Lange bak en/of sterker blok in een F6?

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
dick holtrop
Berichten: 1283
Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
Locatie: frentsjer
Contacteer:

Re: Lange bak en/of sterker blok in een F6?

Bericht: # 169042Bericht dick holtrop »

zie eens op kramp.com en dan zoeken chokekabel.
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.

niet omdat het moet maar omdat het kan
Gebruikersavatar
maartenbokslag
Berichten: 131
Lid geworden op: ma aug 19, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Re: Lange bak en/of sterker blok in een F6?

Bericht: # 170109Bericht maartenbokslag »

Ik zal nog maar even terugkomen op het item.
Via Kramp enzo kun je standaard chokekabels kopen, maar die hebben geen elektrisch contact om het lampje op het dashboard aan te sturen. Omdat er ook mensen in mijn auto rijden die weinig begrijpen van chokes wil ik dat dat lampje werkt.
Via internet een extra lange originele Renault kabel kunnen kopen, kost wel iets van 40 euro. Tevoren heb ik per mail gevraagd hoe lang de kabel is.
Met een andere gaskabel (van de fietsenmaker) helemaal links om de carburateur heen gelegd, in een wijde lus, zodat de gasklepbediening van de R5 op het klepdeksel gebruikt kan worden. Werkt nu perfect.

Omdat ik het grote luchtfilterhuis van de R5 lelijk vond heb ik enkel de onderzijde daarvan gebruikt, dat heb je nodig voor de 32 mm carburateur. Daar het oude FASA luchtfilterhuis met wat kit en boutjes op gemonteerd. Ziet er pico bello uit.

De auto rijdt nu ongeveer 1 op 15 tot 15,5, we zijn met drie man erin en aanhanger erachter, dus heel veel bagage, naar Franrkijk geweest en dat ging prima. Niet supersnel, maar 100 rijden zonder probleem en helling op lukte altijd in zijn 3. En met de lange bak lekker stil!

nogmaals dank voor alle tips,
Maarten
PS: zoek nog twee nette voorstoelen of bekledingen R4.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Antieke fietsen zijn ook mooi!
http://www.antique-bicycles.net" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5133
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Lange bak en/of sterker blok in een F6?

Bericht: # 170118Bericht Bertje »

Ziet er uitstekend uit, Maarten!
Zie ik daar bij jou nou een hulpveer voor het gaspedaal?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
maartenbokslag
Berichten: 131
Lid geworden op: ma aug 19, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Re: Lange bak en/of sterker blok in een F6?

Bericht: # 170120Bericht maartenbokslag »

Tsja, ik heb geen veer toegevoegd ofzo. Er zit er een op het kleppendeksel en een bij het schutbord om het pedaal op spanning te houden. Maar zoals gezegd: die zaten er al.
Antieke fietsen zijn ook mooi!
http://www.antique-bicycles.net" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie