kunt ook wel evn naar die jongens van Duckservice net over de grens! R5 uit 79 is prima te doen!
Gewoon even doorzetten. Ik wil ze anders wel even hier bestellen. Gewoon leverbaar.

gr Erik
Project rodeo6b schiet op.
Gebruikersavatar
kpr
Berichten: 134
Lid geworden op: do jun 18, 2009 4:07 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Zwarte rook

Bericht: # 111036Bericht kpr »

Erik schreef:Gerrit laat je niet uit het veld slaan! Ook voor deze onsteking kun je punten krijgen. Magazijn en anders wind. Je kunt ook wel evn naar die jongens van Duckservice net over de grens! R5 uit 79 is prima te doen!
Gewoon even doorzetten. Ik wil ze anders wel even hier bestellen. Gewoon leverbaar.

gr Erik
Het zal mij ook lukken, ik was al blij dat hij het type- en bestelnummer wist te achterhalen. Nu kan ik wat gerichter nabellen.
R6TL uit '73 - 71-YB-85 / R6L uit '77 - 50-RF-63
Erik
Berichten: 664
Lid geworden op: vr aug 09, 2002 2:00 am
Locatie: Leidschendam

Re: Zwarte rook

Bericht: # 111037Bericht Erik »

bel gewoon Wind! die heeft het vast wel. ik ben zaterdag daar in de buurt dus mocht je zondag naar loenen gaan neem ik het wel mee.
Project rodeo6b schiet op.
Gebruikersavatar
kpr
Berichten: 134
Lid geworden op: do jun 18, 2009 4:07 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Zwarte rook

Bericht: # 111045Bericht kpr »

Erik schreef:bel gewoon Wind! die heeft het vast wel. ik ben zaterdag daar in de buurt dus mocht je zondag naar loenen gaan neem ik het wel mee.
Zondag ben ik Loenen, waarschijnlijk alleen wel wat later dan de bedoeling. Als je het kan meenemen, heel graag. Ik stuur je wel een DM met de type-nummers e.d.
R6TL uit '73 - 71-YB-85 / R6L uit '77 - 50-RF-63
Plaats reactie