even voorstellen met een Spaanse F6

Nieuwe gebruikers van het forum..

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
sunnyside
Berichten: 27
Lid geworden op: za dec 11, 2021 7:44 pm
Locatie: Winterswijk / Ronda

even voorstellen met een Spaanse F6

Bericht: # 179917Bericht sunnyside »

Hallo allemaal.
Wij zijn sinds december 2021 de trotse eigenaar van een Spaanse R4 F6. We verblijven regelmatig in Spanje en zochten een auto voor dagelijks gebruik in de zomer in Nederland. Toen kwam het idee om een R4 te kopen; makkelijk onderhoud, relatief goedkoop en fun. Na een zoektocht in Nederland besloten in Spanje te gaan zoeken. Dat was meteen aanleiding om naar de meest verrassende plekken te reizen met onze camper. We hebben diverse hallen vol oude r4's, eenden en Mercedessen gevonden. Spanjaarden houden ook van oude autos en van flinke prijzen vragen aan buitenlanders.. Veel autos hier hebben of zout gehad aan de kust, of schade of zijn "perfect" opgeknapt, waarbij de normen toch niet zijn wat wij perfect noemen. Doorgaans veel nieuwe onderdelen en een dikke koek verf..

Uiteindelijk een F6 gevonden vrijwel op de Portugese grens, ver in het binnenland. 38 jaar in bezit van de eerste eigenaar en met minder dan 100.000 km. Dit is nooit zeker, maar de ITV documenten lijken dit te bevestigen. Hoe dan ook we zijn nog even in Spanje en hier wil ik alles nakijken en reviseren. Ook een volledige verfbehandeling en antiroest voordat de auto naar Nederland gaat.

Ik heb best de nodige ervaring met mechanisch en electrisch werk aan auto's en motoren, maar de R4 ken ik niet. Daarom ben ik heel blij met wat er al op het forum staat en eventueel vragen die ik nog ga stellen, want er zijn nu al wat dingen waar ik graag advies bij zou hebben. Mijn ervaring met plaatwerk uitdeuken en spuiten etc is beperkt tot een busje verf spuiten, maar daar zie ik een mooie uitdaging. Ik heb ook al een aantal zaken geleerd die ik op het forum zal delen, omdat het oplossingen zijn voor problemen die regelamtig gevraagd worden op het forum en waar ik denk ik nog enkele suggesties kan doen die ik niet eerder tegen ben gekomen.

Ik zal een draadje starten in het restauraties en projecten forum.

We hopen deze zomer wat mee te doen met activiteiten van de club, dus hopenlijk tot spoedig ziens.
Groeten, Maaike en Joop
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5135
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: even voorstellen met een Spaanse F6

Bericht: # 179940Bericht Bertje »

Ben benieuwd naar jullie ervaringen, Maaike en Joop. Ik heb het idee dat er de laatste jaren regelmatig Spaanse 4tjes naar Nederland komen. In elk geval zie ik nu af en toe eens een hoogdak F4 of F6 voorbij komen op Marktplaats of sociale media, dit was vroeger niet het geval.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: even voorstellen met een Spaanse F6

Bericht: # 179943Bericht Hanz »

Altijd leuk, weer een Spaanse 4 in Nederland. Ik heb er zelf 2 en een website www.allez-y.info met de nodige informatie over Spaanse R4
Plaats reactie