Wie wil helpen afstellen (fine-tuning) omg. Zeist?

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
fourgonette
Berichten: 28
Lid geworden op: ma jan 19, 2015 10:45 pm

Wie wil helpen afstellen (fine-tuning) omg. Zeist?

Bericht: # 163726Bericht fourgonette »

Hallo,

Nadat ik de motor uit mijn R4 f4 (1987 - 1100cc) opnieuw heb ingebouwd heb ik er in de afgelopen 1,5 jaar meer dan 30.000km mee gereden. Hij loopt over het algemeen genomen aardig. Toch blijf ik wat moeite hebben om deze echt helemaal lekker afgesteld te krijgen.

Mijn vraag is: wie heeft de technische kennis in huis om eens met mij mee te kijken naar de ontsteking (deze afstellen met stroboscoop) en ook de vervroeging goed zetten.
De carburateur heb ik onlangs uitgebreid gereinigd en het gasklep-asje speling vrij gekregen maar wanneer ik aan de mengselstelschroef draai (met 1100 toeren) heeft dit met deze carburateur altijd weinig tot geen effect.

Hij is technisch leuk in orde, verwacht dus niet dat ik een gaar sleutelobject meeneem. Nieuw luchtfilter, kabels, rotor etc allemaal in orde. Ik woon in omgeving Zeist en kom met alle plezier een keer langs bij iemand die het ziet zitten eens met mij mee te kijken.

Alvast bedankt! :D
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Wie wil helpen afstellen (fine-tuning) omg. Zeist?

Bericht: # 163727Bericht Bertje »

Ik wil je graag een keer helpen, maar woon misschien wat te ver weg (regio Eindhoven). Heb meerdere viertjes, ook met custom motoren (1400cc), weet mijn weg dus wel in het kloppend krijgen van configuraties/afstelwerk.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
fourgonette
Berichten: 28
Lid geworden op: ma jan 19, 2015 10:45 pm

Re: Wie wil helpen afstellen (fine-tuning) omg. Zeist?

Bericht: # 163736Bericht fourgonette »

@Bertje, leuk dat je er voor open staat mij eens te helpen. Eindhoven is inderdaad niet heel erg in de buurt maar ik kom er vast een keer in de buurt. Ik stuur je een pm.

Mocht er nog iemand dichterbij wat kunnen betekenen dan hoor ik het graag.
Plaats reactie