Voorkomen van verzuipen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
badeend
Berichten: 19
Lid geworden op: di mar 17, 2009 9:51 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Voorkomen van verzuipen

Bericht: # 110677Bericht badeend »

Is er een algemene tip die kan helpen verzuipen te voorkomen? Vanmorgen wilde mn auto niet starten want te koud. Maar toen ik een seconde of dertig alleen het contact aan had staan, werkte hij wel. Is dat een tip of geluk?
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Voorkomen van verzuipen

Bericht: # 110678Bericht Tweety »

Das geluk... bij een verzopen motor kan je alleen maar wachten.... maar eh... was het nu al te koud..?
Tijd voor nieuwe bougies ? een goeie afstelling van de Choke en de gasklep opening is erg van belang, maar als het eventueel met vocht te maken heeft moet je toch naar de ontsteking kijken..
badeend
Berichten: 19
Lid geworden op: di mar 17, 2009 9:51 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Voorkomen van verzuipen

Bericht: # 110679Bericht badeend »

hmm bougies zijn gloednieuw. dus daar zal het niet aan liggen.
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: Voorkomen van verzuipen

Bericht: # 110713Bericht Willem de Zwijger »

Wat ik altijd doe na langere tijd stilstaan is het gas een paar keer intrappen voor dat ik de sleutel omdraai. Maar of dat bijgeloof is...ergens achter in mijn hoofd fluistert dan het woord acceleratiepomp, maar ik weet niet of het ergens op slaat.

Eventjes vol choken (3 seconden of zo), dan de choke naar zoiets als een derde, wil het dan nog niet dan weer even vol, een beetje met beleid zeg maar.
En ik heb ook het idee dat soms even wachten met contact aan helpt, zo van dan kan de benzine even rustig stromen dan wel verdampen.
Plaats reactie