demonteren (voor) stoelen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Sunra
Berichten: 60
Lid geworden op: wo mei 08, 2019 7:51 am

demonteren (voor) stoelen

Bericht: # 178965Bericht Sunra »

Voor het opnieuw -zelf-bekleden van de stoelen van mijn 1986 (Fasa) R4, zou ik de voorstoelen willen demonteren. Ik zie echter niet zo snel bij de auto, hoe dat het eenvoudigste te doen . Ze moeten toch makkelijk van de rails afgehaald kunnen worden? Ook in de Haynes, vraagbaak en op internet heb ik nog geen informatie kunnen vinden. Wie weet hoe de voorstoeltjes van de rails af gehaald worden?
Gebruikersavatar
RiesDee
Berichten: 26
Lid geworden op: zo sep 08, 2019 1:52 pm
Locatie: West-Brabant

Re: demonteren (voor) stoelen

Bericht: # 178966Bericht RiesDee »

Laatst heb ik voorstoelen van uit mijn F4 uit gehaald. Makkelijkste is de stoel met de rails te demonteren. Aan de voorzijde zitten 2 bouten aan het begin van de rails en 2 bouten aan de achterzijde aan het einde van de rails. Eerst de stoel naast de achterste stand schuiven en de bouten voor helemaal losdraaienen apart houden, daarna de stoelen naar voren schuiven (niet van de rails af!) en de twee achterste bouten losdraaien en apart houden. De stoel kan nu uit de auto worden gehaald. Weer monteren is een kwestie van hetzelfde werk in omgekeerde volgorde en natuurlijk de bouten vast draaien.
R4 TL Savane - 1989
R4F4 ex La Poste - 1985
Sunra
Berichten: 60
Lid geworden op: wo mei 08, 2019 7:51 am

Re: demonteren (voor) stoelen

Bericht: # 178967Bericht Sunra »

RiesDee schreef: di jul 20, 2021 6:58 pm Laatst heb ik voorstoelen van uit mijn F4 uit gehaald. Makkelijkste is de stoel met de rails te demonteren. Aan de voorzijde zitten 2 bouten aan het begin van de rails en 2 bouten aan de achterzijde aan het einde van de rails. Eerst de stoel naast de achterste stand schuiven en de bouten voor helemaal losdraaienen apart houden, daarna de stoelen naar voren schuiven (niet van de rails af!) en de twee achterste bouten losdraaien en apart houden. De stoel kan nu uit de auto worden gehaald. Weer monteren is een kwestie van hetzelfde werk in omgekeerde volgorde en natuurlijk de bouten vast draaien.
Hoi RiesDee. Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik het zo gaat lukken. Ik dacht dat het makkelijker was, de stoelen van de rails te halen,( wat mij dus niet lukte) Ik ga eens kijken of de hele rails makkelijk loskomt. Bedankt.
Plaats reactie