APK hulp en onderdelen gezocht

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marlit
Berichten: 19
Lid geworden op: do mei 03, 2007 10:02 am
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

APK hulp en onderdelen gezocht

Bericht: # 110255Bericht Marlit »

Na twee probleemloze APK-jaren, vertoont mijn R4 GTL uit 1986 een paar mankementjes:
-Er moet een klein stukje bodemplaat linksvoor worden gelast
-De remleiding linksachter is lek
-De uitlaatdemper moet worden vervangen.

Is er iemand die mij hiermee kan helpen? En waar moet ik op rekenen? Mijn garagebedrijf maakt ook een offerte, maar wanneer iemand hier een redelijk bedrag kan noemen, heb ik in elk geval wat vergelijkingsmateriaal.

Ik hoor / lees het graag

Mark
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: APK hulp en onderdelen gezocht

Bericht: # 110257Bericht roberto »

Het kleine stukje zal er wel zo uit zien.

Afbeelding

Als je het open maakt ziet het waarschijnlijk zo uit
Afbeelding

Als je het repareer ziet het er zo uit.
Afbeelding

En nu is de bodem er weer onder.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door roberto op di sep 22, 2009 4:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marlit
Berichten: 19
Lid geworden op: do mei 03, 2007 10:02 am
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

Re: APK hulp en onderdelen gezocht

Bericht: # 110260Bericht Marlit »

Looking good... Heb je dat zelf gedaan?
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: APK hulp en onderdelen gezocht

Bericht: # 110261Bericht roberto »

Ja, als je het doet dan moet je het goed aanpakken anders moet er volgend jaar weer een plaatje op en daarna weer een tot er niets meer is om op te lassen.

De remleidingen zullen waarschijnlijk van staal zijn die beginnen op een punt door te roesten op het zwakste punt dat is meestal in een bocht, als je dat stukje vernieuwd en je moet een keer een noodstop maken dan trap je op een ander punt er door heen dus geen remmen, mijn advies vernieuw ze allemaal hier kun je ze kant en klaar bestellen.
http://www.franzose.de/de/Citroen-2CV/A ... &x=18&y=10
alle remolie af tappen die trekt veel vocht aan en dat zal na jaren bijna alleen water zijn wat dus ook roest in de leidingen en cilinders veroorzaakt (vast zitten) kijk dan ook de remdrukverdeler na die zal van het vocht ook wat geleden hebben meestal zitten zij vast dus gangbaar maken en met remmen vet in smeren
De uitlaat is niet veel werk die kun je ook in duitsland bestellen of bij brezan.
Vergeet niet dat de auto 23 jaar oud is, velen halen de helft niet dus een beetje aandacht is natuurlijk geen overbodige luxe
lordje
Berichten: 676
Lid geworden op: zo mar 06, 2005 9:35 pm

Re: APK hulp en onderdelen gezocht

Bericht: # 110552Bericht lordje »

En waar gaat zij gerepareerd worden?
Gebruikersavatar
Marlit
Berichten: 19
Lid geworden op: do mei 03, 2007 10:02 am
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

Re: APK hulp en onderdelen gezocht

Bericht: # 110578Bericht Marlit »

Erviertje is momenteel in zorgzame handen. Een 'old school' monteur/autoliefhebber. Ik verwacht vandaag mijn trouwe blauwe gekeurd te krijgen, ver onder de prijs van dik 700 die ik in een regulier garagebedrijf kwijt zou zijn geweest. Althans, dat hoop ik...

Ik meld mij wel weer wanneer ik 'm terug heb...
Gebruikersavatar
Daan
Berichten: 273
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 7:09 pm
Locatie: D11 (Delluf)

Re: APK hulp en onderdelen gezocht

Bericht: # 110804Bericht Daan »

roberto schreef:Het kleine stukje zal er wel zo uit zien.

Als je het open maakt ziet het waarschijnlijk zo uit
HAHA, hoe bekend komt me dit voor!! :D maar dan keer 2... :(

Maar netjes geklust hoor, scheelt alweer dat je een brug ter beschikking hebt.

Maar waar komt eigenlijk al het vocht vandaan dat dit veroorzaakt? Via het motorcompartiment of via het ventilatieroostertje onder de voorruit? iemand een idee?
R4 Alpine 1985 *verkocht*
Saab 99 GL 1984 *weggegeven*
Mercedes Benz w115 240D 1972 *verkocht*
BMW R75/5 1970
Solex zwanenhals 1959
Norton 16H 1943
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: APK hulp en onderdelen gezocht

Bericht: # 110823Bericht Tweety »

Vermoedelijk komt het binnen tussen de karrosserie en chassis... of het komt ui de cabine.. soms is het bijna onverklaarbaar... het probleem blijft het kan niet weg !
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: APK hulp en onderdelen gezocht

Bericht: # 110832Bericht roberto »

Daan schreef:
Maar waar komt eigenlijk al het vocht vandaan dat dit veroorzaakt? Via het motorcompartiment of via het ventilatieroostertje onder de voorruit? iemand een idee?
Vele plaatdelen die zijn gepuntlast kunnen niet worden afgekit dit komt omdat het een laaste deel is om een ruimte af te sluiten door de hitte van de puntlas zou de kit verbranden en daardoor ook geen nut meer hebben, in de ruimte bij het voorwiel waar de bodem onder als laatste gepuntlast is zo een punt, de puntlassen zijn gemaakt om de 2 tot 3 cm daar tussen is niets en juist daar doet het op spattend vocht door het draaiende wiel zijn werk en gaat precies tussen de puntlassen zitten, hierdoor onstaat roest waardoor het plaatwerk van elkaar wordt weggeduwd en daardoor onstaat er nog een grotere opening ex.ex.ex. het vocht komt er in maar door de afgesloten ruimte kan het er niet uit, dit had men kunnen voorkomen door in deze tussen ruimte een bescherming aan te brengen van binnen uit maar helaas de ontwerpers van Renault hadden niet gedacht dat hun ontwerp na +/- 25 jaar nog op de weg zou zijn en daarom is dit achterwegen gelaten alleen bij die R4tjes waarvan de de eerste eigenaar dit van af nieuw heeft gedaan kun je het resultaat wel zien
Plaats reactie