remmen, of het eigenlijk niet doen ervan

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

remmen, of het eigenlijk niet doen ervan

Bericht: # 103049Bericht Mark4GTL »

ben intussen al ruime tijd aan het **** met het remsysteem van mijn rode gtl uit 1985

schijf voor, trommel achter en de handrem op de achterwielen.
bijna geheel nieuw remsysteem (alleen de achterste remdrukverdeler is nog orgineel) en het ... doet het niet.

Na eerst handmatig ontluchten -> geen/weinig remdruk
daarna met apparaat, zit nu 100% zeker geen lucht meer in -> weinig remdruk

alles nagelopen.
voor -> werkt
achter -> werkt en strakker gesteld met de hand
rempedaal -> klopt ook
lekkage -> geen!
handrem-> weinig werking (helemaal aantrekken)

vergeleken met mijn 80-er GTL:
alles klopt en zit zoals het moet.

ondertussen de auto 10x vervloekt en ben benieuwd of iemand weet wat der aan de hand is. Wordt tijd dat dat ding gaat remmen, kan em dan afmaken. Alles ligt stil aan de 85-er totdat die kan remmen.

alvast bedankt,
Mark
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Gebruikersavatar
p304c
Berichten: 285
Lid geworden op: za mar 20, 2004 2:00 am
Locatie: deventer

Bericht: # 103052Bericht p304c »

als je handrem al niet goed werkt dan zit het in je trommels achter, nieuwe remschoenen er in gezet ?? remschoenen opstellen tot ze wel de trommel raken. anders hebben de cilinders zo'n grote slag dat je je rempedaal helemaal door kan trappen voordat de remblokken de trommel raken. nou weet ik niet of je zelfstellende trommels hebt of je de nokken moet opdraaien maar ik neem aan dat je de tweede mogelijkheid hebt want anders zou de boel moeten werken na een aantal keren je handrem aan trekken.
diede

Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 103053Bericht Mark4GTL »

heb zelfstellend die je ook zelf kunt opstellen
heb beide kanten strakker gesteld, zonder resultaat
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

remmen

Bericht: # 103062Bericht RVIER »

@mark,

Volgens mij moet je het wiel aan de remdrukbegrenzerkant op de grond hebben staat. Het moet dus belast zijn omdat anders de begrenzer de aanvoer sluit naar de achterwielen.


Daarnaast moet je mogelijk de hoofdremcilinder ontluchten

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 103064Bericht Mark4GTL »

beide achterwielen zijn belast

zal eens kijken of mijn hoofdremcillinder de mogelijkheid heeft tot ontluchten
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Bericht: # 103066Bericht RVIER »

@mark

Als je de rem intrapt hoor je vast een metaalachtige klik. De achterste zuiger in de hoofdremcilinder stuit dan op de voorste zuiger (omdat er lucht in het achter circuit zit). De voorremmen doen het wel en de achterremmen doen het niet goed.
Heb hetzelfde gehad met een R4 van 1984.
Er zit een ontluchtnippel op de hoofdtremcilinder, die eingelijk het gebied tussen de 2 zuigers in de hoofdremcilinder ontlucht.

vr gr fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 103082Bericht Mark4GTL »

geen klik, mijn hoofdremcillinder kijk ik van`t weekend na

kan de rem een heel end intrappen en pas op het eind druk

van`t weekend nog eens ene poging doen met max druk op de achteras (opkrikken en de achteras op de bokjes zetten)
dan nogmaals ontluchten.
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Plaats reactie