Hoe test je de schokdempers achter? En als je ze wisselt hoe dit te doen?
Gr Erik
schokdempers achter gtl
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
schokdempers achter gtl
Rodeo is af
-
Re: schokdempers achter gtl
Testen: in / uit schuiven moet wat weerstand opleveren als je er met lichaamsgewicht tegenaan gaat hangen (in uitgebouwde toestand). Als ze erg verroest zijn zou ik ze er sowieso afgooien, maar dat is een kwestie van smaak.
In / uitbouwen: er zit niks van een veer in de GTL demper (wel in de F6 demper, bedoeld om de auto achter wat lager te zetten), dus de- / montage is gewoon een kwestie van wiel eraf, en sleutelen maar.
Voor F6 sleutelaars:
Voor de F6 met de veer gebruik ik 2 alustrips en 2 slangenklemmen om ze ingedrukt te houden tijdens monteren.
Ik heb trouwens achter in de F6 de veerloze GTL dempers gezet om de auto zo hoog mogelijk te krijgen omdat de trekhaak anders zo laag uitkomt voor mijn motortrailer.
In / uitbouwen: er zit niks van een veer in de GTL demper (wel in de F6 demper, bedoeld om de auto achter wat lager te zetten), dus de- / montage is gewoon een kwestie van wiel eraf, en sleutelen maar.
Voor F6 sleutelaars:
Voor de F6 met de veer gebruik ik 2 alustrips en 2 slangenklemmen om ze ingedrukt te houden tijdens monteren.
Ik heb trouwens achter in de F6 de veerloze GTL dempers gezet om de auto zo hoog mogelijk te krijgen omdat de trekhaak anders zo laag uitkomt voor mijn motortrailer.
Voor F6 sleutelaars.. als je ze achter op de veerarm zet en door naar je toe te trekken indrukt kan je de bout er ook gewoon snel ff doorheen duwen... 'k geef toe je moet wel sterke armen hebben....
-
Heb je dan niet het gevoel van "topzwaar" in de bochten? Mijn ervaring met 'gewone' schokdempers is dat een F6 dan sneller overhangt, zwabbert, windgevoeliger, etcWillem de Zwijger schreef: Ik heb trouwens achter in de F6 de veerloze GTL dempers gezet om de auto zo hoog mogelijk te krijgen omdat de trekhaak anders zo laag uitkomt voor mijn motortrailer.
Ik heb een echt stuk gereedschap voor die F6 schokdempers; zal es een fotootje maken als ik eraan denk..
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"