Wielbasis r4 GTL

Maten, inhouden, veelgestelde vragen, aankoopadvies, kleurcodes, motorcodes, versnellingsbakcodes, links naar nuttige info

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Wielbasis r4 GTL

Bericht: # 66307Bericht roberto »

Weet iemand of er verschil is tussen het hard van het voorwiel en achterwiel ten opzichte van Links en rechts, zoja hoeveel? bij R16 is dat wel het geval.
Gebruikersavatar
RenaultVierWiel
Berichten: 105
Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am

Re: Wielbasis r4 GTL

Bericht: # 66309Bericht RenaultVierWiel »

roberto schreef:Weet iemand of er verschil is tussen het hard van het voorwiel en achterwiel ten opzichte van Links en rechts, zoja hoeveel? bij R16 is dat wel het geval.
Wielbasis:
links 2401mm
rechts 2449mm

Dit volgens opgave in het Autohandboek Renault 4
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Bericht: # 66312Bericht roberto »

Bedankt!!

Mijn vriendin vond dat ze tijdens het rijden te dicht bij de grond zat, eerst dacht ik aan overgewicht maar dat was het niet, het probleem was erger de zwingarm deze ben ik nu aan het vernieuwen vandaar de maten nogmaals bedankt.
Michelke
Berichten: 175
Lid geworden op: ma apr 25, 2005 12:34 am
Locatie: Sauda - Noorwegen

Bericht: # 66317Bericht Michelke »

Goh, is 't echt zo?
Waarom is dat? Merk je het goed wanneer die afstanden anders zijn? Ik heb 't nog nooit opgemeten
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 66325Bericht jbeekmann »

De afstanden zijn verschillend omdat de 4 en de 16 torsiestaafvering hebben waarbij de staven voor de achterwielen overdwars liggen. Aangezien ze moeilijk bovenop elkaar kunnen liggen liggen ze achter elkaar en dan wordt de wielbasis aan de ene zijde automatisch langer dan aan de andere.
Maar wat dat nu met hoog/laag zitten en overgewicht te maken heeft...?? :-?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Bericht: # 66329Bericht roberto »

jbeekmann schreef:De afstanden zijn verschillend omdat de 4 en de 16 torsiestaafvering hebben waarbij de staven voor de achterwielen overdwars liggen. Aangezien ze moeilijk bovenop elkaar kunnen liggen liggen ze achter elkaar en dan wordt de wielbasis aan de ene zijde automatisch langer dan aan de andere.
Maar wat dat nu met hoog/laag zitten en overgewicht te maken heeft...?? :-?
Ik dacht eerst aan overgewicht toen bleek de zwingarm doorgeroest te zijn deze heb ik op de zetbank nieuw gemaakt bij het monteren is het makkelijk dat je de wielbasis weet anders loop je de kans dat hij naar links of naar rechts trekkende neigingen gaat vertonen zodoende.
Plaats reactie