Ons eerste viertje...

Nieuwe gebruikers van het forum..

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
4renault
Berichten: 22
Lid geworden op: wo okt 08, 2014 8:51 pm

Ons eerste viertje...

Bericht: # 152894Bericht 4renault »

Het heeft 40 jaar geduurd, maar nu is het eindelijk zover. We, mijn vader en ik, hebben samen een viertje gekocht. Een witte GTL uit 1984. Nog een paar dagen en dan gaan we hem halen. Leuk hoor, een origineel in Nederland geleverde auto. Deze oude dame heeft wel de nodige aandacht nodig die we samen zullen gaan geven. We gaan er iets moois van maken.

Vroeger vaak zat meegereden met mijn vaders Renault R4 F4 bestel en met mijn moeders Renault R4 F6 Combi. Je kent het wel, als je nichtjes vroeger vroegen met welke auto worden we naar school gebracht en het was mijn moeders beurt, dan deden we allemaal een armbeweging als Lee Towers: "We gaan met die auto!".

Ik verwacht in de toekomst mezelf vaker op dit forum terug te vinden. Wellicht tot later. In ieder geval bedankt voor alle interessante informatie.

Gerard
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Ons eerste viertje...

Bericht: # 152929Bericht R4F6GTX Automaat »

Gefeliciteerd, enne, we houden hier van foto's...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Re: Ons eerste viertje...

Bericht: # 152955Bericht schoapke »

jeps sluit ik me bij aan. Gefeliciteerd met de aanschaf (beer)
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
4renault
Berichten: 22
Lid geworden op: wo okt 08, 2014 8:51 pm

Re: Ons eerste viertje...

Bericht: # 175291Bericht 4renault »

Het heeft even geduurd, maar het project is afgerond. We dachten eerst even wat laswerk verrichten en klaar. Nee dus. Gedurende ruim 4 jaar hebben we het viertje helemaal gestript, de koets van het chassis gehaald van en alles gerestaureerd en netjes gemaakt. Nu is ie weer als nieuw, of misschien wel nog beter dan nieuw.

Na aanschaf:
Afbeelding

Na restauratie:
Afbeelding

Het enige wat nog moet gebeuren is de kieren dichten (kitten) tussen de spatborden en de koets. Weet nog niet met wat, maar dat ga ik proberen op het forum te vinden.
Plaats reactie