Daarom werd het als volgt aangepakt:
De handrembediening tussen de stoelen werd verwijderd en de kabels zijn naar de andere kant van de bodem gebracht. De beugel werd met wat aanpassingen en gepast geweld omgevormd naar iets dat zich onder de auto vlak achter de centrale chassis verstevigingsbalk laat monteren. Daarmee konden de handremkabels naar de achterwielen gewoon worden gehandhaafd.
Om die kabels te bedienen vanuit de motorruimte, waar de originele handrembediening werd teruggeplaatst, wordt gebruik gemaakt van een R4 koppelingskabel (lang type voor een rechts gestuurde TL, 153 cm en met een M6 draadeind aan een kant), die loopt vanaf de originele handle in de motorruimte naast de motor naar de voorkant van de hiervoor bedoelde verstevigingsbalk, midden onder het chassis vlak bij waar de motorruimte eindigt. Daar zit die verstevigingsbalk op het chassis gelast en in de kop is een gat van 12mm geboord waar het andere eind van de koppelingskabel mooi in valt. De koppelingskabel is daar vervolgens met een M6 rvs draadeind verlengd. Het loopt door de verstevigingsbalk naar achteren en is gekoppeld aan het handremmechanisme voor de achterwielen met gebruikmaking van het originele beugeltje waar de twee kabels in geklemd zitten, precies zoals het aan de binnenkant in de handremopstelling tussen de stoelen zat.
Het draadeind krijgt een paar rubber ringen om rammelen binnen de balk te voorkomen en ergens kan nog een extra veer worden gemonteerd om het geheel goed terug te trekken als de handrem in de auto wordt gelost, maar nodig lijkt het niet. Afstelling van de handrem vindt plaats met een moertje op het draadeind net zoals bij de handrem tussen de stoelen.
Het ziet er uit zoals op de foto’s en het werkt!