Reparateur omgeving maastricht gezocht!!!

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
marcella20
Berichten: 2
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 4:11 pm

Reparateur omgeving maastricht gezocht!!!

Bericht: # 109072Bericht marcella20 »

Beste allemaal!

Ik reed van de week met mijn mooie renault4 van arnhem naar maastricht, de heenweg ging goed maar de terugweg kreeg ik al snel pech. De motor begon namelijk te roken en ben toen meteen langs de weg gestopt. De motor overhit geraakt, is ook niet zo gek met dit warme weer. De anwb heeft me toen gered en toen bleek dat er problemen zijn met het koelen van de auto. Dus de raditor / filter is kapot/ beschadigd ofiets. Ik heb zelf helemaal geen verstand van auto''s, laat staan een renault4 dus ik hoop dat iemand die er wel verstand van heeft mij kan helpen!! (nw) Hij rijd nog wel maar al snel gaat het rode lampje weer aan dat ie te warm is. Hoor graag van iemand uit de omgeving van Limburg die mij graag zou willen helpen!! :D

Groetjes! Marcella
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: Reparateur omgeving maastricht gezocht!!!

Bericht: # 109073Bericht roberto »

is het een 850 motor of 1100 cc? als het een 1100cc is slaat de ventilator aan als hij warm is?
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Reparateur omgeving maastricht gezocht!!!

Bericht: # 109100Bericht Tweety »

Oh daar gaan we weer.... kan er niet gewoon ff iemand naar kijken... ik begin steeds meer voor het voorstel van die standaard rubrieken te voelen... mocht er niemand reageren, zoek dan het forum maar even onder koelprobleem ofzo...
marcella20
Berichten: 2
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 4:11 pm

Re: Reparateur omgeving maastricht gezocht!!!

Bericht: # 109114Bericht marcella20 »

roberto schreef:is het een 850 motor of 1100 cc? als het een 1100cc is slaat de ventilator aan als hij warm is?
roberto schreef:is het een 850 motor of 1100 cc? als het een 1100cc is slaat de ventilator aan als hij warm is?
Het is een 850 cc..Zou je me kunnen helpen?? Gr
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3133
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Reparateur omgeving maastricht gezocht!!!

Bericht: # 109120Bericht Hanz »

850cc, daarvan moet de ventilator (die voor de radiator) altijd draaien als de motor draait. Je zou eens kunnen beginnen dat te controleren.
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: Reparateur omgeving maastricht gezocht!!!

Bericht: # 109128Bericht roberto »

Hoi Marcella 20, als de motor koud is draai de dop van de radiateur er af en laat de motor langzaam warm worden zie je dan dat er water aan het borrelen is? ( dat ziet er uit als of je met een fietspomp in een emmer water aan het pompen ben)
Laatst gewijzigd door roberto op ma aug 24, 2009 6:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5181
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Reparateur omgeving maastricht gezocht!!!

Bericht: # 109132Bericht Bertje »

Hé Marcella, wil wel eens kijken, denk je dat je kar het nog redt tot Valkenburg, want in het weekend ben ik daar vaak vlakbij.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: Reparateur omgeving maastricht gezocht!!!

Bericht: # 109137Bericht roberto »

Bertje schreef:Hé Marcella, wil wel eens kijken, denk je dat je kar het nog redt tot Valkenburg, want in het weekend ben ik daar vaak vlakbij.
Dit lijkt me geen goed advies!!, als de koppakking defect is en je rijdt hier mee door dan maak je meer kapot als nodig is! stel dat het de koppakking zou zijn dan help even kijken ook niet en dan moet ze weer terug.
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5181
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Reparateur omgeving maastricht gezocht!!!

Bericht: # 109140Bericht Bertje »

roberto schreef:
Bertje schreef:Hé Marcella, wil wel eens kijken, denk je dat je kar het nog redt tot Valkenburg, want in het weekend ben ik daar vaak vlakbij.
Dit lijkt me geen goed advies!!, als de koppakking defect is en je rijdt hier mee door dan maak je meer kapot als nodig is! stel dat het de koppakking zou zijn dan help even kijken ook niet en dan moet ze weer terug.
Da's waar... Dus, Marcella, al enig idee wat je doet?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Reparateur omgeving maastricht gezocht!!!

Bericht: # 109158Bericht Tweety »

Dus wat zei de ANWB... en waarom hebben ze je niet naar huis gesleept ? Ik ben lid van de ANWB, zodat ze me weer naar huis slepen als ik niet verder kan rijden...als ik op vakantie ga brengen ze m'm auto terug...
Ik heb natuurlijk geen vervangende auto... Laten we eerlijk wezen, een Renault 4 is niet te vervangen !
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: Reparateur omgeving maastricht gezocht!!!

Bericht: # 109163Bericht RVIER »

heren,

Mag ik gokken op een defecte thermostaat?
De ANMB man zal wel naar de v-snaar hebben gekeken en het vloeistofniveau. De R4 zal niet hebben overgekookt omdat Marcelle stopte toen het lampje ging branden.
Kennelijk had hij geen zin om de thermostaat eruit te halen.

Voor Marcelle

Doet de verwarming het nog?


vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Plaats reactie