Hernieuwde kennismaking

Nieuwe gebruikers van het forum..

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
martijn lagerweij
Berichten: 74
Lid geworden op: do okt 24, 2002 2:00 am
Locatie: Oosterbeek

Hernieuwde kennismaking

Bericht: # 177671Bericht martijn lagerweij »

Martijn Lagerweij, liefhebber, autotechnicus

Tijdens mijn studententijd twee 4tjes gekregen en uit deze er een rijdend gemaakt. Hierna een F4, F6, met 1400 tx, alpine motoren, 5 bakken etc. Eindeloos gesleuteld in koude loodsen met een baco en schroevendraaier en paar guldens.

Na een stilte van 17 jaar eindelijk weer in de weer met renaultjes. Genoeg verzameld in de tijd.
Naast een 4, wat 5 alpines is er 7 jaar geleden op doortocht door frankrijk een Renault 6 aangeboden. Gratis op te halen. Een compleet verweerde verwaarloosde uitgewoonde R6 uit 1971. Maar met een puntgaaf chassis. Die was ik nog nooit tegen gekomen.

Afbeelding

De afgelopen jaren een huis gebouwd in het mooie Oosterbeek. Eindelijk de zo gewenste verwarmde kelder onder mijn huis waar het heerlijk klussen is en ik zomaar even een uurtje kan sleutelen. De renault 6 is na een jaar restaureren eindelijk klaar. Werkelijk alles heb ik los gehad, schoon gemaakt en gerestaureerd. Veel bloed, zweet en veel te veel euros later is hij bijna klaar om naar de keuring te gaan en hopelijk straks te bewonderen op een van de vele leuke dagen bij de club.

Afbeelding

Ik ben nog op zoek naar meer mensen die een R6 hebben in Nederland. Vooral dan ook onderdelen........

Groet

Martijn Lagerweij
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Hernieuwde kennismaking

Bericht: # 177672Bericht Bertje »

Mooi verhaal, Martijn, en het is weer een mooi karretje geworden, die R6!
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
R1126 Beige Sahara
Berichten: 168
Lid geworden op: ma mei 28, 2018 10:01 am

Re: Hernieuwde kennismaking

Bericht: # 177676Bericht R1126 Beige Sahara »

Complimenten!

Zijn er foto's van het restauratie traject?

Hoe heb je het (puntgave) chassis nu behandeld?
martijn lagerweij
Berichten: 74
Lid geworden op: do okt 24, 2002 2:00 am
Locatie: Oosterbeek

Re: Hernieuwde kennismaking

Bericht: # 177683Bericht martijn lagerweij »

Avond!

Leuk dat je het vraagt. Heb bijna geen foto's........

Heb het chassis alleen in de rx5 en rx10 gezet. Ik ga nooit meer naar buiten als het regent.....

Hele auto is gespoten en heb alleen het spuiten en de stoelen en bank weggebracht voor restauratie. Paar foto'tjes....
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Hernieuwde kennismaking

Bericht: # 177685Bericht Hanz »

Lagerweij van de windturbines?
martijn lagerweij
Berichten: 74
Lid geworden op: do okt 24, 2002 2:00 am
Locatie: Oosterbeek

Re: Hernieuwde kennismaking

Bericht: # 177687Bericht martijn lagerweij »

was het maar waar...

Das Lagerwey ipv weij
Gebruikersavatar
JohanE
Berichten: 45
Lid geworden op: vr dec 11, 2020 6:26 pm
Locatie: Meppel

Re: Hernieuwde kennismaking

Bericht: # 177692Bericht JohanE »

Mooi project! Enig idee hoeveel uren je 'verstookt' hebt?
R4 - R1126 - 839-06 - 907 uit 1975
R1126 Beige Sahara
Berichten: 168
Lid geworden op: ma mei 28, 2018 10:01 am

Re: Hernieuwde kennismaking

Bericht: # 177695Bericht R1126 Beige Sahara »

martijn lagerweij schreef: di feb 16, 2021 10:08 pm Avond!

Leuk dat je het vraagt. Heb bijna geen foto's........

Heb het chassis alleen in de rx5 en rx10 gezet. Ik ga nooit meer naar buiten als het regent.....

Hele auto is gespoten en heb alleen het spuiten en de stoelen en bank weggebracht voor restauratie. Paar foto'tjes....


Afbeelding


Heb je ook de losse delen van de wielophanging alleen behandeld met RX5/10?

Vooraf gestraald? Of wellicht alleen geschuurd?
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Hernieuwde kennismaking

Bericht: # 177696Bericht Bertje »

Leuke foto's! En mooie ruimte om in te werken!
Zie ik goed dat je de koets hebt laten spuiten toen deze eenmaal weer op t chassis stond?
Verder zie ik aardig wat motoren en versnellingsbakken op schap staan, maar je hebt dus voor de originele Billancourt en split-bak gekozen?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
martijn lagerweij
Berichten: 74
Lid geworden op: do okt 24, 2002 2:00 am
Locatie: Oosterbeek

Re: Hernieuwde kennismaking

Bericht: # 177716Bericht martijn lagerweij »

Heerlijke ruimte. Realiseer me dat ik echte bofkont ben. Tis onder het huis, 9 meter breed en 6 meter diep. Vloerverwarming....

Heb in de coronatijd veel tijd kunnen besteden. Denk zon 20 uur per week en dan 20 weken met hier en daar een hele week (kerst). Denk wel 500 uur in totaal.

Allerbeste koop en gereedschap bleek mijn ultrasoon machine te zijn. Die heb ik letterlijk en figuurlijk versleten. Was groot genoeg om zelfs de cilinderkop er in te gooien. Heb halve auto er in gehad.

Ik heb alles laten stralen en in de hardlak laten zetten. Dat is mooi en duurzaam.

Spuiten heb ik inderdaad laten doen met koets erop. Wel zijn deuren, spatborden en alles wat eraf kon apart gespoten.

De stelling die je ziet zijn allen alpine en alpine motoren. 3 alpine en 2 alpine turbo motoren en versnellingsbakken. Ook nog een TX 5 bak. Toen ik nog student was heb ik heeeeel veel verzameld. Das inmiddels 17 jaar geleden. Heb nog veel plannen......

De 6 moest echt origineel blijven. Das voor mij ook voor het eerst en eerlijk gezegd best moeilijk. Als je echt voor origineel gaat is het echt veel zoek en speurwerk...
Stephan
Berichten: 102
Lid geworden op: do jul 16, 2020 11:10 pm

Re: Hernieuwde kennismaking

Bericht: # 177719Bericht Stephan »

mooi hoor! mijn herinnering met n 6 is niet meer dan als leenauto op het moment dat de 18 van mijn ouders in de garage stond. voeten werden nat toen het regende....
Lekker koesteren
Plaats reactie