't Zeeuwse is weer wat mooier geworden
Geplaatst: do jul 23, 2020 4:28 pm
Hallo,
Zoals mijn profiel al doet vermoeden is mijn naam Stephan woonachtig in de zak van Zuid-Beveland (dus onder Goes). Vorige week ging ik kijken naar een rood 4tje bij een handelaar in Heerde. Uiteindelijk laten staan en op de terugweg een toeristische uitstapje richting Wageningen gemaakt voor wat kwaliteitsvergelijk met een op de foto vergelijkbaar (maar wel beige) exemplaar. Deze bleek dramatisch veel beter aan carrosserie en best nieuw laswerk gedaan was aan chassis. Bij de rode was het eerder andersom waarbij het laswerk aan de carrosserie nog gedaan moest worden + veel (heel lelijk) laslapwerk was gedaan. De potentie was duidelijk, de hoeveelheid werk ook.
Ik heb de beige meegenomen na wat uitwisseling van interieur en verzamelen van missende onderdeeltjes. Is hij perfect? Nee. Hij heeft een tijd stil gestaan is me verteld. Motortechnisch moest hij goed zijn, qua laswerk niks 'structureels' en qua carrosserie hard, maar niet overal roestvrij. Gewoon leuk rijden bij mooi weer dus.
Stand van zaken:
- gaspedaal moet vervangen worden, want deze schrankt (woord gepikt van ander topic in dit forum ). Aan de motorruimte zijde is ie vastgemaakt met tie-wraps. Als iemand er nog 1 heeft in goed toestand hoor ik het graag.
- stationair toerental is te hoog wat gedeeltelijk te wijten is aan de gaspedaalstand en misschien ook aan de tie-wrap in de motorruimte.
- kmteller kabel kapot
- hij blijft koud niet lopen met choke en hij blijft warm niet lopen zonder een beetje choke.
- achterhoekjes links en rechts doorgeroest in de kofferbak
- Bandjes tzt vernieuwen. Niks ouder dan 2011.
- Het donkerblauwe twingo linnen dakje heeft 2 gaatjes. Iemand een idee hoe dat netjes te fatsoeneren?
- Heel vies van binnen
- Heel vies van buiten
Korte termijn:
- oliewissel.
- lag de 1e dag veel olie onder komend van de onderste helft van het blok in de buurt van de brandstof opvoerpomp. Gisteren schoongemaakt en na een ritje van 50 km nog niks eronder dus waar dat dan weer vandaan kwam.... Inmiddels hangt er weer wat onder. Foto ervan zit erbij. Iemand een idee wat de oorzaak is?
- interieurtje goed reinigen
- exterieur goed reinigen
- motorruimte goed schoonmaken
- het is het goede moment qua banden vervangen om ook over een velgenwissel na te denken. Wat is de richtlijn voor fatsoenlijke prijs voor alpine turbo velgen die recht en toonbaar zijn maar niet in nieuwstaat?
Tips e.d. zijn welkom
groet,
Stephan
P.S. foto's uploaden lukt me niet dus mailtje gestuurd naar de moderator(s). Die volgen dus nog edit, fotos zijn gelukt.
Zoals mijn profiel al doet vermoeden is mijn naam Stephan woonachtig in de zak van Zuid-Beveland (dus onder Goes). Vorige week ging ik kijken naar een rood 4tje bij een handelaar in Heerde. Uiteindelijk laten staan en op de terugweg een toeristische uitstapje richting Wageningen gemaakt voor wat kwaliteitsvergelijk met een op de foto vergelijkbaar (maar wel beige) exemplaar. Deze bleek dramatisch veel beter aan carrosserie en best nieuw laswerk gedaan was aan chassis. Bij de rode was het eerder andersom waarbij het laswerk aan de carrosserie nog gedaan moest worden + veel (heel lelijk) laslapwerk was gedaan. De potentie was duidelijk, de hoeveelheid werk ook.
Ik heb de beige meegenomen na wat uitwisseling van interieur en verzamelen van missende onderdeeltjes. Is hij perfect? Nee. Hij heeft een tijd stil gestaan is me verteld. Motortechnisch moest hij goed zijn, qua laswerk niks 'structureels' en qua carrosserie hard, maar niet overal roestvrij. Gewoon leuk rijden bij mooi weer dus.
Stand van zaken:
- gaspedaal moet vervangen worden, want deze schrankt (woord gepikt van ander topic in dit forum ). Aan de motorruimte zijde is ie vastgemaakt met tie-wraps. Als iemand er nog 1 heeft in goed toestand hoor ik het graag.
- stationair toerental is te hoog wat gedeeltelijk te wijten is aan de gaspedaalstand en misschien ook aan de tie-wrap in de motorruimte.
- kmteller kabel kapot
- hij blijft koud niet lopen met choke en hij blijft warm niet lopen zonder een beetje choke.
- achterhoekjes links en rechts doorgeroest in de kofferbak
- Bandjes tzt vernieuwen. Niks ouder dan 2011.
- Het donkerblauwe twingo linnen dakje heeft 2 gaatjes. Iemand een idee hoe dat netjes te fatsoeneren?
- Heel vies van binnen
- Heel vies van buiten
Korte termijn:
- oliewissel.
- lag de 1e dag veel olie onder komend van de onderste helft van het blok in de buurt van de brandstof opvoerpomp. Gisteren schoongemaakt en na een ritje van 50 km nog niks eronder dus waar dat dan weer vandaan kwam.... Inmiddels hangt er weer wat onder. Foto ervan zit erbij. Iemand een idee wat de oorzaak is?
- interieurtje goed reinigen
- exterieur goed reinigen
- motorruimte goed schoonmaken
- het is het goede moment qua banden vervangen om ook over een velgenwissel na te denken. Wat is de richtlijn voor fatsoenlijke prijs voor alpine turbo velgen die recht en toonbaar zijn maar niet in nieuwstaat?
Tips e.d. zijn welkom
groet,
Stephan
P.S. foto's uploaden lukt me niet dus mailtje gestuurd naar de moderator(s). Die volgen dus nog edit, fotos zijn gelukt.