Even voorstellen

Nieuwe gebruikers van het forum..

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht: # 179225Bericht Hanz »

Ik vroeg me ook al af of bestelletjes ooit origineel met vaste lange ruit zijn geleverd - ik denk het niet. En inderdaad, de zijkant wordt best slap als je geen versteviging hebt
hbs
Berichten: 53
Lid geworden op: za aug 28, 2021 9:08 pm

Re: Even voorstellen

Bericht: # 179226Bericht hbs »

dat slappe valt mee omdat er rondom het ruit niet veel metaal meer overblijft
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Even voorstellen

Bericht: # 179227Bericht Bertje »

Die kan ik niet volgen, hoe minder carrosserie er overblijft, hoe minder stevigheid.

Druk maar eens tegen zo'n zijruit aan, uit ervaring weet ik dat die enkele cm's kan inveren. Dat is de ruit die beweegt tov het rubber, maar ook de volledige zijwand die wat inveert door het ontbreken van genoemde verstevigingsspijl. Er is prima mee te rijden, hoor, maar het is toch echt minder vormvast dan mét spijl.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
dick holtrop
Berichten: 1283
Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
Locatie: frentsjer
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht: # 179228Bericht dick holtrop »

Ik heb 2 X f4 1 met schuiframen de andere met dichte ramen. Beide zijn origineel
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.

niet omdat het moet maar omdat het kan
Gebruikersavatar
dick holtrop
Berichten: 1283
Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
Locatie: frentsjer
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht: # 179229Bericht dick holtrop »

Ik bedoel vaste ramen. Zaten oorspronkelijk in een f4 zonder girafon
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.

niet omdat het moet maar omdat het kan
hbs
Berichten: 53
Lid geworden op: za aug 28, 2021 9:08 pm

Re: Even voorstellen

Bericht: # 179232Bericht hbs »

ik zal proberen uit te leggen wat ik bedoel met hoe minder metaal : ik bedoel het metaal wat overblijft voordat het bijvoorbeeld een bocht maakt ( voor /achter ) het raam , of het stuk tussen de boven kant van het ruit en de dakrand.
op de 2 foto's kan je goed zien wat ik bedoel
Afbeelding

Afbeelding
hbs
Berichten: 53
Lid geworden op: za aug 28, 2021 9:08 pm

Re: Even voorstellen

Bericht: # 179233Bericht hbs »

bij die lichte kleur zie je dat er meer metaal zit voor dat er van vorm wordt veranderd. dat zal een stuk slapper zijn ( zonder versteviging ) dan bij die donkeren.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht: # 179234Bericht Hanz »

Ik ben het met Bertje eens. Uit constructie-technisch oogpunt is het geheel veel stijver met spijl of frame. Dat een plaat glas misschien stijver is dan een plaat dun metaal doet daar niets aan af, de rubber verbinding maakt dat het vrij slap is.

Bestelletjes met een lange vaste ruit stonden nooit in de folders, maar net als de halve dodemansruitjes waren die een optie. Ik heb wel eens geteld in mijn verzameling Spaanse ansichtkaarten: een ruime meerderheid van de bestelletjes had zo'n half ruitje.
hbs
Berichten: 53
Lid geworden op: za aug 28, 2021 9:08 pm

Re: Even voorstellen

Bericht: # 179237Bericht hbs »

oke dus als de auto een optie heeft is hij niet origineel zeg jij. en natuurlijk ben ik het met bert eens dat hij met spijl stijver is ,ik zei alleen dat het best mee valt
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht: # 179239Bericht Hanz »

Tsja, dat is een beetje een definitiekwestie. Wat ik bedoel te zeggen is dat ze niet met een vaste ruit de Billancourt-fabriek uit kwamen rollen, en er is denk ik iets voor te zeggen om 'origineel' te noemen wat toen in de folders stond - en die heb ik allemaal :-) Maar dan zou je Plein Airs en Sinpars ook niet origineel mogen noemen. Ik weet niet of Renault zelf die lange ruiten leverde, maar je kon ze in ieder geval via derden aanschaffen ('2 vitrages très grand modèle'). Het was dus in ieder geval een 'accessoire d'époque' en als zodanig interessant.
Afbeelding
hbs
Berichten: 53
Lid geworden op: za aug 28, 2021 9:08 pm

Re: Even voorstellen

Bericht: # 179403Bericht hbs »

vraagje : ik heb 2 motorkappen liggen 1 met een rooster onder de grill en de ander zonder rooster waarom dat verschil is dat het bouwjaar of het model ? g (beer) roetjes henk
hbs
Berichten: 53
Lid geworden op: za aug 28, 2021 9:08 pm

Re: Even voorstellen

Bericht: # 179573Bericht hbs »

is er toevallig iemand met een f4 die in de buurt van amsterdam of haarlem woont
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht: # 179574Bericht Hanz »

Hoezo?
hbs
Berichten: 53
Lid geworden op: za aug 28, 2021 9:08 pm

Re: Even voorstellen

Bericht: # 179575Bericht hbs »

ik wil ff onder de motorkap gluren om te kijken hoe het bij een ander zit
hbs
Berichten: 53
Lid geworden op: za aug 28, 2021 9:08 pm

Re: Even voorstellen

Bericht: # 179583Bericht hbs »

was dat hoezo? alleen uit nieuwsgierigheid of woon je in de buurt ?
Plaats reactie