even voorstellen

Nieuwe gebruikers van het forum..

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Sunra
Berichten: 60
Lid geworden op: wo mei 08, 2019 7:51 am

even voorstellen

Bericht: # 173558Bericht Sunra »

Hallo.
Mijn naam is Jaap Binnerts, en sinds kort de eigenaar van een ( Spaanse) 1987 R4 Tl ( 1108 cc) De reden van de keuze voor een R4 waren 1e Ik heb weinig met moderne auto,s , Eerder had ik al eens een op de Citroen 2cv gebaseerde Lomax 223. 2e Voor ons huis in Spanje zocht ik een leuke, praktische auto, bij voorkeur een klassieker zijn, maar wel geschikt voor dagelijks gebruik. Tot voor kort had ik hier in Spanje een Peugeot Partner 2.0 diesel. Voor mij een heel fijne, praktische auto. Helaas moeten in Spanje diesel furgeons ( bestelwagens) ouder dan 10 jaar hier iedere 6 ( ZES) maanden ITV ( apk) gekeurd worden. Anders dan in Nederland kan dat niet bij iedere APK garage, maar uitsluitend bij een toegelaten ITV station. Voor mij is dat OF Malaga ( 25 minuten rijden, maar heel klant onvriendelijk en keuren iedere oude diesel regelmatig af op emissie waarden. OF ik moet naar Mijas, 45 minuten rijden, maar daar zijn ze iets minder streng. Na 3 a 4 keer een herkeuring op emissie, heb ik de Partner verkocht,Er moest wel een andere auto komen, waar ook onze 3 honden in vervoerd kunnen worden. Ook vangen we regelmatig fosterhonden op. Daarmee viel de 2cv af ( besteleend is een furgeon, moet ook iedere 6 maanden, evenals de Renault F6) De R4 is voor ons een heel plezierige auto "voor erbij" ( 2e auto is een Fiat Panda 2015) Na enig zoekwerk vond ik een geschikte R4. ( mocht iemand vd club in Spanje gaan kijken naar een R4,...duik direct ONDER de auto en check het onderstel.) Spuitwerk in Spanje is vgl met Nederland erg goedkoop. Ik heb zeker 6 a 7 R4,s gezien met een 100% strak koetswerk. op een totaal verrot onderstel!!
Sunra
Berichten: 60
Lid geworden op: wo mei 08, 2019 7:51 am

Re: even voorstellen

Bericht: # 173559Bericht Sunra »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: even voorstellen

Bericht: # 173562Bericht Hanz »

keurig!
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: even voorstellen

Bericht: # 173568Bericht Bertje »

Sunra schreef: di aug 06, 2019 12:35 pm mocht iemand vd club in Spanje gaan kijken naar een R4,...duik direct ONDER de auto en check het onderstel.) Spuitwerk in Spanje is vgl met Nederland erg goedkoop. Ik heb zeker 6 a 7 R4,s gezien met een 100% strak koetswerk. op een totaal verrot onderstel!!
Dat had ik eerder andersom verwacht. Op de sloop in Frankrijk heb ik vaak totaal gebutste en door de zon verweerde viertjes gezien met een onderstel zo strak dat de tranen bijna in je ogen schieten.

Dat gezegd hebbende vind ik dat je een mooi wagentje hebt gescoord!
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Sunra
Berichten: 60
Lid geworden op: wo mei 08, 2019 7:51 am

Re: even voorstellen

Bericht: # 173571Bericht Sunra »

Dag Bertje. Ik denk dat dit te maken heeft met de "Spaanse manier" van restaureren. Dus even snel op het oog de boel strak maken, maar verder "met de franse" slag. ( mijne heeft wat bijgespoten plaatwerk, waarvan ik wilde dat de vorige eigenaar dat beter niet gedaan had ) Hoewel het hier ( omgeving Malaga) erg droog is, is het wel zo dat ALS het regent, dat direct met tropisch aandoende bakken tegelijk uit de hemel komt. s,Winters kan dan ook het vochtigheidsgehalte best hoog worden. Dan kan ook het cassis van het R4tje na ruim 30 jaar wel eens aan corrosie onderhevig worden. Hangt ook erg af, waar en hoe de auto hier in Spanje gestalt is natuurlijk. Wat jij beschrijft, kan je hier overigens ook tegenkomen. Volledig door zon ( UV) kapotgebarsten bekleding , interieur en dashboard. Bij de mijne moeten de deurrubbers ECHT nu vervangen worden. Voor geinteresseerden, Ik weet in Barcelona een perfect gerestaureerde gele 1985 R4 te koop ( voor Spaanse begrippen met € 5500 niet echt de voordeligste (( en echt Spaans, er kan ook niet over worden onderhandeld)) maar zowel body als onderstel als nieuw!! Ik had wel interesse, maar hij had helaas voor mij de 850 cc motor, die mij voor hier in de bergen toch wat te licht is. Mocht iemand interesse hebben, ik kan voor meer foto,s zorgen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie