Hee hallo!
Een paar jaar geleden ben ik hier enthousiast lid geworden, maar heb er nooit veel mee gedaan. Toch is het vierus blijven kriebelen en ga ik nu toch een viertje kopen!
Ik heb mijn oog laten vallen op dit schatje, en omdat hij in de buurt staat heb ik er gelijk een rondje in gereden: dat beviel heel goed! Nadat ik bij een andere auto heb gekeken bleef dit toch favoriet.
Het wordt mijn eerste auto ooit en heb er nog niet veel verstand van, dus ik heb hier en daar om wat advies gevraagd, waarvan één van de adviezen was: vraag het op dit forum .
De binnenkant ziet er nog keurig uit, de motor loopt prima, de km-stand is rond de 250k, maar onder de auto zitten wel wat roestplekken. Laat ik maar gelijk met deze voorstel-post met de deur in huis vallen: Hoeveel werk is het om dit aan te (laten) pakken? Ik heb wel wat budget, maar zelf geen werkplaats en/of verstand maar wél zin om wat te leren
Dit zijn de foto's:
Voorstellen en vraagje
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Voorstellen en vraagje
Wat je ziet aan roest is waarschijnlijk maar een klein gedeelte van wat er werkelijk aan de hand is
Als je dat moet laten doen zou ik naar een betere op zoek gaan
Uitlaat is ook op een originele manier vastgemaakt dat geeft volgens mij aan dat de auto niet echt serieus onderhouden is
Wees geduldig en zoek een betere op
Als je dat moet laten doen zou ik naar een betere op zoek gaan
Uitlaat is ook op een originele manier vastgemaakt dat geeft volgens mij aan dat de auto niet echt serieus onderhouden is
Wees geduldig en zoek een betere op
-
- Berichten: 168
- Lid geworden op: ma mei 28, 2018 10:01 am
Re: Voorstellen en vraagje
Sluit me er bij aan. En behalve het plaatwerk is de techniek na 250k ook vast wel aan grondige revisie toe.
Re: Voorstellen en vraagje
Helaas kan ik ook niks positievers toevoegen.
Dit vraagt om een totaalrestauratie van het chassis. Op de foto waar die zelfgeknutselde uitlaatophanging zichtbaar is, is ook te zien dat de zijkant van de balk rot is. Koets en chassis zullen dus gescheiden moeten worden. Ik heb zelf meerdere viertjes gerestaureerd en alles valt te repareren, maar dit is dus echt niet in een paar weekendjes gefixt.
Dit vraagt om een totaalrestauratie van het chassis. Op de foto waar die zelfgeknutselde uitlaatophanging zichtbaar is, is ook te zien dat de zijkant van de balk rot is. Koets en chassis zullen dus gescheiden moeten worden. Ik heb zelf meerdere viertjes gerestaureerd en alles valt te repareren, maar dit is dus echt niet in een paar weekendjes gefixt.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd