Heemsteedse sleuteldag - het vervolg -

Nieuws over de (altijd gezellige) evenementen van de Renault 4 Club

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando, evenementencommissie

Gebruikersavatar
otogazzi
Berichten: 698
Lid geworden op: za jun 28, 2003 2:00 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Heemsteedse sleuteldag - het vervolg -

Bericht: # 163828Bericht otogazzi »

Dit topic krijgt na 12 jaar toch weer een vervolg.

In 2004 toen we onze 4 kochten hebben we flink wat achterstalling onderhoud opgelost. ( zie de voorgaande pagina's
in 2005 ( of 2006, ik weet het niet precies meer, hebben we de achterbrug revisie gedaan.

zie:

http://www.otogazzi.com/achterbrug/achterbrug.html

Aangezien ik de afgelopen 10 jaar eigenlijk met veel andere dingen ben bezig geweest was het tijd om nu weer echt eens wat aan onderhoud te doen.
(Er is in de afgelopen 10 jaar wel onderhoud gedaan maar dat beperkte zich tot olie verversen et cetera, het vervangen van de startmotor, omdat die stuk was, V-snaar omdat die flink wat tanden kwijt was en remmen een beetje onderhouden/controleren)

De achteras is nog wel redelijk echter ik vond het nodig om een nog mooiere eronder te monteren.
De huidige is aan de uiteinde bij de silentblocks niet echt mooi meer.
Ik heb een mooi in Frankrijk gevonden, Twee zeer knappe remankerplaten gevonden en deze komen eronder.
Geeft ons ook mooi de gelegenheid om te kijken wat nu het restultaat is van het laswerk wat we 10 jaar geleden hebben uitgevoerd, en hoe het er nu uit ziet:


10 jaar terug:
Afbeelding

En zoals het er nu uitziet:
Afbeelding


Het ziet achter de gietijzeren achteras perfect uit. Blijkbaar hebben we het 10 jaar geleden nog niet zo slecht gedaan.


Het wordt dus een soort "heemsteedse sleuteldag deel III" maar dan nog weer effe uitgebreider.( want toen hebben we eigenlijk alleen de remmen en schokbrekers gedaan)

-Motor krijgt een grote beurt
-Alle vloeistoffen worden vervangen
-nieuwe schokbrekers
-nieuwe complete uitlaat
-Alle remdelen worden vervangen
-nieuwe radiator
-nieuw koppelingsplaat en druklager
-nieuwe spiegels(want die oude zit los in zijn behuizing en dat is irritant, plus ik ben bang dat het kapje bij het verwijderen in verband met het spuiten afbreekt)
-4x nieuwe deur rubbers
-zoals hierboven al geschreven, auto wordt opnieuw gespoten.

wordt vervolgd.
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
Plaats reactie