Ik ben weer veel aan het werk geweest, voornamelijk lassen, afbramen, lassen, slijpen, plaatjes maken ... etc. etc. Iedereen die dat ooit gedaan heeft weet hoeveel werk dat is, iedereen die dat nooit gedaan heeft kan zich misschien voorstellen hoeveel werk dat is voor iemand die dat nooit eerder gedaan heeft (zoals ik

). Lassen in 1.5 mm plaat gaat me onderhand erg goed af maar die 0.8 plaat blijft toch verrotte moeilijk. Er vallen altijd gaten in die ik weer dicht moet branden etc. 't is een kunst zeg!
Ik ga er niet veel omheen lullen, bij dezen een paar fotootjes!

Het rotte deel weggeslepen

Nieuwe stuk er in gezet en vlakgeslepen.

Een van de nieuw gemaakte hoekjes in de achterbak.

De linkerachterportierhoek na wat slijpwerk en een nieuwe achterplaat.

Beetje verder

Bijna alles er weer in, nu nog afbramen & vlak slijpen.

Met weer zo'n ellendig hoekje er op (ook zelf gefabriceerd).

Na het afwerken! Een van de best gelukte lasplekken aan mijn auto tot nu toe! Het geheel wordt natuurlijk weer ingekit en hier en daar kan ik nog een beetje bijvlakken met wat plamuur.

Alvast de troep er uit geslepen.

Hoekje in het voorportier vervangen, moet nog afgebraamd en bijgeslepen worden.
Tot zover eerst weer.
Ik heb op het moment van schrijven het gat achter in de wielkast alweer dicht, foto's daarvan komen volgende keer. Heb de rotzooi er aan de andere kant (zelfde probleem) ook al uit geslepen. Nu alleen nog wat kleine plekjes bijwerken. Dan veel slijpen en vlakken met een flappenschijf en dan kan het primeren en plamuren beginnen!
Ik ben momenteel nog opzoek naar een spuiter (heb reeds contact met wie jij mij aanraadde Albertjan, maar die moet me nog even terugbellen) en ben blij met alle informatie die me gegeven kan worden omtrent plamuren en primeren, dus wie daar verstand van heeft, ik hang aan je lippen! Ben momenteel dus nog aan het "wachten" tot ik weet watvoor lak er uiteindelijk op komt, aangezien het daarvan af hangt watvoor plamuur en primer ik kan gebruiken, in verband met primers, plamuren en eindlagen die eventueel niet met elkaar hechten of craquelé veroorzaken... kan iemand me daar meer over vertellen? Wat gebruiken jullie doorgaans en wat past op wat?
Groeten!
Rutger.
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).