vervangen gaskabel

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
jean
Berichten: 3
Lid geworden op: zo aug 30, 2009 8:52 am

vervangen gaskabel

Bericht: # 109359Bericht jean »

Morgûh,

gaskabel gebroken, meeste (betrouwbare) garagehouders zijn op vakantie. Ben zelf aan het klussen geslagen....geen succes.

Heb het volgende probleem:
Wat is de weg die de gaskabel "loopt" vanaf pedaal tot aan het motorblok. Kan deze route zelf niet achterhalen omdat ik tijdens het stranden met de auto, geen moment heb gedacht om te kijken hoe alles liep. heb alleen de kabel die ergens hing, via een gaatje in het dashboard naar binnen gedrukt en met een stukje hout als handvat de gaskabel met de hand bedient....pfff kwam notabene nog langs een radarpost :lol:

Nu wil ik hem toch weer aan de praat hebben. Heb vanaf de motor niet zo veel raadsels maar daarna....tegen de wand van de motorruimte hangt er een soort 10cm lang metalen plaatje, moet de gaskabel daarlangs geleid worden? En hoe en waar monteer ik de gaskabel aan het pedaal?

bedankt voor jullie hulp....
Jean
ap
Berichten: 984
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:22 pm
Locatie: assen

Re: vervangen gaskabel

Bericht: # 109360Bericht ap »

om wat voor motor gaat het een 1100 of een 850? en van welk bouwjaar?
jean
Berichten: 3
Lid geworden op: zo aug 30, 2009 8:52 am

Re: vervangen gaskabel

Bericht: # 109362Bericht jean »

het gaat om een

R4 GTL bouwjaar 1988, verder staan er op de papieren geen bijzonderheden....
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: vervangen gaskabel

Bericht: # 109404Bericht Willem de Zwijger »

Heb je de arm van het gaspedaal al gevonden? Kijk even naar het gaspedaal, dat gaat zijwaarts de cabine uit. Aan de andere kant in de motorruimte zit het armpje waar de gaskabel aan vast moet. Dat is een uiterst elegant systeempje, je hoeft niks aan de kabel te doen, alleen erin haken. En vanaf daar maakt de kabel een simpel boogje naar het kleppendeksel, daar steek je de binnenkabel door het gaatje, en vandaar naar de carburateur waar je hem vast moet zetten.
jean
Berichten: 3
Lid geworden op: zo aug 30, 2009 8:52 am

Re: vervangen gaskabel

Bericht: # 109830Bericht jean »

Hallo,

druk, druk etc
was even uit de lucht en heb met alle verstand gekeken naar hoe het zou kunnen....
mazzeltje; garagehouder terug van vakantie, heeft alles gemonteerd, kosten 25€...pas mal.uitleg
dat het zooo eenvoudig was heb ik niet kunnen vermoeden...en inderdaad een prachtig elegant systeem.

ps
tijdens de poging om dit zelf even te doen ben ik een R4 boek tegengekomen met erg gedetailleerde uitleg over de meer complexe reparaties.
het heet:
Revue Technique Automobile, Renault 4 et GTL
ISBN13:978 2 7268 3887 7

uitgever groupe etai
Plaats reactie